اخیراً اخباری درباره بلاتکلیفی خودروی مفهومی سونی ویژن S الکتریکی منتشر شد که در آن زمان موضوع عجیبی به نظر می‌رسید زیرا طراحی، توسعه و ساخت یک پروتوتایپ عملکردی هزینه و زمان زیادی را طلب می‌کند. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد این کمپانی از تجارب وسیع خود در صنعت تکنولوژی برای بهبود کابین خودروهای دارای تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده خواهد کرد.

یکی از سخنگوهای سونی اخیراً دراین‌باره صحبت کرده است. شینچی توبه گفته که سونی در حال استفاده از ویژن S برای حضوری پررنگ در صنعت خودرویی است که با سرعت زیادی در حال تغییر می‌باشد.
برخی از تکنولوژی‌های سونی پیش از این در خودروها بکار رفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تکنولوژی ۵G و به‌روزرسانی‌های از راه دور اشاره کرد. تکنولوژی‌های آتی نیز شامل ارتباط خودرو به خودرو و نسل بعدی حسگرها هستند. این تکنولوژی‌ها قبلاً توسط سونی توسعه یافته‌اند و شاید برای استفاده از خودروها پیشرفته‌تر نیز شوند.

قطعاً مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین محصول سونی در دنیا پلی‌استیشن می‌باشد. زمانی که خودروهای خودران از راه برسند سرنشینان چه‌کار خواهند کرد؟ فکر نمی‌کنیم که همه خودروها از پلی‌استیشن ۵ استفاده کنند زیرا سیستم خودران کامل هنوز معرفی نشده و چندین سال با عملی شدن واقعی فاصله دارد. تا آن زمان احتمالاً نسخه‌های بعدی از کنسول پلی‌استیشن معرفی خواهد شد اما سونی می‌تواند در زمینه سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرویی حضور یابد، سیستم‌هایی که دیگر به تماشای فیلم‌ها یا بازی‌های ساده روی صفحات لمسی محدود نیستند.

سونی می‌تواند در زمینه صفحات لمسی به خودروسازان کمک کنند. کمپانی‌های خودرویی چندین دهه است تلاش داشته‌اند تا تجربه کار با گوشی‌های هوشمند را در نمایشگرهای محصولات خود عرضه کنند و تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها به‌صورت کامل موفق نشده و حتی تسلا مدل S نیز شامل این قاعده است. سونی پتانسیل معرفی یک اینترفیس انسان/خودرو فوق‌العاده را دارد.
توبه می‌گوید سونی ویژن S را برای تقویت حضور خود در عصر تکامل حمل‌ونقل تولید کرده است. اساساً این خودروی مفهومی برای این تولید شد که سونی توانایی خود در بهبود تجربه مالکیت یک خودرو خواه از نظر کروز کنترل راداری یا از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی را نشان دهد.

ما تعهد سونی به این قضیه را تحسین می‌کنیم. این شرکت می‌توانست ناوگان خودرویی کامل را خریداری کرده و سپس تکنولوژی‌های خود را روی آن‌ها تست کند اما از صفر یک خودرو ساخت. این روش احتمالاً منجر به ارائه نسل بعدی تجهیزات درون خودرویی خواهد شد، تجهیزاتی که سونی می‌تواند آن‌ها را به خودروسازان بفروشد.

اما فکر نمی‌کنیم که خود ویژن S را در خیابان‌ها ببینیم. بازار پر از کمپانی‌های سازنده خودروهای الکتریکی است. تسلا همچنان حرف اول را در بازار می‌زند اما باتجربه‌هایی همچون فورد و فولکس‌واگن به‌صورت تمام‌قد وارد میدان شده‌اند.

به نظر می‌رسد سونی به دنبال تأمین قطعات صنعت خودروست که اتفاقی مبارک محسوب می‌شود مخصوصاً اگر این کار باعث بهبود خودروها شود.
Erfan
تا حدودی ظاهرش نزدیک به پورشه تایکانه
ارش
عاشق شرکت سونی هستم زمانی در حوزه تکنولوژی ترکانده بود .
میثم
سونی و خیلی از شرکتهای ژاپنی مثل هیتاچی و پاناسونیک قبلا بیشتر تمرکزشون روی محصولات کاربر محور بود. یعنی بیشتر مخاطب محصولاتشون مستقیما خود کاربر مصرف کننده بود. مثل الان سامسونگ و اپل و ….
ولی از یک دوره ای به بعد تغییر استراتژی دادن و بیشتر در حوزه تکنولوژی فعالیت میکنن نه بعنوان محصول نهایی که بدست مصرف کننده برسه.
بخاطر همین خیلی ها فکر میکنن این شرکتها افول کردن و بازار رو به رقبای جدید از کره و چین و … واگذار کردن
این تفکری کاملا اشتباه است
آنها حوزه کاریشون رو تغییر دادن و محصولات و خدماتشون بجز چند حوزه کوچک بطور مستقیم با مصرف کننده در ارتباط نیست بخاطر همین از دید مصرف کننده کمتر دیده و شنیده میشن
بهنام
مفتخرم به شخصه بیش از سی سال مشتری وفادار سونی هستم و جز کیفیت،تعهد،زیبایی و دوام از غین سرکت اصیل و صاحب سبک ندیدم.آرزو میکنم روزهای خوشی در انتظار این کمپانی معظم و قابل احترام و مخترع باشه .
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari