کمپانی آکورا به تازگی از سومین نسل از آکورا RDX مدل ۲۰۲۲ پرده برداشته است. این خودرو خصوصیات جذابی در ظاهر و مشخصات فنی دارد.
آکورا زیرمجموعه لوکس ساز و اسپرت ساز کمپانی هوندا است که در سال ۱۹۸۶ تولید خودروهای خود را با نشانی مستقل آغاز کرد. آکورا نخستین نشان ژاپنی است که تولید خودروهای لوکس را شروع کرد و تولیدات خود را در بازارهای محدود هدف عرضه نمود. گرچه بازارهای هدف آکورا محدود بودند، اما خودروهای این نشان همیشه خاص بوده اند و برترین کیفیت را ارائه می دادند. در ادامه جدیدترین محصول نشان آکورا را با نام RDX مدل ۲۰۲۲ بررسی می کنیم.
طراحان آکورا در طراحی این خودرو الهام از طراحی مدل MDX داشته اند و این را به وضوح می توان در طراحی جلوپنجره این خودرو دید. که طرحی با الگوی شش ضلعی الماس دارد. ورودی هوای روی سپر به صورت افقی و کشیده در زیر قرار گرفته است و در عقب بازطراحی سپر و اضافه شدن خروجی های اگزوز مستطیلی دوگانه را می بینیم. اگر بخواهیم مقایسه ای با نسل قبل داشته باشیم، تغییرات ظاهری چندان انقلابی نیستند، اما نکات مهم مربوط به کابین این خودرو در نسل جدید است که در ادامه به آن ها می پردازیم.
کمپانی آکورا با ایجاد تغییرات فنی و تغییر دور سرد موتور کاری کرده است تا در آکورا RDX مدل ۲۰۲۲ کم ترین میزان صدا را داشته باشیم و از رانندگی پرمیوم با این کراس اوور لذت ببریم. علاوه بر این، امکانات استاندارد بیش تری را در این خودرو نسبت به مدل قبل می بینیم؛ برای مثال، اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد در این خودرو دیده می شود و با سفارش پکیج تکنولوژی، شارژر بی‌سیم و نورپردازی کابین به امکانات اضافه می شود. در تریم های بالاتر این خودرو هم امکاناتی نظیر استارت از راه دور و خروجی های داخلی ۱۲ ولتی اضافه خواهد شد. کمپانی آکورا این خودرو را در نسخه PMC هم عرضه می کند، که در این نسخه تولید محدود ۲۰۰ دستگاهی را داریم و قطعات داخلی به صورت دستی ساخته می شوند و در ظاهر هم با قطعاتی مشکی رنگ نسبت به دیگر تریم ها متمایز خواهد بود. این نسخه به عنوان فول ترین و گران ترین نسخه از آکورا RDX مدل ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. در RDX علاوه بر امکانات ذکرشده سیستم های ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور و… را داریم که به صورت استاندارد در تمام تریم ها دیده می شوند.
در این خودرو همچنان پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که در مدل قبل دیده می شد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۷۶ اسب بخار را دارد و حتا در مصرف سوخت هم تغییری ایجاد نشده، اما در نسخه جدید سعی شده است کیفیت رانندگی افزایش یابد و با سیستم تعلیق فعال در این خودرو یک رانندگی پرمیوم و نرم را تجربه خواهید کرد. علاوه بر موارد ذکرشده، در آکورا RDX مدل ۲۰۲۲ رینگ هایی با طراحی جدید و رنگ های سفارشی جدید قابل سفارش هستند. هنوز در مورد قیمت این محصول عددی اعلام نشده است، اما نسخه ۲۰۲۱ از این خودرو با قیمت پایه ۳۸٫۴۰۰ دلار به فروش می رسید و در مدل جدید احتمالاً افزایش قیمت کمی را داشته باشیم. البته برای رسیدن به عدد دقیق قیمت باید تا دو ماه آینده (نوامبر) یعنی زمان آغاز فروش این کراس اوور لوکس صبر کرد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
در RDX علاوه بر امکانات ذکرشده، سیستم های ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور و… را داریم که به صورت استاندارد در تمام تریم ها دیده می شوند.
در این خودرو همچنان پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که در مدل قبل دیده می شد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۷۶ اسب بخار را دارد و حتا در مصرف سوخت هم تغییری ایجاد نشده است.
هنوز در مورد قیمت این محصول عددی اعلام نشده است، اما نسخه ۲۰۲۱ از این خودرو با قیمت پایه ۳۸٫۴۰۰ دلار به فروش می رسید و در مدل جدید احتمالاً افزایش قیمت کمی را داشته باشیم. البته برای رسیدن به عدد دقیق قیمت باید تا دو ماه آینده (نوامبر) یعنی زمان آغاز فروش این کراس اوور لوکس صبر کرد.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari