نسل جدید WRX به‌تازگی بر اساس پلت‌فرم جهانی سوبارو معرفی شده و با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۰ هزار دلار اوایل سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد تا پرفورمنس مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای عموم مردم ارائه کند. به‌تازگی اما هیوندای هم با الانترا N وارد این بخش شده و این هم یک سدان پرفورمنس دیگر است که تا پیش از پایان امسال وارد بازار ایالات‌متحده می‌شود و اسب بخار زیادی را در برابر مبلغی مناسب ارائه می‌کند.
بزرگ‌ترین تفاوت بین این سدان اسپرت این است که سوبارو خودرویی چهارچرخ محرک است درحالی‌که نیرو در هیوندای فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بااین‌حال، اعداد و ارقام این دو خودرو بسیار به هم نزدیک است و هردوی آن‌ها ماشین‌هایی هستند که برای لذت بردن از رانندگی با قیمتی مناسب طراحی شده‌اند و درعین‌حال کارایی یک سدان کامپکت را هم حفظ کرده‌اند؛ بنابراین در ادامه قصد داریم این دو سدان اسپرت جدید را باهم مقایسه کنیم.
طراحی بیرونی امری سلیقه‌ای است اما با توجه به نظراتی که دیده‌ایم، هیچ‌کدام از این دو خودرو برندهٔ هیچ جایزهٔ زیبایی نمی‌شود. دراین‌بین، سوبارو با وجود ظاهر تکاملی نسبت به نسل قبلی خود، طراحی بحث‌برانگیزتری نسبت به رقیب کره‌ای دارد درحالی‌که هیوندای با ویژگی‌های طراحی جسورانه، سعی کرده تهاجمی به نظر برسد. سوبارو در طراحی WRX جدید تصور کرده که دهانه‌های گلگیر الهام گرفته از کراس‌اوورها با شخصیت برآمده از رالی WRX همخوانی دارد و به همین دلیل، این روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ را تا روی سپرهای جلو و عقب هم ادامه داده است.
از سوی دیگر، الانترا N با تریم قرمزرنگ روی اسپلیتر، رکاب‌ها و دیفیوزر، نمای مسابقه‌ای‌تر دارد. هیوندای همچنین روی لاستیک‌هایی با فاق کوتاه‌تر قرار گرفته و در عقب هم بال مشکی‌رنگ نسبتاً بزرگی دارد که احتمالاً سوبارو آن‌را برای WRX STI در نظر گرفته است. در مورد اگزوز هم سوبارو به چهار سر اگزوز دایره‌ای مجهز است درحالی‌که هیوندای دو سر اگزوز با قطر بیشتر را در برای الانترا N در نظر گرفته است. در پروفیل جانبی، هیوندای بسیار کشیده‌تر از سوبارو به نظر می‌رسد و خطوط تیز روی درهای آن‌هم جلب‌توجه می‌کند. به‌طورکلی، این سدان کره‌ای نمایی بسیار تهاجمی‌تر دارد درحالی‌که در مقابل WRX با گلگیرهای عضلانی، نمای سنتی‌تری دارد و روکش‌های پلاستیکی کراس‌اوور مانند نیز نمایی بلندتر و ماجراجویانه‌تر به آن بخشیده است.
هردو خودرو در داخل از جدیدترین تکنولوژی‌های اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برند. سوبارو به یک نمایشگر لمسی عمودی ۱۱.۶ اینچی مجهز است درحالی‌که هیوندای از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی افقی استفاده کرده که به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی متصل است و این چیزی است که احتمالاً نسبت به صفحه آمپر آنالوگ سنتی WRX، بیشتر خریداران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هیوندای همچنین از گرافیک خاص N هم برخوردار است که اطلاعاتی مثل دمای روغن، گشتاور و بوست توربو را به نمایش درمی‌آورد. کابین سوبارو اما کمی لوکس‌تر از هیوندای به نظر می‌رسد و ویژگی‌های اسپرت در اینجا صرفاً به غربیلک فرمان D شکل و پدال‌های آلومینیومی محدود می‌شود. موضوع عجیب اما اینکه غربیلک فرمان الانترا N کاملاً گرد است.
همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، هردو خودرو به پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو مجهز هستند با این تفاوت که موتور سوبارو از نوع ۲.۴ لیتری تخت و موتور هیوندای ۲ لیتری خطی است. سوبارو هنوز اعداد پرفورمنس WRX را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود به دلیل برخورداری از کشش بیشتر به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک، در خط مستقیم کمی سریع‌تر از الانترا N باشد. بااین‌حال، هیوندای هم قدرت و گشتاور بیشتری دارد و از حالتی بنام N Grin Shift هم بهره می‌برد که می‌تواند به‌طور موقت به مدت ۲۰ ثانیه قدرت پیشرانه را به ۲۸۶ اسب بخار افزایش دهد. هردو خودرو همچنین از سیستم‌های پرفورمنسی فراوانی مثل کنترل الکترونیکی تعلیق برخوردار هستند که به رانندگان کمک می‌کنند پیچ‌ها را سریع‌تر طی کرده و پشت فرمان لذت ببرند.
خب با توجه به مواردی که بیان شد، انتخاب شما کدام‌یک از این سدان‌های اسپرت جدید خواهد بود؟
سوبارو WRX
هیوندای الانترا N
 
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
از همه نظر بجز سیستم انتقال چرخها هیوندای بهتره، ای کاش حداقل دیفرانسیل عقب می‌بود…
Nima RST
اونجوری گرون میشد
🔥A.H MOTORS🔥
جلو پنجره ی النترا ….
💩🤦🏻‍♂️
پارسا عشق ماشین سابق
من با این مشخصاتی که دیدم بنظرم النترا بهتره من طراحی عقب سوبارو رو دوست ندارم موقع رونمایی هم گفتم اما مشخصات هم حاکی از ان است که هیوندای بهتر عمل کرده چون با موتور ۲لیتری توربو و سوبارو با ۲.۴ لیتری توربو هر‌دو ۲۷۰ اسب بخار به دست اوردن یعنی تکنولوژی موتوری بالاتر هیوندای دیده میشه واینکه سوبارو از گیربکس cvt هست که نمیدونم سوبارو گیربکس سی وی تی چطور میسازه ولی تو ایران که خیلی بد در رفته و بنظر خودم برای یک خودرو ایی که روی سرعت تمرکز کرده نباید سیویتی بذاره اما چهار چرخ متحرک هست که ورق بر میگردونه
ehsan fa
استاد سوبارو تو هرچی بهترین نباشه تو ساخت موتور جزو بهترین هاست اینکه موتور سوبارو قدرت موتور تو سوبارو کمتره دلیلش تکنولوژی نیست دلیلش طول عمر بیشتر و کاهش استهلاک هست وگرنه این موتور از نوع بوکسوری و هست بعدا تو بازار افترمارکت خواهی دید چجوری تقویتش میکنند.
akrh78
یا خضر نبی این سم رو جای دیگه نگی ها
مسئله اینه که سوبارو مدل پایه هست و قدرت بیشتر رو برا مدلای بالاتر گذاشته که بعدا رونمایی میکنه اما هیوندای بالاترین مدل هست ینی ته ته قدرتش همینه
Hl>i
طراحی های هیوندا تو این پنج سال گذشته نسبت به قبل این شرکت یه عقب گرد اساسی را دارن تجربه می کنن.
اگر به ساخته های جدید هیوندا نظری کنید متوجه میشید بغیر از نسل چهارم سانتافه و مدل جدید پالیسید مابقی ساخته های این شرکت جذابیت و زیبای ساخته های گذشته خود را ندارن.
تولیدات هیوندا از سال ٢٠٠١ به بعد با ایجاد مرکز طراحی جدید و به خدمت گرفتن طراحان مطرح دنیا رنگ جدی تری بخود گرفت و تحولی در آن ایجاد شد، اکثر مدل های زیبای هیوندا بین سالهای ٢٠٠۵ تا ٢٠١۵ که میشه گفت دوران طلایی هیوندا در طراحی بود ساخته شدن، شما سوناتا های نسل پنجم و ششم (NF) و (YF) را به خاطر بیاورید یا نسل چهارم هیوندا آزارا TG یا نسل های پنجم و ششم الانترا یا نسل های دوم و سوم توسان و سانتافه و انهارا با مدل های جدید و ٢٠٢١ شان مقایسه کنید تا متوجه منظور بنده شوید، خودروهای که هنوزم جذاب هستن و بعداز این سال ها بادیدنشان در خیابان دل زده نشده اند.
زبان طراحی جدید هیوندا با استفاده اغراق آمیز از خطوط پیچیده و اشکال درهم و شکسته به مانند هنر اوریگامی در درها و استایل اوانگارد خود در نمای گریل و چراغ ها، که میتوان در نسل چهارم توسان، نسل هشتم سوناتا و نسل هفتم الانترا و آزارا که یک فاجعه در طراحی است و به راحتی می تواند جایگاه زشت ترین خودرو دنیا را از آزتک برباید، بهمراه خودروهای تازه شکل گرفته ای چون کاسپر و بایون و ونیو و کنا مشاهده کرد، خودروهای که مطمئنن اگر واردات خودرو به کشورمان ازاد بود بعداز چند روز دیدنشان در خیابان از طراحی شان خسته و دل زده می شدیم.
‏+|<i
حسین
ولی النترا واقعا قشنگه. رشد فروششونم ببین.قبل از ۲۰۰۵ هم ماشینای بسیارقشنگی مثل اکسل،پونی…داشت.هیوندای پونی رو فکر کنم ایتال دیزاین طراحی کرد.
Sina10
با وجود اینکه قدرتشون و گشتاورشون خیلی به هم نزدیکه میتونیم رقابت خوبی شاهد باشیم
البته ‌که سوبارو دو دیفرانسیله و سالها در این زمینه سابقه و تجربه داشته پس میتونه در انتقال نیرو بسیار بالاتر از هیوندای هست ، اون هیوندایی که دیفرانسیل جلوست و تجربه بخش N هیوندای حتی نزدیک به سوبارو هم نیست
ایمپرزا ها و WRX های زیادی هستن که تاریخ سازی کردن
در حالی که جذاب ترین ساخته هیوندای N نسخه i30N بوده!!
البته این پیشرفت پرفورمنس هیوندای رو تحسین میکنم مخصوصا این نسخه اش ، ولی توی این کلاس حرفی برای گفتن در مقابل بزرگانی چون WRX نداره
Amir
بخش N هیوندا اکثرا از افراد کارکشته و خبره قسمت پرفورمنس برندهای آلمانی بخصوص ام پاور هستن! برای همین هم اولین خودروهای پرفورمنس هیوندای تونستن تو بخش بهترین خودروهای پرفورمنس سال کاندید بشن،جایی که نماینده ای از سوبارو نبود
Amir
این راهی که داری میری رو نوید بنده خدا چند سال رفت نتیجه نداد واسش :)))
Sina10
تنها چیزی که میتونم در مقابل این کامتتتون بگم:😂
دوست عزیز ، هرگز من تنفری از کره ای ها نداشته و ندارم ، همونطوری که ازش هیچ خودرو سازی ندارم ، حتی تسلایی که همیشه نقدش کردم مدل ۳ پرفورمنسش رو دوست داشتم!!
به نظرم سانتافه نسل قبل یکی از زیباترین محصولاتشون و از زیباترین کراس اوور های متوسط در چند سال اخیر بوده
همین i30N خودش تونست علمکرد خیلی خوبی توی کلاس هاچبک ها داشته باشه
توسان نسل قبل در آخرین سالهاش به کاملترین طراحیش رسیده بود
کیا K5 تو این نسل فوق العاده شده ، استینگر هم با اینکه فروشش خوبی نداشت اما خودش ماشین خیلی جالبی بود
و….
بازم میگم هیچ جایزه ای برای کسی واقعا دنبال مقایسه خودرو ها هست معتبر نیست
مهم خود ماشینه ، نه اون چیزایی که بهش چسبوندن
متاسفانه برخی اینجور برداشت میکنن که وقتی میگم جایزه ای معتبر نیست یعنی اون ماشینه بدرد نمیخوره!!
اینجا هم به هر کی بگی سوبارو WRX با اون همه تجربه تو ساخت چنین ماشینی رو انتخاب میکنی یا هیوندای با بخش پرفورنسی که تازه چند سال از تاسیسش میگذره؟ میگه سوبارو
Amir
عزیزم حداقل کامنتا رو بخون بعد بگو از هرکی بپرسی میگه سوبارو 😂😂
جایزه واس کسی که حقیقت واسش تلخه غیرقابل قبوله وگرنه اکثر مواقع تاثیر مستقیم داره رو بازار خرید و فروش اون خودرویی که جایزه رو کسب کرده،نظر کارشناس ها همیشه برای مردم معتبر بوده تو دنیا
قبل تر هم گفتم که بهش پرفورمنس هیوندا رو چه کسایی تشکیل دادن و نتیجش چی شد،هرطور حساب کنی نظر اون کارشناسی هایی که چندین ساعت تست کردن و تشخیص دادن خودروی پرفورمنس هیوندا باید کاندید بشه نه سوبارو از نظر کسی که فقط عکسارو میبینه معتبرتره :)))
Amir
برنده عنوان بهترین خودرو سال آمریکا
النترا رو انتخاب میکنم
گرچه انتظار یه مقاله کامل رو داشتم که هر دو خودرو تست بشن
datsun
این مدل توسعه داده شده النتراس یعنی حد نهایی با مدل پایه wrx مقایسه شده که برتری هم نداره البته مقایسه خیلی سطحی بوده ولی یک sti بیاد جلوی نام این wrx کلا معادلات تغییر میکنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
رقابت خیلی نزدیکیه ولی بخاطر طراحی انتخابم النتراس هرچند بدون در نظر گرفتن sti چون اگه اون بیاد دیگه انتخابم النترا نیست
AMG GT R
انتخاب من الانترا هم طراحی بهتر و هم نسبت قدرت به حجم بهتری داره
یانکی
هیوندا همه جوره سرتره و واقعن ظاهرش تو خیابون سرها رو میچرخونه.ولی من سوبارو رو انتخاب میکنم.دلایلم ایناست:۴چرخ متحرک.موتور پرحجم باکسر.از همه محمتر موتور و گیربگس طولی قرار گرفتن یعنی اساس کار دف عقب هست.تخصص تو دو دفرانسیل و پرفورمنس.اسم سوبارو.اولین کار هم حذف پلاستیکهاست.رینگ لاستیک بهتر.نکته دیگه قابلیت تقویت زیاد
Karl Benz
الانترا انتخاب منه
رامتین
النترا انتخاب مناسبیه و گشتاور بسیار خوبی ارائه میکنه. ضمن اینکه شرایط واردات به ایران را با قیمت حدود ۳۰۰۰۰ دلار داره. البته من انتخابم با توجه به شرایط واردات در کشور، کیا اپتیمای جدید هست که موتور ۲.۵ توربو ۳۰۰ اسبی و دیف عقب داره. یعنی تقریبا همه نکات مثبت را داره و شما نمیتونی محصولی دیگه با این ویژگیها پیدا کنید.
Sina10
متاسفانه هیچکدوم از این ماشینای با ارزش رو وارد نمیکنن
مشکل ما واردات مطلقا کره ای ها نیست
بلکه مشکل اینجاس که بدترین کره ای های موجود رو میارن
همینK5 یا الانترا خیلی با ارزشن ولی نمیارنشون
اون بند هیبرید و برقی مشکل ساز میشه
AMG
هر دو رو خیلی دوستشون دارم
هیوندای که واقعا النترا این نسلش رو دوست داشتم ولی توی مدل N یکم زیاد شلوغه
ولی واقعا خیلی خوبه تنها ایرادش اینه که دیفرانسیل جلو هست و اگه عقب یا چهارچرخ بود
سوبارو که همیشه کارش درسته
و یه برند اصیل و دوست داشتنیه
تمامی مدل ها از همین WRX ایمپرزا فارستر و BRZ فوق العادن
موتور سوبارو هم به نظرم خیلی خوبه یه موتور تخت و جذاب
هردو عالین
R@m!n
این مدل سدان های اسپرت توسط کسانی خریداری میشن که دنبال تیونینگ هم هستن. سوبارو و موتورش و سازگاری بالاش با قطعات افترمارکتی گزینه خیلی بهتری هست.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
اتفاقا اونطور که یادمه موتور های باکسر ساخت سوبارو مثل brz خیلی خیلی به تیون حساسن ، اکثر تویوتا ۸۶ ها هم وقتی تیون میکنن دجار مشکل فنی میشن
R@m!n
تیون به مسائل زیادی بستگی داره که یکیش سطح توانایی و دانش تیونر هست. مبحث موتور باکسری هم خیلی طولانی هست که خب خودش یه مقاله میطلبه.
حالا نمی دونم کی یا کدوم منبع بهتون گفته موتور باکسری حساس به تیونه اما این موتورا جزو بهترین گزینه ها برای تیون هستن و همین سوبارو با این موتورا کارای بزرگی مخصوصا در رالی انجام دادن.
Reza Waffen SS
Subaru WRX 🔥🔥🔥
حمید
بجز طراحی داخلی که سوبارو بهتره، بقیه موارد هیوندای بهتره، فقط زیر کاپوت سوبارو چرا انقد بهم ریختس؟! انگار کاپوت پیکان وانت رو زدی بالا!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari