خریداران به توانایی‌های آفرود تویوتا هایلوکس و لندکروزر علاقه زیادی دارند و ژاپنی‌ها نیز برای رقابتی همه‌جانبه در رالی داکار ۲۰۲۲ بهترین‌های هر دو جهان را انتخاب کرده و این دو خودرو را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. این مسابقات هیجان‌انگیز از دوم ژانویه ۲۰۲۲ در عربستان سعودی استارت خواهند خورد.

نام این خودرو تویوتا GR DKR هایلوکس T1+ است که اگرچه طراحی بدنه آن کلیت هایلوکس استاندارد را حفظ کرده اما بچه گلگیرهای بزرگ و تغییرات سپر جلو کاملاً نظرات را به خود جلب می‌کنند. محفظه بار کوتاهی هم در بخش عقب وجود دارد. این خودرو از لاستیک‌های ۳۷ اینچی با پهنای ۳۲۰ میلی‌متری استفاده کرده و میزان حرکت سیستم تعلیق هم ۳۵۰ میلی‌متر اعلام شده است.

اما ارتباط این هایلوکس با لندکروزر را پیشرانه مربوط می‌شود جایی که نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدیدترین نسل لندکروزر در بطن هایلوکس جا خوش کرده است. تویوتا می‌گوید قدرت این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری لندکروزر استاندارد است.

ژاپنی‌ها اظهار داشته‌اند پیکاپ موردبحث نسخه نهایی حاضر در داکار نیست زیرا هنوز تست‌های آن ادامه دارد. این خودروساز به دنبال معرفی مدل نهایی تا پایان سال جاری میلادی می‌باشد.

تویوتا ۴ تیم راننده/نقشه‌خوان را روانه رالی داکار می‌کند که یکی از آن‌ها ناصر العطیه دارنده سه عنوان قهرمانی در داکار می‌باشد. این تیم‌ها در کلاس T1 حضور خواهند یافت.

رالی داکار ۲۰۲۲ قرار است جذابیت‌های زیادی داشته باشد. آئودی خودروی RS Q E-Tron را آماده کرده که اگرچه از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند اما نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو نیز به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی وجود دارد. این خودرو تنها دو هفته تست در مراکش را کامل کرده است. تیم آئودی در خلال تست‌ها فهمیده که مدیریت گرمایی باتری یک چالش بزرگ در داکار خواهد بود.
زیزیگولو
اگر بخایم بازار خودروی کشورای حوزه خلیج فارس رو با یه ماشین توصیف کنیم اون ماشین قطعاً لندکروزر هستش …. لندکروزر بیشتر از نیم قرنه که تو بازار خاورمیانه حضور داره و ماشین مورد علاقه بیشتر اعراب حوزه خلیج فارس و همینطور آفرود سوارا هستش و قطعاً محبوبیت لندکروزر تو خاورمیانه بی‌ دلیل نیستش چون ماشینیه که مورد استفاده قشر بزرگی از مردمو آفرود سوارا قرار گرفته و حتی نیروهای امنیتیم ازش استفاده میکنن ولی متاسفانه تو بازار خودروی ایران بجای اینکه بیشتر از قابلیتای آفرودی لندکروز استفاده بشه بیشتر به عنوان یه ماشین لوکس بهش نگاه میشه!!! ولی به همه اینا به جرئت میشه گفت لندکروزر تو بازار خاورمیانه هیچ رقیبی نداره و تنها رقیب نزدیکش نیسان پاترول هستش ولی نیسان پاترولم از نظر بازار فروش و نفوذ تو بازار هنوز نتونسته به لندکروزر نزدیک بشه و فقط به عنوان یه رقیب قدیمیو سنتی و لایق در برابر لندکروز بحساب میاد
آرین
ممنون از زحمتاتون.
بچه گلگیر واژه خنده‌داریه بهتره به جاش عبارت دیگه‌ای به کار ببرید.
مثلا ابرویی گلگیر یا گلگیر‌های بیرون زده یا چیزی نزدیک به fender flare.
امیرحسین
دیشب بود کانال یوتیوبی تویوتا آمریکا از ماشین نسکار تویوتا معرفی کرد که یه ماشین کف خواب با ظاهر توندرا ۲۰۲۲ بود
اگه خبری از این ماجرا هست پوشش بدید لطفاً
AMG GT R
بسیار زیبا و خفن
net
چراغ هایلوکس جدید مشکی که چراغ باریک جلو بالا و پایینش مسطح هست خیلی قشنگه ولی چراغ جلو هایلوکس قرمز نسل قبلی که زیر چراغ جلو دندانه دار هست و زیر چراغ یه کم فرورفتگی داره بد هست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari