پیکاپ‌های آفرودی این روزها بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل شکی وجود نداشت که تویوتا برای نسل جدید تاندرا نسخهٔ TRD Pro را ارائه خواهد کرد. حال در ادامه قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این پیکاپ خشن ژاپنی داشته باشیم.

تاندرا TRD Pro هرگز با دیگر نسخه‌های این پیکاپ اشتباه گرفته نخواهد شد زیرا از جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد با نوشتهٔ TOYOTA و یک نوار LED در میانهٔ آن بهره می‌برد. سه چراغ نارنجی‌رنگ در بالای جلوپنجره، نشان‌های TRD Pro روی کاپوت و درب پشتی، صفحات محافظ آلومینیومی با برند TRD، قطعات قرمزرنگ تعلیق، اگزوز TRD و رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه هستند.

در داخل، راننده از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صندلی‌های منحصربه‌فرد با دوخت TRD Pro و الگوی ارتشی بهره‌مند خواهد بود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه در اینجا نیز می‌توان به پدال‌های آلیاژی، غربیلک فرمان TRD و نوشتهٔ برجستهٔ TOYOTA روی داشبورد اشاره کرد.

اما مهم‌ترین تغییرات تاندرا TRD Pro در سیستم تعلیق آن صورت گرفته است زیرا این نسخه به کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی بای‌پس داخلی فاکس با مخازنی برای نگهداری روغن اضافی مجهز شده تا عملکرد آن در آفرود بهبود پیدا کند. این پیکاپ همچنین به میل موج‌گیر جدیدی در جلو، افزایش ۲۸ میلی‌متری ارتفاع جلو و پکیج TRD آفرود شامل سیستم انتخاب مالتی تراین، دستیار کنترل پایین رفتن از شیب‌ها و کرال کنترل هم مجهز است که آخری در اصل یک کروز کنترل سرعت پایین برای آفرود محسوب می‌شود. تاندرا TRD Pro از سیستمی بنام مالتی تراین مانیتور هم بهره می‌برد که با نمایش نمای دوربینی از جلو، عقب و طرفین خودرو باعث می‌شود راننده همیشه از اطراف پیکاپ آگاهی داشته باشد.

تاندرا TRD Pro صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه می‌شود که شامل پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و موتور الکتریکی که بین آن‌ها قرار گرفته می‌شود. این سیستم مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که یعنی در قدرت کمی از فورد رپتور ضعیف‌تر است اما گشتاور آن به میزان قابل‌توجهی بیشتر است.

اما علاوه بر این نسخهٔ آفرودی، تویوتا پکیج‌های TRD Sport و TRD Off-Road را هم برای نسل جدید تاندرا ارائه کرده است. پکیج TRD Off-Road که برای تیپ‌های SR5، لیمیتد و ۱۷۹۴ قابل سفارش است، شامل جلوپنجرهٔ TRD، صفحات محافظ و رینگ‌های ۱۸ یا ۲۰ اینچی TRD می‌شود. این پکیج همچنین تعلیق متمرکز بر آفرود، گِل‌پخش‌کن و شیفتر چرمی TRD را هم به همراه دارد. نمونه‌های مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز از قفل دیفرانسیل عقب و سیستم‌های کرال کنترل و مالتی تراین برخوردار خواهند بود.

پکیج TRD Sport اما فقط برای تیپ SR5 قابل سفارش است و جلوپنجرهٔ TRD، ارتفاع کمتر تعلیق، رینگ‌های ۲۰ اینچی و نشان‌های ویژه را به همراه دارد. نسل جدید تویوتا تاندرا اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد.
محمد امین
یکی از ویژگی های خوب این ماشین ، پیشرانه ی شش سیلندر توربو هیبرید هست و گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک هست که برای رانندگی شهری و افرودی فکر می‌کنم گزینه ی بی نقصی باشه انتخواب این پیشرانه
ممد ژانگولر
خدا کنه قیمتش زیر ۴۰هزارتا بذارن بشه بیاریم ایران حالشو ببریم
این رنگ سفید داخل قرمزش عجب چیز تی بیستیه لامصب
Nima RST
فعلا که طبق شایعات نزدیکان شورای نگهبان، اکثریت اعضای روحانیون و حقوقدان های شورای نگهبان مخالف تایید نهایی مصوبه واردات مشروط خودروی خارجی هستن.
اگه تصویب نشه یعنی مصوبه صرفا برای دادن یه تکون به بازار بوده که اونم چراییش و صداش بعدا در میاد
مثل کلاهبرداری پارسال بورس
ممد ژانگولر
چی بگم داداش این حرفی که زدی ی جورایی درسته👌.
فعلا که همه چی روحی و روانی شده با ی خبر خوب میاد پایین با خبر بد میره بالا .
امیر
ماشین خیلی خوبی هست و تویوتا سنگ تموم گذاشته 👏👏👏👏 .
ولی اگر از رپتور گرون تر باشه خب فکر نمی کنم منطقی باشه.
ولی اگر از رپتور به طور قابل توجهی ارزون تر باشه آره میشه نگاهی بهش انداخت.
در کل ماشین جذاب و با ابهتی هست مخصوصا کابین
ehsan fa
داشتم به این فکر میکردم که چرا به جای رپتور یا ZR2 اینو بخر کسی. قیمت اون حلقه گم شدس اگه قیمتش از اونا کمتر باشه
خوشنام
گرونتره
AMG GT R
ماشین بسیار خوب و کاربردی هست ولی بنظرم برای رقابت با پرتوی دیگه زیاده روی هست چون توی این سگمنت TRX رپتور و سیلورادو ZR2 هستن که انتخاب معقول تری هستن
امیرعلی
دقیقا
AMG GT R
رپتور امان از کیبورد
امین
واقعا عالی تر از عالی هیچ حرفی باقی نمیمونه شاید روزی فروشش بیشتر از فورد شد چه معلوم
زیزیگولو
یه پیکاپ ژاپنی که دوتا مدل ۲ درب و ۴ درب داره و میتونه ۳ تا ۶ نفرو با خودش جا بجا کنه و خیلی شبیه پیکاپای عضلانیو قوی هیکل آمریکایی هستش و طبق مشخصات فنی و اخبارو شواهد عملکرد فوق العاده اییم داره و با توجه به قیمتشو کلاس بدنه ای که داره میتونه رو در روی پیکاپایی مثل فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ قرار بگیره
R@m!n
بخوایم با رپتور مقایسه کنیم خب ببینیم این دو تا چی تو چنته دارن :
رپتور جدید به سیستم تعلیق جدید و کاملا اختصاصی Fox 3.1 Live Valve مجهز شده که دارای میرایی فشاری نیمه فعال با کنترل الکترونیکی و فناوری بای پس داخلی حساس به موقعیته تا راحتی و نرمی سواری رو هم در جاده هم در آفرود فراهم کنه.
از ویژگی های جدید سیستم تعلیق ۳.۱ Live Valve:
-لوله های شوک آلومینیومی آنودایز شده با قطر ۳ اینچ (لاستیک ۳۵ اینچ و ۳۷ اینچ)
-افزایش ضخامت دیواره لوله برای جذب فشارهای ضربه ای داخلی بیشتر که این بدنه جدید ۵% مساحت بیشتری برای خنک شدن اجزا فراهم کرده
-شفت بزرگتر ۱ اینچی ساخته شده از روکش سخت کروم فولاد سخت شده القایی جایگزین نمونه ۷/۸ اینچی شده. این بروزرسانی روغن بیشتری رو از طریق سیستم Live Valve میفرسته و قدرت کنترل به بیشتر از ۴۵۰ کیلوگرم افزایش می ده. در هر شوک همه ضربه گیرهای جدید jounce به طور خاص برای بسته لاستیک ۳۷ اینچی ساخته شده اند.
-قطعات جدید هدایت شده توسط سوپاپ های فشار قوی مهر و موم شوک فشار بیشتر، طراحی شیر جدید پایه و طراحی شیرهای جدید برقی،
-قطعات جدید رانده شده توسط شفت بزرگتر ۱ اینچ بسته مهر و موم چهار میله ای جدید
-سپر جدید سفارشی فوم jounce ، و تنظیم منحصر به فرد مخصوص تایر ۳۷ اینچ
-مایع شوک فاکس با اصطکاک کم تزریق شده و باعث راحتی بیشتر در جاده می شه. جدیدترین مایع Fox دارای ذرات میکروسکوپی PTFE با روغن تزریق شده برای کاهش اصطکاک و افزایش راحتی سواری هست.
تیم Fox در مسابقات TROPHY TRUCK با سیستم Live Valve اقتباس شده با همون سوپاپ الکترونیکی با قدرت بالا که به صورت تجاری در مدل جدید رپتور معرفی شد، مسابقه داد و برنده شد. اینا یعنی رپتور جدید یه پیکاپ تراک مسابقه ای در عین حال با قابلیت استفاده شهری هست.
تاندارا TRD PRO به اضافه نکات متن، سیستم تعلیق عقب فنرهای شمشی سنتی با مدل جدید پنج میله جدید جایگزین شده. ضربه های عقب در حال حاضر در خارج از ریل های قاب نصب شده است که به گفته تویوتا باعث افزایش سفتی رول و افزایش اعتماد به نفس در بکسل می شه. سیستم تعلیق بازوی کنترل جلو Tundra نیز به روز شده است. برای افزایش ثبات خط مستقیم و عملکرد با سرعت بالا ، زاویه جابجایی پایه اصلی کم شده تا ثبات بیشتری داشته باشه. فرمان رول ۲۵ درصد کاهش یافته و مرکز ارتفاع رول ماشین بالا رفته است. به عبارت ساده تر ، تاندرا جدید با سرعت بالاتری در مستقیم داره و هنگام پیچیدن بدنه کمتر دچار تکان و به اصطلاح رول کردن میشه.
TRD Pro از تنظیم اضافی سیستم تعلیق بهره می برد. به طور خاص ، میراگرهای بای پس داخلی Fox به قطر ۲.۵ اینچ برای سال مدل ۲۰۲۲ حفظ شده اند و منحصر به TRD Pro هستند. با این حال ، برای دمپرهای Fox در سال ۲۰۲۲ جدید است ، در حال حاضر از روغن آغشته به پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE) استفاده می کند ، که به کاهش اصطکاک برای احساس بهتر در جاده کمک می کند. فنرهای کویل تنظیم شده TRD شوک جلو ، کامیون را با یک بار اضافی ۱.۱ اینچی روی این ماشین فراهم کرده.
این بروزرسانی ها برای تاندرا واقعا عالی هست اما رپتور در مقایسه با رقباش در سطحی کاملا متفاوت کار می کنه. وقتی میگم رقبا همیشه یک پله عقب تر هستن به این دلایل هست.
امیرعلی
خیلی ممنون آقا رامین بابت توضیحات کاملتون
محمد امین
عالی 🤩🤩
Sina10
درود بر آقا رامین!!
کامنت کامل و عالی بود
در این مورد هم باهاتون موافقم
به نظرم تویوتا توی این نسل توندرا عالی کار کرده به نظرم میتونه از ۳ پیکاپ برتر بالارده بازار باشه
ولی باز هم رپتور توی این کلاس فرمانروایی میکنه
Nima
زوایاى حمله و فرارش اصلا به خوبى رپتور نیس
Sajjad
ایول چقدر خوب شده
اونی که باید شد بالاخره
Off Road
قطعا یکی از بهترین پیکاپ های فول سایز واسه آفروده همه چی تمومه 👌
حبیب بختیاری
چشم مسئولان ما روشن ،،،، به پای وانت پراید و نیسان آبی نمی رسه 😁😓😓
samurai
قطعا اشغالای امریکایی توان رفابت با ژاپنی سگ جون و با فکر ساخته شده و مخصوصا این هیولا رو ندارن شک نکن عدد و رقم روی کاغذ یه چیزه دنیای واقعی یه چیزه دیگس
Reza Waffen SS
تنها پیکاپ ژاکپی که میتونه رقیب رپتور باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari