اگر در حال خرید لاستیک (تایر)های جدید برای خودروی خود هستید، همه‌ی مشخصات تایر و هزینه‌های آن و… ممکن است خرید شما را استرس‌زا کند.
برای این‌که بتوانید خرید موفقی داشته باشید بهتر است با تایر، انواع آن، هزینه و عمر تایر خودرو آشنا شوید. عمر تایر یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود به این دلیل که در صورت تمامی شدن عمر تایر تایرها معمولا صاف می‌شوند و می‌توانند ایمنی سرنشینان را به خطر بیاندازد.به این منظور ما این مقاله را برای شما تولید کرده‌ایم. در ادامه ما را دنبال کنید.
در ابتدا بهتر است بدانیم که یک لاستیک چگونه تولید می‌شود. برای ساخت لاستیک فرایندی نیاز است که آن را طی مراحلی برای شما شرح می‌دهیم:
در مورد عمر تایر خودرو، اختلاف نظرهای زیادی جود دارد! عمر تایر به موارد زیادی از جمله نوع آن، آب و هوای منطقه، نحوه رانندگی و سطح جاده بستگی دارد. هر نوع از تایرها دارای طول عمری خاص هستند که پس از طی شدن مسافتی یا مدت زمان معین نیاز به تعویض دارند بسیاری از خودروسازان معروف مانند: بنز، نیسان فورد و… فارغ از درنظر گرفتن میزان صاف شدگی توصیه دارند که تایرها نهایتا هر شش سال تعویض شوند.
به دنبال آن انجمن تولید کنندگان لاستیک اشاره کرده‌اند که نمی‌توان طول عمر برای تایر خودرو مشخصی را برای تایر درنظر گرفت؛ چون عواملی چون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره می‌توانند بر طول عمر تایر خودرو و بازدهی آن در طولانی‌مدت تاثیر بگذارند!
لازم است بدانید که دیواره کناری تایر دارای برخی اعداد و ارقام است که به کمک آن می‌توانید عمر تایرها را مشخص نمایید. تایرهایی که پس از سال ۲۰۰۰ تولید شده اند یک کد دات ۴ رقمی دارند که دو رقم اول هفته تولید تایر و دو رقم دوم سال تولید تایر را نشان می‌دهند. به عنوان مثال یک تایر با کد دات ۱۱۱۶، در هفته یازدهم سال ۲۰۱۶ میلادی تولید شده است!
هنگامی که پای انتخاب بین لاستیک ایرانی و خارجی وسط باشد، این ما نیستیم که از بین آن‌ها یک مورد را انتخاب کنیم، جیب ما برایمان تصمیم گیری می‌کند! اما لازم است بدانید که کارشناسان فنی با انجام تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده‌اند که بین لاستیک ایرانی و خارجی از نظر سطح کیفی وسلامت تفاوتی وجود ندارد. حتی در بسیاری از مواقع لاستیک‌های ایرانی نسبت به لاستیک‌های خارجی عملکرد بهتری دارند؛ دلیل این مطلب معمولا تاریخ تولید نزدیک تر است که به معنی تازه تر بودن لاستیک‌های ایرانی است! 
جالب است بدانید که در یک نظر سنجی در یکی از سایت‌های مرتبط با خودرو، نتایج زیر از بهترین لاستیک‌ ایرانی و به نوعی رتبه بندی لاستیک های ایرانی و داخلی، به دست آمده است:
در حالت کلی، خطراتی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرند، به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند:
خطرات اصلی مانند:
در زیر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را مشاهده می‌نمایید:
بیمه دات کام، یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید اینترنتی انواع بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو  را فراهم آورده است.
قبل از خرید بیمه بدنه خودرو به صورت اینترنتی، می توانید با مشاوران bimeh.com تماس حاصل بفرمایید. همچنین شما می‌توانید سوالات بیمه‌ای خودتان را بپرسید؛ با انتخاب پوشش‌های این بیمه‌نامه و مقایسه قیمت بیمه بدنه بین شرکت‌های بیمه‌ای معتبر و مختلف، بهترین بیمه بدنه اتومبیل مناسب با شرایط خود را تهیه نمایید. شما می‌توانید در وب سایت بیمه دات کام به راحتی با چند کلیک ساده خرید بیمه بدنه خود را انجام دهید به علاوه از هزینه تردد، آلودگی هوا و … رهایی خواهید یافت.
به نقل از سایت بیمه دات کام https://bimeh.com)/(






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari