به تازگی، کمپانی تیون کار برابوس، که به عنوان ارتقادهنده تخصصی محصولات مرسدس AMG شناخته می شود، از سریع ترین شاسی بلند دنیا پرده برداشته است.
در ماه های اخیر، کمپانی برابوس خودروهای جذابی را معرفی کرد که همگی از نظر قدرت عالی بودند. آن ها مرسدس GLE کوپه را با ۸۰۰ اسب بخار معرفی کرده اند و نسخه تقویت شده از مرسدس G63 را با ۹۰۰ اسب بخار به عنوان یک غول شاسی بلند رونمایی کرده اند. حالا یکی دیگر از خودروهای این برابوس از سری ۹۰۰ راکت ادیشن معرفی شده که به عنوان سریع ترین شاسی بلند دنیا معرفی شده است. همان تقویتی که در مرسدس GLE کوپه به کار رفته بود در این خودرو هم دیده می شود و در نتیجه، ۹۰۰ اسب بخار در این خودرو داریم. این خودرو در نمایشگاه قایق موناکو معرفی شده است و ۲۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
در این خودرو از همان پیشرانه ای استفاده شده است که به صورت استاندارد در GLE 63 S به کار رفته بود، با این تفاوت که حجم پیشرانه به ۴٫۵ لیتر رسیده است و موتور V8 در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۸۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر را دارد. البته برابوس اعلام کرده که نهایت گشتاور را روی ۱۰۴۹ نیوتن متر محدود کرده است. فقط برای این که بدانید قدرت این خودرو تا چه میزان خیره کننده است، کافی‌ست بدانید مرسدس GLE 63 S در نسخه استاندارد نهایت قدرت ۶۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر را ارائه می داد.
با این مشخصات این خودرو تنها در ۳٫۲ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را شتابگیری می کند و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برای این شاسی بلند ثبت می شود. با این مشخصات، محصول جدید برابوس در هر دو مشخصه سرعتی از لامبورگینی اوروس سریع تر است و تبدیل به سریع ترین شاسی بلند دنیا می شود. البته در نظر داشته باشید که عملکرد فنی ذکرشده تنها با انتخاب رینگ های ۲۳ اینچی مخصوص امکان پذیر است.
این اعداد و ارقام عجیب باید با یک ظاهر پرقدرت ترکیب شود و برابوس هم در ظاهر با موفقیت از پس طراحی سریع ترین شاسی بلند دنیا برآمده است. در این خودرو رینگ های تراش خورده و ۲۴ اینچی را می بینیم و در قسمت های مختلفی از سپر و رکاب از قطعات فیبرکربنی به منظور کاهش وزن استفاده شده است. در نگاه از کنار این خودرو بسیار پایین است و می توان گفت در قابلیت های آفرودی در حد میتسوبیشی میراژ ظاهر می شود. جای تعجب هم ندارد، چراکه این خودرو با هدف عملکرد فنی بالا ساخته شده است و اصلاً قرار نیست در مسیرهای آفرودی محک زده شود.
نشان برابوس روی جلوپنجره، جای نشان بنز، نقش بسته است و در کنار جلوپنجره خطی قرمزرنگ دیده می شود که این ترکیب قرمز در رینگ و قسمت هایی از عقب خودرو هم دیده می شود که ظاهری اسپرت در سریع ترین شاسی بلند دنیا به وجود آورده است. درون کابین هم ترکیب روکش چرم و فیبرکربن را می بینیم و قطعات قرمزرنگ فلزی در قسمت های مختلف کابین به کار رفته است که البته به نظر می رسد در میزان آن زیاده روی شده و کلاسیک بودن کابین از بین رفته است.
اما برابوس چه قیمتی را برای این خودرو در نظر گرفته است؟ طبیعتاً این خودرو با این مشخصات و تولید محدودش قیمت پایینی ندارد و قیمت این خودرو ۴۴۷ هزار دلار در نظر گرفته شده است.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو محصول کمپانی برابوس و نسخه تقویت شده از مرسدس GLE 63 S است.
در این خودرو از همان پیشرانه ای استفاده شده است که به صورت استاندارد در GLE 63 S به کار رفته بود، با این تفاوت که حجم پیشرانه به ۴٫۵ لیتر رسیده است و موتور V8 در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۸۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر را دارد. البته برابوس اعلام کرده که نهایت گشتاور را روی ۱۰۴۹ نیوتن متر محدود کرده است.
با این مشخصات سریع ترین شاسی بلند دنیا تنها در ۳٫۲ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را شتابگیری می کند و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برای این شاسی بلند ثبت می شود. با این مشخصات، محصول جدید برابوس در هر دو مشخصه سرعتی از لامبورگینی اوروس سریع تر است و تبدیل به سریع ترین شاسی بلند دنیا می شود.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari