کمپانی پارتیزان موتورز سال پیش اعلام کرد تیمی بین‌المللی از متخصصان را مأمور ساخت اولین لادا نیوا سالگرد ۵۰ سالگی برای بازار آلمان خواهد کرد. این شاسی بلندها قرار بوده در کارخانه ولگا اتومبیل که در حال گرامیداشت ۵۰ سال تولید خودروست ساخته شوند.

این نیوا که مشاهده می‌کنید تغییراتی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. نیوا سالگرد ۵۰ سالگی ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به رینگ‌های آلیاژی جدید، لاستیک‌های بی اف گوودریچ، پوشش‌های محافظتی دور گلگیر، سپرهای جدید، محل نصب وینچ، ریل‌های سقف، اسنورکل و چراغ‌های جلوی ارتقا یافته مجهز شده است. از دیگر شاخصه‌های این خودرو می‌توان به ورودی هوای روی کاپوت و قلاب‌های بکسل اشاره کرد که با ظاهر خشن خودرو کاملاً هماهنگی دارند. داخل کابین نیز از چرم با دوخت های قرمز استفاده شده است.
این نیوای جدید با قیمت ۱۹۹۰۰ یورویی در دسترس می‌باشد که تقریباً سه برابر گران‌تر از ارزان‌ترین نسخه نیوا لجند سه درب در بازار روسیه است. تمامی نسخه‌های نیوا نسخه ۵۰ سالگی دارای پلاک ویژه و تأییدیه تولید سازنده خواهند بود.
کمپانی آوتواز به خاطر استانداردهای آلایندگی و زیست‌محیطی سفت‌وسخت قاره اروپا صادرات خودروهای خود به اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. این کمپانی سرمایه‌گذاری چندانی روی پیشرانه‌های خود برای هماهنگی با قوانین اتحادیه اروپا انجام نمی‌دهد و همین امر سازنده نسخه سفارشی لادا را مجبور به استفاده از پیشرانه‌های برندهای چینی کرده است. البته فعلاً اطلاعاتی از پیشرانه نیوا سالگرد ۵۰ سالگی منتشر نشده است.
سابقه معرفی نیوا به سال ۱۹۷۷ بازمی‌گردد هرچند در آن زمان با نام VAZ-2121 پدیدار شد. در نهایت نام خودرو به نیوان تغییر یافت و از شاسی یونی بادی استفاده کرد. نسخه بدون بدنه روی فریم این خودرو نیز عرضه شد که یک سال پس از معرفی روانه بازارهای اروپای غربی گردید و به موفقیت بزرگی دست یافت به گونه‌ای که در برهه‌ای زمان ۴۰ درصد فروش خودروهای دو دیفرانسیل اروپایی را در دست داشت.
ممد ژانگولر
تیترش عجب جمله ایی گفته
بیشتر شبیهه تیکه بوده
این چهار چرخ تمام نشدنی 😁
دقیقا حکایت جمله خودمونه :
که میگیم چرا این جونور نمیمیره 😂😂😂
Aran+Milan
اوج قدرت تفکر کمونیستی!!!
مهدی موتور
همچین میگه انگار ما خیلی خوبیم
یوسف
این خودرو در زمان خودش آفرودر موفقی بود، ساده اما کم خرج و جون سخت اما دیگه در سال ۲۰۲۱ تولید چنین چیزی توجیه نداره. درسته که قیمت پایینی (در حدود هفت هشت هزار دلار) داره اما سطح کیفیت ساخت، فناوری، ایمنی و کیفیت سواری بسیار پایینه و پای قطعات چینی هم به ساختش باز شده.
لادا چند سالیه زیرمجموعه رنو شده و در برنامه ریزی تازه رنو، قراره لادا و داچیا در قالب یک گروه اهداف مشترکی رو دنبال بکنن پس بهترین کار اینکه لادا از تجربه های داچیا استفاده بکنه و بر پایه خودرویی مانند داستر یک نیوای جدید و مناسب نیاز روسیه بسازه.
آرین
ماشین مورد علاقه من
" Swedish Arrogant Tiger "
فکر نمیکردم یه روزی نیوا هم نسخه سالگرد داشته باشه.
اون موتور عاریه ای چینیش هم جالبه!
امیرعلی
قیمتش تقریبا میشه ۲۴۰۰۰ دلار یعنی تقریبا توی یک رنج با فورد برانکو ه فکر نکنم کسی به جای فورد برانکو این رو بخره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari