wp-header-logo-553.png

تیم تحریریه
سخنگوی انجمن قطعه‌سازان با بیان این که خودروسازان برای تکمیل 140 هزار خودروی ناقص کف کارخانه نیازمند دریافت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی هستند،تصریح کرد: تکمیل این خودروها تا نیمه آبان‌، نیازمند رفع مشکل کمبود نقدینگی است.
فرهاد بهنیا با اشاره به جلسه اعضای انجمن قطعه‌سازان، مدیران شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، نمایندگان بانک مرکزی و گمرک با معاونت سازمان بازرسی کل کشور درباره دپوی خودروهای ناقص موجود در پارکینگ شرکت‌های خودروساز، اظهار کرد: در این جلسه افزایش قیمت مواد اولیه مانند فولاد و پتروشیمی و همچنین مشکل تامین و افزایش قیمت قطعات نیمه هادی خودروها که عمدتا وارداتی هستند، مطرح و این عوامل به عنوان مهم ترین دلایل خواب خودروها در کف کارخانه‌ها اعلام شد.
وی تصریح کرد: طبق اعلام خودروسازان، هم اکنون 140 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان به دلیل نقص در قطعات، دپو شده است که 95 هزار دستگاه به ایران خودرو و 45 هزار دستگاه به سایپا اختصاص دارد.
بهنیا با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت خودروسازی به دلیل زیان انباشته شرکت‌های خودروساز و این که روزانه 1500 میلیارد تومان به دلیل مدل قیمت گذاری، به زیان انباشته خودروسازان اضافه می‌شود، افزود: کمبود نقدینگی به قطعه‌سازان نیز سرایت کرده است.
وی ادامه داد: در جلسه با معاون سازمان بازرسی این موضوع مطرح شد که خودروهای کف کارخانه تا نیمه آبان تکمیل شوند. این در حالی است که برای حل مشکل صنعت خودرو و قطعه‌سازان با سیستم بانکی مهلتی تعیین نمی‌شود و بانک‌ها به رغم این که باید تسهیلات را با نرخ سود 18 تا 19 درصدی در اختیار صنعت گران قرار دهند، 25 درصد مبلغ وام را بلوکه می‌کنند و به این ترتیب نرخ سود این تسهیلات به حدود 25 درصد می‌رسد.
بهنیا تأکید کرد: همان طور که برای تکمیل خودروهای ناقص زمان تعیین می‌شود، برای حل مشکل صنعت‌گران نیز باید زمان مشخص شود. مثلاً به ما بگویند طی 45 روز موانع بانکی یا دیگر موانع از جلوی پایمان برداشته می‌شود.سخنگوی انجمن قطعه‌سازان با بیان این که  هم اکنون صنعت خودروسازی نیازمند تزریق 14 هزار میلیارد تومان نقدینگی است،خاطر نشان کرد: با تزریق این رقم امکان تکمیل 140 هزار دستگاه خودروی ناقص فراهم می‌شود و از تولید خودروهای ناقص تا پایان سال نیز جلوگیری خواهد شد.
اظهارنظر آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، درباره مصوبه مجلس مبنی‌بر «صدور مجوز برای واردات خودروهای خارجی» جنجال‌برانگیر شده است. درحالی‌که او استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته،…
خودرو كوييك.اس محصول توليدي شركت سايپا، براي نخستين‌بار در آزمون‌هاي كيفي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران (ISQI)، با چهارستاره وارد جدول خودروهاي داخلي شد. بنابر آخرين گزارش منتشره شركت…
مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره  فروش و خدمات پس از فروش  گفت: یکی ‌از ملاک ها و شاخص هایی که شرکت های خودروسازی را مورد…
نرخ ارز طی روزهای اخیر روند افزایشی و به‌طور کلی در ماه گذشته نوسان شدیدی داشته که باعث شده است قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا کند. با هر…
بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام شده در تیرماه 1400، سه خودرو شامل یک خودروی سبک و 2 خودروی سنگین موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شدند. گزارش…
تویوتا بیشترین نماینده را در بین خودروهای پرفروش دنیا دارد. به نقل از ویژوال کپیتالیست، برآورد صورت گرفته از خودروهای پرفروش در ۱۰۴ کشور جهان نشان می دهد که تویوتا…
قوی ترین نوع ۲۰۶ rc نیست wrc هست! 206 GTi و wrc رو اضافه کنین….
اینجا هم قراره ایرانخودرو از وانت آریسان بهبود یافته با موتور ایکس یو ۷ پلاس…
به نظر میاد این آقایون تحت تاثیر نظرات غیرکارشناسی بعض مشاورانشون حرف‌های اینچنینی میزنن. البته…
یاد ملا نصرالدین افتادم سوار الاغش بود !!!
نیسان پادرا پلاس
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمام حقوق این وبسایت برای بانک اطلاعات خودرو محفوظ است.
طراحی و برنامه نویسی توسط : Car.ir

source

توسط autokhabari