مؤسسه جی دی پاور سالانه مطالعات خودرویی زیادی در بخش های مختلف انجام می دهد. نتایج هیچ یک از این پژوهش ها تصادفی نیست و همگی مبنای علمی و آماری دارند.
بررسی های جدید این مؤسسه نشان می دهد که مالکان پورشه و دوج بیش از سایر برندها دل‌بسته اتومبیل خود بوده اند. 
طبق نظرسنجی جدید این مؤسسه، می توان گفت با گذشت ۹۰ روز از زمان تحویل خودرو جدید به مالک، مشخص می شود که آیا او به خودرو علاقه دارد یا نه. به طور خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم، این نظرسنجی تعیین می کند که خریداران خودروهای جدید، حداقل در کوتاه مدت، چه مدل ها و برندهایی را بیش تر دوست دارند. در سال ۲۰۲۱، مالکان پورشه و دوج بیش ترین علاقه را به اتومبیل های خود داشته اند. در مقیاس هزار تایی، هر دو برند، امتیاز ۸۸۲ را به دست آورده اند، اما همه چیز به این سادگی ها هم نیست چراکه جی دی پاور، برندهای پریمیوم و پرتیراژ را از یکدیگر جدا کرده است. این تصمیم منطقی به نظر می رسد، چراکه در واقع، پیوند عاطفی میان مالک یک سوپراسپرت با اتومبلیش به مراتب قوی تر از رابطه صاحب یک سدان اقتصادی با خودرو زیر پایش است! اما این که در این مطالعات، دوج دوشادوش برندی همچون پورشه قرار گرفته است واقعاً جای تعجب دارد. شاید وجود مدل های هلکت بر این امر بی تأثیر نبوده باشد. به هر حال، مالکان پورشه و دوج واقعاً افرادی ماشین باز به حساب می آیند!
در واقع، جی دی پاور در بیانیه مطبوعاتی خود، جزییات این پژوهش جدید را منتشر کرده است. با بررسی میزان نفوذ هر یک از برندهای خودروسازی در میان مردم، جی دی پاور می گوید محبوبیت خودروهای جدید هرگز نسبت به قدیم افزایش نیافته است. برندهای پرتیراژ همچنان با ۱۹ امتیاز کم تر، به طور میانگین، عقب تر از برندهای پریمیوم ایستاده اند، اما بعد از مالکان پورشه و دوج به برندهای دیگر می رسیم. در دسته برندهای پریمیوم، جنسیس و لندروور بعد از پورشه به ترتیب، رتبه های دوم و سوم را تصاحب کرده اند. در دسته برندهای پرتیراژ، RAM با اختلاف جزئی پشت سر دوج ایستاده است. نیسان نیز با امتیاز ۸۶۶ در این دسته به مقام سوم قناعت می کند. جنرال موتورز با تمام افتخاراتش، رتبه پنجم برندهای پرتیراژ را دارد. جالب این جاست که بالاترین امتیاز به دست آمده در این پژوهش متعلق به خودرویی از پورشه یا دوج نبود! بلکه نیسان ماکسیما بیش ترین رضایت مالکان را به دنبال داشته است. بنابراین می توان گفت در دنیایی که تب SUV سواری بالا گرفته است، هنوز عاشقان سدان های اسپرت حضور دارند!
دیوید آمودئو، مدیر بخش خودرویی جی دی پاور، در این باره می گوید: «یکی از مهم ترین فاکتورها در بررسی صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱، میزان معرفی مدل های محبوب و جدید از سوی کمپانی ها بوده است. این پژوهش که مالکان را تحت مطالعه قرار می دهد، به بررسی میزان دلبستگی عاطفی آن ها به اتومبیل شان می پردازد. یک ملاک مهم دیگر، نحوه عملکرد و موفقیت خودروهای معرفی شده در سال جاری است، شامل تمام خودروهای جدید و خودروهای بازطراحی شده در سال ۲۰۲۱٫ اما معرفی مدل های جدید از سوی خودروسازان نشان می دهد که آن ها به خوبی قادر به ایجاد ارتباط عاطفی قوی میان محصولات خود و مشتریان هستند.»
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان   
شاید وجود مدل های هلکت بر این امر بی تاثیر نبوده باشد. به هر حال، مالکان پورشه و دوج واقعاً افرادی ماشین باز به حساب می آیند!
بالاترین امتیاز به دست آمده در این پژوهش متعلق به خودرویی از پورشه یا دوج نبود! بلکه نیسان ماکسیما بیش ترین رضایت مالکان را به دنبال داشته است. بنابراین می توان گفت در دنیایی که تب SUV سواری بالا گرفته است، هنوز عاشقان سدان های اسپرت حضور دارند!
در دسته برندهای پریمیوم، جنسیس و لندروور بعد از پورشه به ترتیب، رتبه های دوم و سوم را تصاحب کرده اند.
مالکان خودروی پرقدرت و هندلینگ بالای *تیبا* هم عاشق ماشین هاشون هستن






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
مالکان خودروی پرقدرت و هندلینگ بالای *تیبا* هم عاشق ماشین هاشون هستن





source

توسط autokhabari