کاترهام سون یک از سبک‌ترین و خالص‌ترین خودروهای اسپرت روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود. حذف همهٔ چیزهای غیرضروری باعث شده نسخهٔ میانی ۲۷۰ این خودرو تنها ۵۴۰ کیلوگرم وزن داشته باشد که حدود یک‌سوم وزن یک پورشه ۹۱۱ کاررا ۴S است؛ اما سون ۱۷۰ جدید که حالا به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ پایهٔ قدیمی سون ۱۶۰ معرفی شده، حتی از این هم سبک‌تر است تا جایی که دیگر نسخه‌های سون در برابر آن مثل یک شاسی‌بلند فول سایز سه ردیفه به نظر می‌رسند!

وزن این خودرو عدد باورنکردنی ۴۴۰ کیلوگرم است که آن‌را به سبک‌ترین سون تاریخ تبدیل کرده است. برای مقایسه، فقط پیشرانهٔ W16 بوگاتی شیرون ۵۰ کیلوگرم از این کاترهام سنگین‌تر است! احتمالاً انتظار دارید که این شاهکار سبک‌وزن با استفاده از متریال کامپوزیتی گران‌قیمت حاصل شده باشد اما سون ۱۷۰ با قیمت ۲۲,۹۹۰ پوند، ارزان‌ترین محصول حال حاضر کاترهام محسوب می‌شود.

این نسخه همچنین با ۱,۴۷۰ میلی‌متر عرض که ۱۰۵ میلی‌متر از دیگر نسخه‌های سون و همین‌طور ۱۰ میلی‌متر از سون ۱۶۰ کمتر است، باریک‌ترین عضو خانوادهٔ سون هم محسوب می‌شود. این کاهش عرض نه‌تنها کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن را به دنبال داشته بلکه باعث می‌شود سون ۱۷۰ طبق قوانین ژاپن در دستهٔ کی کارها قرار گیرد. زیر کاپوت سون ۱۷۰ مثل نسخهٔ ۱۶۰ قبلی همان پیشرانهٔ ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی توربوشارژ ساخت سوزوکی قرار گرفته که ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به اکسل صلب عقب انتقال می‌دهد.

این خودرو در دو نسخهٔ مختلف ارائه می‌شود که اولی با نام ۱۷۰S روی راحتی تمرکز دارد. به همین دلیل، این نسخه به شیشه جلوی کامل، صندلی‌های چرمی مشکی، رینگ‌های ۱۴ اینچی و غربیلک فرمان Momo مجهز شده است. سون ۱۷۰S ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نسخهٔ بعدی اما ۱۷۰R نام داشته و روی پیست متمرکز است. در این نسخه شیشهٔ جلو حذف می‌شود اما در عوض صندلی‌های مسابقه‌ای کامپوزیتی، محافظ‌های مستحکم‌تر پشت سرنشینان، تعلیق سفت‌تر و دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌گردد. همچنین وزن ۴۴۰ کیلوگرمی هم متعلق به این نسخه است و ۱۷۰S به میزان ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. به همین دلیل، نسبت قدرت به وزن در نسخهٔ راحت، ۱۸۰ اسب بخار بر هر تن و در نسخهٔ مخصوص پیست ۱۹۰ اسب بخار بر هر تن خواهد بود.

سون ۱۷۰ اولین محصول جدید کاترهام پس از تملک توسط هلدینگ ژاپنی VT محسوب می‌شود. این خودرو هم‌اکنون در اروپا به‌صورت کیت یا کاملاً مونتاژ شده قابل خریداری است.

مهدی موتور
بنظرم کارترهام باید یه اسپیدستر بزنه
Sina10
اصل لذت رانندگی رو میشه تو محصولات کاترهام دید
مثل مورگان کلاسیکن ، مثل پورشه کیمن رانندگی جذابی داره و با وجود موتور ضعیفش ، شتاب ۶.۹ نسبت به اون قیمت ، سرعت نسبتا خوبیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
اگر میومدن موتور ef7 رو روش میزاشتن هم ماشین اونا سریعتر میشد هم خودروسازی ما تنوع گاری هاش رو میبرد بالا به این میگن معامله برد برد
AMG GT R
یه خودروی کلاسیک بسیار زیبا و عالی
akrh78
امروز پدال خیلی کند شده یا مشکل از طرف منه؟
سردبیر
درود. مشکل امروز از طرف خطوط شبکه ای هست که سرور روی اون قرار داره. در حال پیگیری هستیم.
ارادت
زیزیگولو
وقتی‌ حرف از ماشین باشه همیشه جَوونا تو گروه اول علاقه‏ مندا جا می‏گیرن ولی تو بحث ماشینای کلاسیک این موضوع شکل دیگه ای میگیره چون تو بحث ماشینای کلاسیک و روندن اونا افراد مسن پیشتاز می‏شن
 
مهردادکمال
کسانی که از این ماشین احتمالا پلاستیکی خوششون اومده و لابد برای هندلینگش به به و چه چه میکنند روشون میشه تو یه ترافیک سنگین با این برن تو خیابون
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
همیشه خو آدم نباید کت و شلوار بپوشه بعضی وقتا آدم از کت و شلوار خسته میشه و میخواد یچیز متمایز داشته باشه اینجاست که کاترهام و مورگان وارد میشن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
قوطی حلبی که میگن همینه!😂 همش ۴۰۰کیلو؟؟ خدایی دمشون گرم…
ARMAN
تهه لذت رانندگی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari