NIO رسماً اعلام کرده که ضریب درگ یا آئرودینامیک خودروی الکتریکی پرچم‌دار این شرکت ۰.۲۰۸ می‌باشد. این رقم به همراه تسلا در رتبه دوم آئرودینامیکی‌ترین خودروهای سواری جهان قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز EQS 450+ نتیجه بهتری را ارائه می‌کند و ضریب پسای آن ۰.۲۰۰ است. تسلا مدل اس جدید هم دارای ضریب پسای ۰.۲۰۸ است و مرسدس EQS 580 4Matic با ضریب ۰.۲۰۹ در رتبه سوم جای می‌گیرد. لوسید ایر هم با رقم ۰.۲۱ در رده بعدی است.

NIO ابتدا ضریب آئرودینامیکی ET7 را معادل ۰.۲۳ پیش‌بینی می‌کرد اما با بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی CFD و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، توانست بهبود چشمگیری در این میزان حاصل کند.

سدان نیو ET7 برای رسیدن به آئرودینامیک مطلوب، هیچ کدام از ویژگی‌های طراحی و کارایی چون ارگونومی و راحتی کابین را قربانی نکرده است. زاویه شیشه جلو، شعاع و زاویه بین چراغ‌های جلو و گلگیرهای جلو، طراحی فست‌بک و بدنه دوکی‌شکل و خطوط ستون C و غیره بهینه‌سازی شدند تا این خودرو آئرودینامیک‌تر شود.

البته خودروهای الکتریکی به‌خودی‌خود به‌واسطه نداشتن گریل یا جلوپنجره و عدم نیاز به ورود هوای جلوی خودرو به قسمت موتور و همچنین کف صاف بدون مداخله مجموعه اگزوز، آئرودینامیک‌تر از خودروهای هم‌کلاس درون‌سوز خود هستند اما یکی از دلایل توجه بیشتر خودروسازان برای آئرودینامیک‌تر کردن آن‌ها نیز به این نکته برمی‌گردد که این نوع از وسایل نقلیه از صدای موتور و اگزوز برخوردار نبوده و بنابراین در صورت صیقلی نبودن بدنه آن‌ها، صدای باد بیشتر به گوش می‌رسد. بعلاوه آئرودینامیک بهتر به‌طور مستقیم روی شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشته و باعث بهبود آن می‌شود.

علاوه بر آئرودینامیک، ET7 از طراحی جدید سنسور مراقبتی در سقف شامل دوربین‌های وضوح بالای ۸ مگاپیکسلی و لیدار سود می‌برد. سیستم تعلیق بادی هم به‌صورت استاندارد در این خودرو ارائه خواهد شد.

نیو انتظار دارد که این خودرو را با باتری‌های ۱۵۰ کیلووات ساعتی در اواخر سال ۲۰۲۲ تولید کند که با استانداردهای NEDC می‌تواند بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را حاصل نماید. نمونه‌های اولیه با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی و برد ۵۰۰ کیلومتری و یا ۱۰۰ کیلووات ساعتی با برد ۷۰۰ کیلومتری می‌باشند. طول این خودرو ۵.۰۹۸ متر، عرض آن ۱.۹۸۷ متر و ارتفاع آن ۱.۵۰۵ متر بوده و فاصله بین دو محور هم ۳.۰۶۰ متر است که نشان از خودرویی فول سایز و البته جادار دارد.

در همین حال، نمونه‌های اولیه این خودرو به‌تازگی آزمایش‌های گرمایی را در چین به پایان رسانده‌اند. در این آزمایش‌ها، مهندسین پایداری عملکردی خودرو را با تغییرات دما می‌سنجند. آزمایش‌های زمستانی هم کمی قبل‌تر در نیوزیلند تکمیل شده است.

عرضه نیو ET7 به بازار در بهار سال ۲۰۲۲ در چین و احتمالاً در پایان همین سال در اروپا صورت می‌گیرد. البته نیو ES8 تا چند روز آینده به‌صورت رسمی وارد بازار نروژ خواهد شد.
امیرعلی
قیمت پایه این ماشین با قیمت پایه لوسید ایر تقریبا برابره
چه کسی میاد به جای لوسید این رو بخره؟
Erfan
از چینی بودنش بگذریم بنظرم از لوسید بهتره و من این رو ترجیح میدم.
امیر
سلطان من تشنج کردم واقعا این رو به لوسید ترجیح میدی ؟ 😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
امیر جان حزبی که اینو میسازه برای بعضیا اربابه! بهشون احترام بزار!😂
احمدرضا
قرار نیست بخاطر اینکه چینیه نخری
من باشم هیچکدوم رو انتخاب می‌کنم
چون هردو برند تازه کارن
احتمالن مشکلات مونتاژی خواهند داشت که تو مسافت های زیاد و کیلومتر های بالا معلوم میشه عین تسلا
Reza Waffen SS
من
Elmiraj
خیلی ضایع هست که برای خودنمایی و مقایسه با بزرگان به استاندارد NEDC پناه ببری و اینجوری اذهان عمومی را منحرف کنی ….!!!!
استانداردی که سال ۱۹۸۰ میلادی وضع شد ، زمانی که هیچ خودروی تمام الکتریکی در بازار حضور نداشته….!!!
معیاری که فقط در مسیرهای کوتاه و پر پیچ و خم شهر های اروپایی جوابگو هست .
.
.
قطعا این ضریب آیرودینامیک ۰.۲۰۸ هم به همان اندازه برد ۱۰۰۰ کیلومتری حقیقت داره…
R@m!n
راستش تا حالا ندیدیم یه برند چینی تبلیغاتش به حقیقت بپیونده. این لقمه هم خیییییییلی گنده تر از دهنشونه و استفاده از استاندارد NEDC خودش گویای همه چیز هست.
در کل اینار اخبارو جدی نگیرین بیشتر مثله یه شوخی ویژه یه بحث جدی هستن.
akrh78
اینطور که مشخصه کلا رودستر و سایبرتراک و شتاب ۱.۱ و راکت و…. هم بیشتر از همون شیشه ضد گلوله حقیقت ندارن یا تاریخ عرضه‌شون
شایدم برا تست خصوصی فرستادن خدمت شما که اینقد بلدی
Elmiraj
شما از جمله مهندسانی هستی که قبل اومدن S plaid فرمودن شتاب ۱.۹۹ و تایم درگ ۹.۲ ثانیه یک ادعا و دروغ از طرف تسلاست…!!!
مطمئن باش سر رودستر و سایبرتراک هم این شما و چند تا دوست ماشین باز تون هستین که دوباره ضایع میشین…
چون من ۷ ساله اخبار تسلا را دنبال می‌کنم تا به امروز ندیدم تسلا ادعایی کنه و انجامش نداده باشه .
RezaRs
دقیقا در عمل پای این ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر برد چینی ها لنگیده
AMG GT R
بنظرم آئرودینامیک به تخم مرغی شدن نمی ارزه
تسلا هم خیلی از این بهتر هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
شما اول تولیدش کنید تبلیغاتش پیش کش…
زیزیگولو
اینجور که پیداست مشکل برد مسافت ماشینای برقی حل شده و حتی ممکنه به جایی برسه که فقط سالی یکی دو بار احتیاج به شارژ داشته باشن
mc20
چاینا کرب کار گو توو د حل .
حسین دهمرد
اون عکسی که از شیب منتهی به صندوق عقب گذاشته خیلی حرفه ای کار شده و شبیه بنزینیا در اومده. بعضی برقیا مثه بنز جدیده پشتشون زیادی تخمی مرغیه.
ولی خب بنز کجا این کجا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari