زمانی که در سال ۲۰۱۷ لامبورگینی اوروس معرفی شد، یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا به‌حساب می‌آمد؛ اما حالا از آن زمان حدود چهار سال گذشته و شاسی‌بلندهای پرفورمنس جدیدی مثل ب‌ام‌و X6 M و پورشه کاین توربو GT به بازار آمده‌اند که قصد دارند اوروس را به چالش بکشند؛ بنابراین آیا شاسی‌بلند لامبورگینی هنوز هم می‌تواند بر این رقبا غلبه کرده و جایگاه خود به‌عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا را حفظ کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود اوروس را در برابر تعدادی از چشمگیرترین و قوی‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا قرار داده است.

مطمئناً اوروس روی کاغذ کراس‌اوور چشمگیری است اما این بلندقامت ایتالیایی در برابر دیگر شاسی‌بلندهای پرفورمنس از سراسر جهان چگونه عمل خواهد کرد؟ اجازه دهید در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. اوروس اشتراکات زیادی با دیگر کراس‌اوورهای گروه فولکس‌واگن دارد و به‌عنوان‌مثال، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن با پورشه کاین توربو GT مشترک است؛ بنابراین این دو خودرو از لحاظ فنی بسیار نزدیک به هم هستند و اوروس با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، فقط ۱۰ اسب بخار از رقیب آلمانی قوی‌تر است.

در سمت دیگر میدان اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا در اینجا دو شاسی‌بلند پرفورمنس آمریکایی حضور دارند که قوای محرکهٔ آن‌ها نه هیچ شباهتی به یکدیگر دارد و نه به اوروس. یکی از این ماشین‌ها جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است که ۷۰۷ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. آمریکایی بعدی این جمع هم تسلا مدل X پرفورمنس است که برخلاف دیگر رقبا، از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.
ضعیف‌ترین عضو این جمع هم ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که فقط ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد اما هماهنگی فوق‌العادهٔ این موتور با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را هم باید در نظر داشت که می‌تواند به کراس‌اوور پرفورمنس ب‌ام‌و کمک کند. خب با توجه به اعدادی که بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این پنج شاسی‌بلند اسپرت و قدرتمند پیروز درگ خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.

ب‌ام‌و X6 M
لامبورگینی اوروس
جیپ ترک‌هاوک
پورشه کاین GT
تسلا مدل X پرفورمنس
ارش
برنده نهایی و کلا برنده همیشگی پورشه بهتر از پورشه مگه داریم ؟!!
Reza Waffen SS
خیر
Amir
حس میکنم لامبو باید برنده میشد! عجیبه
Reza Waffen SS
منتظر جانشین اوروس باش
ارش
خوشم میاد پورشه تو هر مسابقه ای می ترکانه چه درگ و چه مسابقات استقامت و سرعت اصلا بالاتر از خودروسازی آلمان نداریم پیست فقط مختص ژرمن هاست .
محمد امین
در مسابقات استقامت وضعیت فعلی پورشه از هوندا هم عقب تره و خیلی از تیم های معروفشان از سرمایه گذاری روی پورشه روی برگردان شدن
فکر میکنم دلیلش این هست که سرمایه گزاری پورشه روس مسابقات کم شده و همچنین ماشین فعلی مسابقاتشون اصلا رقابتی نیست و باید یه ماشین جدید معرفی کنن
البته این طور هم نیست که بگی هیچی در چنته ندارن ، اما نسبت به ۱۰ سال پیش ، عملا پسرفت داشتن
مهراد
محمد امین سوپر فست
کافیه نگاهی به رده بندی کلی و جزیی نوربرگرینگ بندازیم تا بفهمیم پورشه پادشاه هاردکوره پیسته
محمد امین
مهراد جان چه ربطی داره ، اتفاقا توی مسابقه ی dtm در پیست نوربرگ به فراری باخت و فکر کنم جایگاه بالای دهم بود، درست یادم نیست
من نگفتم پورشه در پیست نوربرگ ضعیفه ، اما بحث مسابقات شد
Audi rs e_tron gt
آره پورشه واقعا عالیه کاملا موافقم
ماشین هاشو هم توی خط مستقیم توشون خوب کار می کنه هم سر پیچ ها
البته بیشتر تمرکز در سر پیچ هاست ماشیناش بهترین هندلینگو دارن 👌
❤تسلا محشره ❤
ولی دور اول تسلا برد
SRT
بین اینا اگه فقط واسه سرعت و قدرت باشه جیپ بهتره با توجه ب قیمت
ولی اگه در کل بدون توجه ب قیمت در نظر بگیریم من اوروس رو انتخاب میکنم.
یوسف
دم پورش گرم…
جیپ هم نشون داد که دوران موتورهای پرحجم و پر مصرف به سر اومده و باید یه ذره دنبال تکنولوژی هم باشه
اوروس هم نشون داد که باید دستی به سرو روش بکشه
امیرعلی
آقا یوسف جیپ همین که اومده ماشینی با این قدرت رو فقط با ۹۰۰۰۰ دلار میفروشه معرکه ست ولی مطمعن باش اگه قیمت ماشینش رو اندازه رقیب های این درگش ببره بالا و به همون اندازه روی ماشینش کار کنه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت
مک وال
اصلا جیپ گرند چروکی به هدف برنده شدن در درگ ساخته نشده. وگرنه با این قدرتی که داره، کافی بود مقداری از وزنش کم میشد و طراحیش هم بصورت کوپه انجام میشد.
اتفاقا بهترین انتخاب بین این شاسی بلندها جیپ است چون با ۴۰ درصد قیمت اوروس یا نصف قیمت کاین، صاحب شاسی بلند جادار با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت میشی.
برای مقایسه خودروها مسابقه درگ کافی نیست. باید چندین تست مختلف سرعتی استقامتی قدرتی بگیرند و امتیاز بدند.
Audi rs e_tron gt
بعد اگه به یه جا دیگه نگاه کرده باشید نوربرگ رینگ برا پورشس
کلی که رکورد دست gt2 rs هست
از اونور پانامرا یه مدت رکورددار نوربرگ رینگ بود
الان کاین هم رکوردو شکونده
Mohammad
این تسلا پوز همه رو زده دمش گرم از پورش گرفته تا لامبو
Kf
باش باش حتماً
حسین
درگ‌های خارجی، بدون مت واتسون و کارواو برام زیاد جذابیتی ندارن.
Amir evolution
ارزش خرید
✔️تسلا
✔️جیپ
Elmiraj
قدیمی ترین و سنگین ترین شرکت کننده بود ، اما:
هر سه درگ را برد…
در رولینگ یک مایل دوم شد…
در تست ترمز هم با وجود ۲۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر بازم اختلافش به طول ماشین نکشید…
.
.
.
به زودی هم شاهد قدرت بلامنازع X plaid خواهیم بود .
Silent
جالبیش اینه متن با این توضیح شروع شده لامبو اووروس ۲۰۱۷ که الان فلان شده!
همین مدل X که توو خط درگ هست درست هم سن اوروس هست و به عبارتی در زمانی مشابه سر از خط تولید در اوردن ولی همچنان شاهد پرفورمنس رعدآسای X هستیم.
بعد از رونمایی PLAID X اوایل ۲۰۲۲ دیگه این ارقام هم خاطره می شه. ماشینی که نه گیربکس nسرعته داره و نه مشکلات لانچ.
راستی خبری خوندم که PLAID S که باطری های سبکتر ۴۶۸۰ به عنوان آپگرید مدل فعلی رونمایی بشه قراره به عنوان مدل اسپورت با قطعات پرفورمنس روی فریم باشه!
یانکی
این مردک به ندرت ماشین آمریکایی میاره هر وقت هم میاره برای تحقیر کردن میاره.این درگ مضحک چندین نکته داره.۱.جیپ ترک هاوک مصافت ۴۰۰ متر رو تو اکثر درگها که انجام داده به راحتی تو ۱۱.۵ ثانیه به پایان رسونده که همراه داج دورانگو سریعترین شاسی بلند دنیاست.نکته ۲.اوروس قدرت بیشتری از پورشه داره ولی اینجا انگار هیچ حرفی برا گفتن نداره فقط ۲۰ کیلو سنگینتره.نکته۳.اگر واقعا این پورشه همچین عملکردی داره بی شک قدرتش بیش از ۷۰۰ اسب هست در غیر این صورت رو چه حساب با قدرت کمتر پلتفرم مشترک موتور تقریبا مشترک گیربکس مشترک از لامبو سریعتره.نکته دیگه x6 هست که این مردک حتی این رو هم سریعتر از جیپ نشون میده.در آخر پدال عزیز این همه درگ جذاب و قانونی تو پیست مخصوص با ابزار دقیق اونم تو مدت کمتر از این پر چونه برگزار میشه چرا اونا رو کار نمیکنی
مهراد
ماشینای آمریکایی شرایط خاص و بهترین راننده رو برای ثبت بهترین تایم طلب میکنن و مثل آلمانیا سهل الوصول نیستن
MAHDI
جیپ ترک هاوک در درگ مجله car.co.za از X4M کامپتیشن هم شکست خورد بعد انتظار داری از X6M سریع تر باشه🤔
بازهم X4M کامپتیشن در مجله carwow زمان ۱۱.۷ رو ثبت کرد که جیپ ترک هاوک تایمش رو داری میبینی!!!
X6M تو درگ های قبلی خودش در carwow اونم در پیست خیس زمان بهتری از درگ امروز ثبت کرده که در این درگ هربار راننده اش دیرتر از باقی خودروها لانچ می‌کرد. بحث درگ هم به کنار در درگ رولینگ که دیگه این حرفا نیست و بازم جیپ شکست خورد.
پورشه کاین توربو GT هم زمانی رو ثبت کرد که هیچوقت لامبورگینی اوروس یا X6M در این مجله حتی نزدیک بهش هم ثبت نکردن پس این خودرو خیلی سریع، هرچند نسخه کاین توربو S از X6M شکست خورد اما این نسخه جدید خیلی سریعه..
(( زمان ها در این مجله ملاک بوده و الان لامبورگینی اوروس و X6M هم جاهای دیگه زمان ۱۱.۲ هم داشتن اما اینجا هیچوقت نزدیکش هم نبودن))
محمد امین
خب
اول باید بگم که ، تسلا با توجه به اینکه درگ محور هست ، و الکتریکی هم هست ، نتیجه اش تاحدودی قابل پیش‌بینی بود ، و خوب عملکرد
پورشه برتری خیلی خوبی در رولینگ و درگ داشت نسبت به بقیه و عملکردش عالی بود ، هرچند اختلاف قیمتش با bmw و jeep دلیل این موضوع بود
به نظر خودم بهترین ارزش خرید در مقابل قیمت رو bmw و jeepداشت و هم در لانچ کردن و هم در رولینگ واقعه سریع بودن و با توجه به قیمت هاشون ، فکر می‌کنم برتر های این کلاس باشن ، البته منظورم بیشتر به سمت bmw هست
آما در آخر، اوراس بسیار بد بود با توحه به قیمتش ، وقتی لامبو گفت قراره suv بسازه ، شکه شدیم، و تصور کردیم بهترین suv رو میسازه با عناصر اونتادور، از نظر طراحی ،اوراس محصول خوبی شد و به عنوان یه suv طراحی خشن و نسبتا اصولی داره و سعی کرده لامبورگینی باشه و نمیشه از طراحی اش ایراد گرفت
اما به طور کلی عملکردش چه در خط مستقیم و چه در ترمز ها و همچنین در بیراهه نوردی و زمین های ناهموار ، و همچنین در مبحث راحتی، از رقبا ی بسیار ارزون تر خودش ضعیف تر عملکرده ، با اینکه این ماشین تحت نظر گروه فولکس ساخته شده و پلتفرم مشابهی با suv های فعلی فولکس داره ، اما با وجود قدرت بیشتر ، در شتاب ثانویه مقلوب پورشه می‌شد، هرچند در لانچ و عملکرد گیربکس بهتر بود
به هر حال ، اوراس اگر برچسب لامبو رو روش بردارن ، قطعا قیمتی حدود x6m ، شاید کمتر هم روش گذاشته بشه
و در آخر، x6m قبلا در همین کانال ، تایم بهتری هم ثبت کرده
Ali_x76
ای کاش جیپ با قدرت چلنجر سوپراستوک عرضه میشد + یکم کاهش وزن ( مثلا دیسک ترمز کربن سرامیک+رینگ کربنی )
خیلی مشتی میشد
AMG
به به از این همه قدرت پورشه
خیلیه که بتونی پا به پای یه محصول الکتریک بیای و حتی یجا برنده هم باشی
واقعا دست مریزاد👏👏👏👏
بعد از این هم میخوام بگم که با توجه به وضع خراب این روزا و وضع داغون کامنتا من ترجیح میدم دیگه کامنت ندم و بازدید هم دیگه ندارم
با تشکر از همگی کاربران و دست اندر کاران
خدانگهدار
SF90 STRADALE
پورشه ثابت کرده در هر کلاسی که هست میخواد بهترین باشه
کاین ۱۰ اسب بخار کمتر و ۲۰ کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به اوروس داره ، ولی سریعتره !!!!
جیپ همچنان ابهت خودشو داره و امیدوارم در نسل بعدی این پیشرانه بنزینی حجیم حفظ بشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
پورشه نشون داد که شاید به اندازه خیلی محصولات ادعاش نشه ولی در سکوت کامل و با کمترین حاشیه رقباشو نابود میکنه
R@m!n
پورشه ادعا نداره ؟؟؟ دو روز نتونست تحمل کنه رکورد نوربرگرینگو با یه ماشین تیون شده پس گرفت. هر چی میسازه ۱۶ تا مدل پیست محور میده بیرون.
همه اینا که گفتی بیشتر به برندی مثله لانسیا می خوره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
در مورد کاین ادعای خاصی نداره ولی رو ۹۱۱ حساسه
R@m!n
پورشه و برندای پرفورمنس هر حرکتشون مملو از ادعا هست. بنظرم یه بار مراسم معارفه و اخبار نسل اول یا حتی همین الان توضیحات خود سایت پورشه رو راجب این محصول مرور کنین بد نیست.
AMG GT R
انتخابم پورشه هست بدون هیچ گونه شک حتی اگه آخر هم میشد بازم انتخابم پورشه هست با افتخار
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
جیپ دوست داشتنی من❤❤😊
MAHDI
X6M ضعیف ترین خودرو چه در زمینه قدرت و چه در زمینه گشتاور بود اما عملکرد عالی داشت هرچند در درگ های قبلی حتی پیست خیس زمان بهتری ثبت کرد و حتی X4M زمان ۱۱.۷ رو ثبت کرد.
X6M حدود ۱۷۰ کیلوگرم سنگین تر از لامبورگینی اوروس هستش و ۲۵ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن گشتاور کمتری هم داره از اوروس.
پورشه کاین توربو GT هم نسبت به کاین توربو S خیلی سریع تر شده و برای مقایسه با تسلا X با وجود الکتریکی بودن و قدرت خیلی خیلی بیشتر تسلا میشه متوجه تایم جذاب پورشه بود.
tommy
اگه این نتیجه به هر شکل دیگه ای تغییر پیدا می‌کرد باز هم همین کامنت های یک سری دوستان رو می‌دیدیم.
برخی بزرگواران اصلا و ابدا نتیجه هیچ چالشی رو در نظر نمیگیرند و فقط و فقط طرف داری از برند های مورد علاقه شان میکنند که گویی سهام دار عمده این شرکت ها پدرشان میباشد🤔 به هر حال دنیا fun ای دارند، خوبه که خوش حال باشند با دنیای خودشان!
من فکر میکنم لزومی نداره که بخواهیم نظرمون رو به دیگران تحمیل کنیم و زور بزنیم که ( ای مردم فقط من درست فکر میکنم )
مانی
پورشه خیلی بی صداست
" Swedish Arrogant Tiger "
باز هم پورشه ترکوند
و خوب از خجالت بعضی ها با اون همه اسب و گشتاور بیشتر در اومد 🙂
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari