پیشرانههای الکتریکی و مجموعه باتریهای آنها تنها مختص خودروهای سواری نیستند. این تکنولوژی میتواند در خودروهای تجاری نیز بکار رود و بسیاری از بخشهای خودروهای تجاری قبلاً این موضوع را بررسی کرده یا در حال تست و استفاده از قوای محرکه الکتریکی هستند. یکی از وسایل نقلیهای که احتمالاً به حالت تمام الکتریکی در خواهند آمد اتوبوسها هستند. مسیرهای مشخص، زمانهای شارژ دوباره برنامه ریزی شده و لجستیک مناسب میتواند حملونقل آلاینده شهری را ناپدید کند و یکی از چنین محصولات که در دست توسعه میباشد با نام Jewel E دوطبقه معرفی شده است.
این اتوبوس دوطبقه محصول شرکت Equipmake است که متخصص الکتریکی سازی خودروهای تجاری بوده و این اتوبوس را با همکاری شرکت کوچ بیلدر اسپانیایی Beulas تولید کرده است. Jewel E از قوای محرکه بدون آلایندگی که میتواند در اتوبوسهایی با ابعاد متنوع بکار رود سود برده است. این قوای محرکه حداکثر قدرت ۵۳۶ اسب بخاری و گشتاور قابلتوجه ۳۵۰۰ نیوتن متری را تولید میکند. پیشرانه HTM 3500 این کمپانی میتواند با مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۴۳ کیلووات ساعتی همراه شود.
باتری بزرگ یاد شده میتواند شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری ایجاد کند که برای یک اتوبوس با مسیر حرکت مشخص در شهر مناسب خواهد بود. کمپانی سازنده میگوید Jewel E همچنین اولین اتوبوس تمام الکتریکی است که استانداردهای حملونقل و ایمنی لندن در سال ۲۰۲۴ را پاس میکند. این اتوبوس نه تنها برای سیستم اتوبوسرانی لندن طراحی شده بلکه ویژگیهای ایمنی برجستهای دارد.
انتظار میرود تستهای پیش از تحویل این محصول از اواخر سال جاری میلادی شروع شود. احتمالاً سرویسدهی Jewel E از اوایل سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد. بریتانیا میخواهد تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۴ هزار اتوبوس بدون آلایندگی ساخت داخل را روانه خیابانها کند. اتوبوسها محصولاتی عالی برای الکتریکی سازی هستند زیرا در فواصل کوتاه و مشخص بکار میروند و از آنجایی که این خودروها در طول شب استفاده نمیشوند بنابراین مسئله شارژ درباره آنها تا حد زیادی حل شده است.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
دنیای خودرو شده کانسپت پشت کانسپنت اونم از کیا نه از بنز و بی ام و و کادیلاک و شورولت ، از چنتا دانشجوی رشته مکانیک و چنتا پولدار بیکار ، الکترون و بالتازار و …….. چه وضعشه
پارسا عشق ماشین سابق
البته من با برقی شدن اتوبوس ها مخالفت ندارم شما رو نمیدونم چون اوتوبوس یا مثلا محصولات اورژانسی مثل خودرو پلیس که به سرعت بالا و شتاب خوبی نیاز باشه یا مثلا کامیونت های شهری این ها باید برقی بشن اما در جواب حرف شما مگه مدیرعامل بنز و بی ام و هم یک روزی همینطوری از چنتا دانشجو رشته مکانیک وچنتا پولدار بیکار بودن دیگه همون موقع خیلی از خودرو ها ساخته شدن در کنار بنز و بی ام و ولی نتونستن اینا هم میخوان به جمع خودرو سازان اضافه بشن یا میشن یا نمیتونن
Silent
اینا همه از صدقه سر TESLA هست و تا موقعی که این شرکت با تکنسین هاش باطری های جدیدی عرضه نکنه کل این شرکت ها باس فعلا از بازار قطعه فروش ها از موجودی های تسلا برا پیش برد ماکت هاشون استفاده کنن.
نسبت ظرفیت باطری به ابعاد و بردش کاملا مشخص هست و تا رونمایی باطری های جدید فعلا همینی که هست.
datsun
تسلا که برا باتری تا همین چند ساله آویزون پاناسونیک بود گنده نمایی رو بزار کنار
Silent
قدری اگر در مورد باطری های نسل فعلی TESLA که هنوز داره استفاده می شه می دونستی همچین چیزی نمی گفتی.
مدل ۳ TESLA Long Range با ظرفیت باطری ۷۵kw براحتی ۴۳۰ کیلومتر پیمایش می ده. حالا این شرکت اروپایی کلللل کاری که کرده چیه؟! ۸ تا از پک های مدل ۳ رو توو زیر ماکتش خوابونده شده ۵۴۳kw
حالا می دونی این ۸ تا پک چه وزنی داره روی شاسی :))))
کل صنعت خودرو باس بشینه ببینه TESLA برنامش چیه بعد!
datsun
همین گشتاور رو به صورت آنی با اسب بخار خیلی بیشتر موتور v8 دیزل اسکانیا ارائه میده دیگه نیازی به این مسخره بازی ها نیست دودی هم که تو نیروگاه برق میره تو هوا موتور دیزل همونجا مستقیم بدون ریا تقدیم محیط زیست میکنه
حسین
بی ریا رو خوب اومدی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
درعجبم چرا اتوبوس ها یا ماشینای سنگین رو برقی نمیکنن که عین چی بنزین و گازوییل مصرف میکنن!؟ خصوصا توی ایران که همش بنزای جنگ جهانی دوم با مصرف وحشتناک صبح و شب درحال تردد هستن،از اینکه فرسوده هستن و هزینه نگهداری و مراقبت و… هم بماند…
از این گذشته، من خیلی عاشق اتوبوس های دوطبقه هستم، زمانی اعلاحضرت هم شرکت لیلاند شاسی و قسمت های فنی اتوبوسای دوطبقه رو برای ایران ناسیونال میفرستاد و کارگرای زحمت کش ایران ناسیونال هم اتاق های بی نظیری بر پایه اون میساختن، یادش بخیر افسوس که زمانی یکی از بهترین اتاق سازای اتوبوس درجهان بودیم…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟
