داچیا داستر به خاطر فضای بار و کابین مناسب، توانایی‌های حرکت در خارج از جاده و طراحی مدرن و مهم‌تر از همه قیمت مناسب خودرویی محبوب در اروپا بوده است. سومین نسل این شاسی‌بلند کلاس B طبق انتظارات در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید و علیرغم الکتریکی سازی صنعت خودرو دارای همان مشخصات همیشگی خواهد بود.

داچیا می‌گوید تا حد امکان خودروهای درون‌سوز را ارائه کرده و پس از آن اقدام به تولید قوای محرکه پلاگین هیبریدی و الکتریکی خواهد کرد. البته مدل جدید اسپرینگ با قوای محرکه الکتریکی عرضه شده و جزو ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا بوده است. همچنین داچیا اولین خودروی هیبریدی خود را در سال ۲۰۲۳ و بر اساس مدل جدید جاگر معرفی خواهد کرد. داچیا می‌گوید این خودرو ارزان‌ترین محصول هیبریدی و هفت‌نفره در بازار خواهد بود.

نسل اول داستر در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ جای خود را به مدل فعلی داد و امسال هم شاهد معرفی فیس لیفت آن بودیم. به این ترتیب نسل جدید داستر حداقل سه تا چهار سال آینده به بازار نخواهد آمد و تا آن زمان باید از قوای محرکه الکتریکی شده برای هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه استفاده کرد.

البته تائید شده از پلتفرم CMF-B که در ساندرو، ساندرو استپ وی و جاگر بکار رفته در نسل جدید داستر هم استفاده خواهد شد و بنابراین احتمال استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی رنو کپچر E-Tech در این خودرو وجود دارد.
احتمال تولید نسخه تمام الکتریکی داستر جدید نیز با استفاده از پلتفرم CMF-BEV بکار رفته در رنو ۵ الکتریکی وجود دارد. تنها مشکل موجود این است که پلتفرم یاد شده فعلاً فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو وجود داشته اما احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد.
رئیس تولید داچیا در زمان معرفی نسخه فیس لیفت شده داستر گفته بود که جانشین این خودرو همچنان تناسب بسیار خوب قیمت به تجهیزات را حفظ خواهد کرد. او گفته مشتریان نیازمند خودرویی ساده هستند که همه‌جا برود. به همین خاطر ماهیت آفرود داستر همچنان جزو اولویت‌های اصلی خواهد بود.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نیز یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر به سبد محصولات داچیا اضافه خواهد شد.
ممد ژانگولر
داستر بدجوری داره دلبری میکنه 👏👏👏
Reza Waffen SS
خوشگله مثل هموطنش الکساندرا استن رومانیایی
مک وال
لوگوتایپ داچیا که بالای عکس آخر هم آمده واقعا جالب است
Mad.z.Max
عمق فاجعه اونجا بهتر دیده میشه که میدونیم دستمون از تولیدات داچیا هم کوتاهه و آرزوشونو داریم!
همون لوگان و ساندرو و داستر نسلای قبلی که داریم تو کشور صدهابار بهتر از لگن های چارچرخ داخلی هستن. چه برسه به جدیداشون..
ehsan fa
تازه اونا تا حد امکان ایرانیزه شدن و حتی از داچیا هم کمتر کردن کیفیتشون رو یعنی ببین داچیا چی میزنه که نسخه کم کیفیت ترش برا ما آرزو هست. آنتالیا رنو لوگان تولید ترکیه رو دیدم حداقل ۴۰ درصد از ایرانی بهتر بود.
با مهربونی جهان زیباتره
واقعا ماشینای خوبی میزنه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari