رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور از کاهش ۱۰ درصدی قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از خبرخودرو، رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور از کاهش ۱۰ درصدی قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خبر داد.
احمدرضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره روند تامین قطعات یدکی در بازار بیان کرد: قطعات بومی سازی شده در حال تولید و تامین نیاز بازار هستند و کمبودی از این نظر وجود ندارد اما تامین قطعات وارداتی به دلیل ورود کم و بیش قطعات به کشور با مشکل مواجه است.
وی با اشاره به وضعیت فعلی تولید کنندگان قطعات یدکی عنوان کرد: تولید کنندگان در تامین مواد اولیه و نقدینگی مشکلاتی دارند اما خوشبختانه چالش هایی جدی نیست به ویژه در بخش افتر مارکت که بازگشت نقدینگی با سرعت بیشتری انجام می شود در نتیجه تولید کننده مواد اولیه موردنیاز خود و نیاز بازار را به سهولت تامین می کند.
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص طرح شناسه دار کردن قطعات و تاثیر آن بر کاهش قطعات تقلبی در بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش دوم این طرح که تعریف کد رهگیری است هنوز فعال نشده لذا تاثیر چندانی در کاهش قطعات تقلبی نداشته اما در بلند مدت می تواند تاثیر گذار باشد.
رعنایی در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی قطعات زیرپله ای در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نظارت های بیشتری که در بازار لوازم یدکی صورت گرفته ورود قطعات تقلبی و زیرپله ای به باز حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر نقش آموزش به عنوان یکی از راهکارهای مهم در کاهش قطعات تقلبی در بازار تشریح کرد: از جمله اقدامات موثر در این زمینه تشکیل کمیسیونی از مکانیسین ها است تا با آموزشهای لازم به شناخت درستی از قطعات اصلی و تقلبی برسند. همچنین اتحادیه ها می توانند با آموزش به توزیع کنندگان لوازم یدکی به حذف قطعات تقلبی در بازار کمک کنند.
رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایعهمگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به دیگر راهکارهای حذف قطعات زیرپله ای از بازار افزود: به کارگیری سامانه ای جامع نظیر طرح شناسا نیز در صورت کارآمد بودن می تواند به کاهش قطعات زیرپله ای بینجامد که متاسفانه طرح فعلی کارآمد نیست. در عین حال باید برای توزیع کنندگان کالاهای قاچاق جرایم سنگین و هزینه بر در نظر گرفت چرا که قبح کالای قاچاق در سطح جامعه از بین رفته و سود آن به قدری زیاد است که این افراد با جریمه احساس خطر نمی کنند.
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز با فرهنگ سازی در این زمینه علاوه بر اینکه می توانند مردم را با حقوق خود آشنا کنند،آنها را نسبت به خرید کالا ارزان و حمایت غیر اصولی از کالای قاچاق آگاه می کنند. همچنین صدور فاکتور رسمی به ازای خرید هر کالا باید در جامعه رواج پیدا کند چرا که مصرف کننده با خرید هر کالایی فاکتور رسمی و با درج مشخصات و کد کالا دریافت می کند و بدین ترتیب امکان پیگیری و استعلام اصالت کالا امکان پذیر خواهد شد.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari