به گفته مدیرعامل سروش دیزل مبنا سال آینده دو محصول جدید به نام های پروفی و هانتر وارد بازار خودرو خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سروش دیزل مبنا که طی سال های اخیر با محصولات هیوندای، از جمله کامیونت های ۶ و ۸ تُن، ون و مینی بوس حضور پررنگی در بازار خودرو ایران داشته است، اخیراً دو محصول شاسی بلند یوآز پاتریوت و پیکاپ را نیز روانه بازار کرده است.
حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی یواز پیکاپ و پاتریوت در اسب بخار
در همین رابطه، مصطفی طاهری با اشاره به ورود محصولات جدید پیرو همکاری با شرکت یوآز روسیه درباره اهداف اصلی شرکت گفت: «اصلی ترین برنامه و استراتژی توسعه شبکه خدمات پس از فروش در کل کشور با تکیه بر جلب رضایت مشتری بوده است که در حال حاضر، خوشبختانه موفق شده ایم سراسر کشور را با یک شبکه گسترده پوشش دهیم.»
وی ادامه داد: «در بحث جلب رضایتمندی مشتری‌ در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش هم با توجه به نظرسنجی‌هایی که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) انجام شده، در هر دو حوزه امتیاز بسیار خوبی کسب کرده ایم.»
این فعال صنعت خودروسازی با اشاره ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه ماهانه در یک شیفت و تحقق صددرصدی برنامه تولید در نیمه ابتدایی سال جاری افزود: «این مهم در حالی به دست آمده است که در شرایط تحریم قرار داریم. در این شرایط هم پرداخت و نقل و انتقال پول به شدت مشکل شده است و هم قطعات باید از چندین کشور عبور کند تا به ایران برسد. با این حال و به رغم تمام این مشکلات، خوشبختانه توانستیم به موقع قطعات مورد نیاز تولید و خدمات پس از فروش را به رغم ریسک های صد در صدی تأمین کرده و برنامه تولید را محقق کنیم.»  
مدیرعامل سروش دیزل مبنا در ادامه با اشاره به توان تولید ۳۰۰ دستگاه خودرو در ماه از هدف گذاری برای تولید سالانه ۶ هزار دستگاه با راه اندازی یک کارخانه جدید در منطقه سلفچگان خبر داد و تصریح کرد: «تمام تلاش سروش دیزل مبنا بر این است که بتواند مشکلات پیش روی تولید را مدیریت کرده است و با راه اندازی خط تولید جدید علاوه بر دست یابی به اهداف تولید بتوانیم در ثبات بازار و ایجاد اشتغال اثرگذار باشیم. در واقع، ریسک ها را پذیرفته ایم و در راستای برنامه و استراتژی از پیش تعیین شده در حال حرکت هستیم.»
طاهری در خصوص این که در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت روی چه محصولاتی است توضیح داد: «براساس بازارسنجی و مطالعات دقیقی که انجام شده است روی تمام محصولاتی که تولید می کنیم تمرکز داریم، چراکه هر کدام از محصولات سروش دیزل مبنا با توجه به نوع کاربری جایگاه و بازار ویژه خود را دارد. به عنوان مثال، کامیونت های ما ۳۰ نوع کاربری دارد، ون هیوندای حدود هشت نوع کاربری دارد یا سواری کار تولیدی شرکت دو نوع کاربری دارد. به طورکل، در بازارهایی که حضور داریم ضریب نفوذ و سهم خوبی کسب کرده ایم.»
وی ادامه داد: «علاوه بر حضور در بازار، از فروش های سازمانی و دولتی خوبی هم برخودار هستیم. در بحث مینی‌بوس نیز جایگاه خوب و مناسبی داریم و این محصول توانسته است چهار ستاره کیفی را اخذ کند، که در نوع خود یک امتیاز بسیار بالا محسوب می شود. از سوی دیگر، سروش دیزل مبنا در بحث ون آمبولانس در حال حاضر حرف های زیادی برای گفتن دارد و در این سطح هم حرکت های بسیار خوبی انجام داده ایم. همان طور که اشاره کردم با توجه به توان و خاص بودن این خودروها خوشبختانه فروش های سازمانی مناسبی داشته ایم و قراردادهای خوبی با شرکت ها و سازمان هایی هم‌تراز با شرکت نفت، هلال احمر و ستادهای بحران استان‌ها منعقد کرده ایم.»
مدیرعامل سروش دیزل مبنا درباره همکاری با شریک جدید روسی نیز  اظهار کرد: «برای همکاری با یوآز و ورود در حوزه تولید پیکاپ و شاسی بلند تقریباً دو سال مطالعه، تحقیق و بررسی دقیق و کارشناسانه انجام داده ایم. همچنین پس از تست های مختلف و بررسی این خودروها از سوی کارشناسان خبره و تست های مختلف در داخل و خارج از کشور با توجه به نوع کاربری آن ها به این نتیجه رسیدیم که با یوآز وارد بحث قرار داد شده است و در نهایت، پس از توافق پاتریوت و پیکاپ به تولید رسیدند.»
طاهری درباره زمان ورود خودروهای اتوماتیک پاتریوت و پیکاپ یوآز گفت: «در حال اخذ مجوزهای مرتبط هستیم و براساس پیش بینی ها اتوماتیک این دو محصول اواخر آبان ماه وارد بازار خواهند شد.»
وی در ادامه درخصوص این که بعضی از خودروسازان خصوصی افزایش قیمت داشته اند، آیا سروش دیزل مبنا نیز برای افزایش قیمت برنامه دارد یا خیر؟ توضیح داد: «مبنای حرکت و استراتژی سروش دیزل مبنا برای بلندمدت برنامه ریزی شده است و بر همین اساس، نیز حرکت می کنیم. در واقع، به گونه ای عمل می کنیم که قیمت تمام شده محصول برای مشتری جذاب باشد، چراکه دنبال یک همکاری و ارتباط بلندمدت هستیم. این فرایند را هم در بحث شراکت خارجی و هم برای مشتریان داخلی پیش می بریم و اصولاً دنبال سود کوتاه مدت نیستیم. حتا گاهی اوقات با توجه به قیمت محصولات‌مان برخی مشتری ها فکر می کنند که آن ها چینی هستند، چراکه این کیفیت و قیمت در بازار کم تر دیده می شود.»
مدیرعامل سروش دیزل مبنا همچنین با اشاره به برنامه شرکت برای تنوع سبد محصولات گفت: «در حال حاضر، غیر از دو محصولی که اخیراً به بازار عرضه کرده ایم، تولید دو محصول دیگر نیز در برنامه های سروش دیزل مبنا قرار دارد که در حال طی مراحل مرتبط و مورد نیاز هستند. این دو محصول نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند. جیپ هانتر و تک کابینی به نام پروفی محصولات جدیدی هستند که براساس برنامه ریزی ها در سال آینده وارد بازار خواهند شد.
طاهری در ادامه ضمن اشاره حفظ فرایند موجود برای نیمه دوم سال و افزایش روند کیفی و توسعه ای تولیدات این شرکت اضافه کرد: «دنبال مسیری هستیم که با طی آن بتوانیم محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه کنیم.»
وی توضیح داد: «در کنار افزایش تولید و بالاتر بردن سطح کیفی در تلاش هستیم تا عمق داخلی‌سازی محصولات را هم بالا ببریم. در این میان، سعی می کنیم از توان قطعه سازان داخلی استفاده حداکثری داشته باشیم. استراتژی و اولویت اصلی شرکت در این زمینه کیفیت است. در واقع، دنبال این نیستیم که قطعات ارزان قیمت تهیه و با آن تولید کنیم تا قیمت تمام شده را پایین بیاوریم، چراکه واقعاً خود را در برابر مشتریان متعهد می دانیم. بنابراین اولویت اول و آخر در این خصوص کیفیت است.»
مدیرعامل سروش دیزل مبنا تصریح کرد: «خوشبختانه در داخلی سازی نیز حرکت خوبی را آغاز کرده ایم. به عنوان مثال، میزان داخلی سازی مینی‌بوس‌ها به ۳۰ و کامیونت‌ها نیز به ۲۸ درصد رسیده است. هدف این است که در مرحله اول در تمام محصولات  داخلی سازی را به بالای ۳۰ درصد برسانیم.»
طاهری ادامه داد: «خوشبختانه استراتژی شرکت در ارتباط با داخلی‌سازی خوب جواب داده است و قطعه سازان متوجه خواسته اصلی و مدنظر ما شده اند. قبلاً برخی شرکت‌های داخلی می‌آمدند و جنسی که آن طرف ۱۰۰ دلار بود را با قیمت ۲۰دلار پیشنهاد می‌دادند. شاید از نظر قیمتی بسیار به صرفه درمی آمد، اما کیفیت مدنظر حفظ نمی‌شد، اما اصرار بر طی مسیر هدف گذاری شده کار را به جایی رسانده است که در حال حاضر و به عنوان مثال، صندلی یا  کولری که برای مینی‌بوس ها استفاده می کنیم از مشابه خارجی کیفیت بالاتری دارد. خوشبختانه در بحث داخلی سازی خوب پیش رفته ایم و با فرایندی که طی کرده ایم، توانسته ایم مجوز استفاده از قطعات داخلی را از شرکت مادر نیز اخذ کنیم. این هم یک حرکت رو به جلوست و در این زمینه هم مشکل خاصی نداریم.»
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار
من خودم از یواز خوشم میاد .
پاتریوت و پیکاپ که اومدن ماشین بازا گفتن زشته من گفتم اتفاقا خیلی هم با حاله در صورتی که طراحی قابل دفاعی نداشتن .
حالا این دوتا که اومدن حس میکنم شعور مخاطب رو به سخره گرفتن .
هیچ رقمه تو کتم نمیره.
محصولات روسیه بدرد نمیخوره
هانتر بسیار ماشین سگ جونیه 🙂






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
من خودم از یواز خوشم میاد .
پاتریوت و پیکاپ که اومدن ماشین بازا گفتن زشته من گفتم اتفاقا خیلی هم با حاله در صورتی که طراحی قابل دفاعی نداشتن .
حالا این دوتا که اومدن حس میکنم شعور مخاطب رو به سخره گرفتن .
هیچ رقمه تو کتم نمیره.
محصولات روسیه بدرد نمیخوره
هانتر بسیار ماشین سگ جونیه 🙂





source

توسط autokhabari