درگ کوروت C8 و مرسدس AMG GT 63 را می توان رقابت مهندسی میان آمریکا و آلمان نامید. رقابتی که خون به پا می کند!
شورولت کوروت C8 برای شرکت در مسابقات درگ ساخته نشده است، چراکه این خودرو برای یک راننده درگ، بیش از اندازه لوکس و راحت است. البته نه به آن معنا که اتومبیل تنبلی باشد، اما به هر حال، کوروت باید بتواند به طور همزمان، نقش خودرو روزمره، خودرو پیست و خودرو تعطیلات آخر هفته را بازی کند. هر چند که خودروهای درگ از استانداردهای تعریف شده ای برای خود، برخوردارند. البته هدف ما در این جا، توضیح درباره الزامات درگ نیست! بلکه فقط می خواهیم یک ویدیو هیجان انگیز از رقابت دو خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم. در یک دوئل مستقیم، کوروت C8 به ملاقات AMG GT 63 4 Door رفته است. نتیجه درگ کوروت C8 و مرسدس AMG GT 63 کاملاً از پیش مشخص است.
هر چند هیچ اطلاعات فنی از خودروهای درگ کوروت C8 و مرسدس AMG GT 63 در دست نداریم، اما فرض می کنیم که هر دو خودرو به شکل استاندارد و تغییرنیافته هستند. به این ترتیب، مرسدس از پیشرانه ای V8 و تویین توربو بهره مند است که ۵۸۵ اسب بخار قدرت را به چهار چرخ خود منتقل می کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها ۳٫۴ ثانیه زمان لازم دارد. در مقابل آن، شورولت کوروت C8 به پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 مجهز شده است که ۴۹۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه کوپل شده است و این سوپراسپرت را در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رساند. طبق اعداد اعلام شده توسط کمپانی های سازنده، سوپرکار شورولت به شکل خالص، ۱,۵۲۷ کیلوگرم وزن دارد و از این نظر، کاملاً بر سدان اسپرت آلمانی ها با وزن ۲,۰۴۵ کیلوگرمی برتری پیدا می کند.
اما آیا مزیت وزن کم تر، صرفاً برای غلبه بر ساخته مشترک مهندسان مرسدس و AMG کافی است؟ ما هرگز نمی خواهیم که نتیجه درگ کوروت C8 و مرسدس AMG GT 63 را اسپویل کنیم. فقط می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که فاصله واقعی دو خودرو، احتمالاً حتا از آن چه که در ویدیو دیده می شود هم بیش تر است. این مسئله دلیل مضحکی هم دارد! چراکه زمان واکنش هر دو راننده در مسابقه چندان خوب نبود!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان
مرسدس از پیشرانه ای V8 و تویین توربو بهره مند است که ۵۸۵ اسب بخار قدرت را به چهار چرخ خود منتقل می کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها ۳٫۴ ثانیه زمان لازم دارد.
شورولت کوروت C8 به پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 مجهز شده است که ۴۹۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه کوپل شده است و این سوپراسپرت را در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رساند.
ما هرگز نمی خواهیم که نتیجه درگ کوروت C8 و مرسدس AMG GT 63 را اسپویل کنیم. فقط می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که فاصله واقعی دو خودرو، احتمالاً حتا از آن چه که در ویدیو دیده می شود هم بیش تر است.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari