اگر واژه دیزل گیت را در پدال جست‌وجو کنید با اخبار بسیار متنوعی روبرو خواهید بود. نگاهی سریع به اخبار و مقالات منتشر شده دراین‌باره میزان شوکه شدن صنعت خودرو و دنیا از دیزل گیت فولکس‌واگن را نشان خواهد داد. برندهای دیگر این غول خودروسازی نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته‌اند. اگرچه دیزل گیت تأثیر بسیار شدیدی روی برند فولکس‌واگن گذاشت اما قطعاً حرکت این خودروساز به سمت قوای محرکه الکتریکی را سرعت بخشید. متأسفانه به نظر می‌رسد رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن به‌طور کامل پایان نیافته است.

خبر جدید اتوموتیونیوز نشان می‌دهد مشاور دادگاه ارشد اتحادیه اروپا اخیراً اظهار داشته نرم‌افزار به‌اصطلاح “پنجره دما” فولکس‌واگن که در برخی پیشرانه‌های این خودروساز بکار رفته غیرقانونی است. البته این به معنی بازجویی رسمی دادستان اروپا از فولکس‌واگن نیست اما قضات معمولاً دیدگاه‌های مشاوران را مورد بررسی قرار می‌دهند. البته به احتمال زیاد این عدم بررسی موقتی بوده و اتحادیه اروپا می‌تواند هر زمان که خواست فولکس‌واگن را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

در ابتدا یکی از مشتریان در اتریش دست روی این موضوع گذاشت و گفت که نرم‌افزار فولکس‌واگن در حال استفاده از کنترل سوپاپی است که گازهای پیشرانه را از اگزوز خارج می‌کند. در شرایط خاص و زمانی که دمای بیرون بین ۱۵ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است و خودرو در ارتفاع بالای ۱۰۰۰ متری از سطح دریا تردد می‌کند این سوپاپ توسط نرم‌افزار غیرفعال شده و بنابراین آلایندگی نیتروژن اکسید بیشتری در زمان فرایند احتراق ایجاد می‌شود.

در تئوری این نرم‌افزار برای پیشگیری از استهلاک یا گرفتگی پیشرانه طراحی شده اما مشاور دادگاه اتحادیه اروپا می‌گوید این دستگاه تقلب مشابه نرم‌افزار دیزل گیت می‌باشد. مصرف‌کنندگان اتریشی هم ادعاهای مشابهی داشته و می‌گوید این پنجره دما نشان دهنده شرایط رانندگی واقعی در این کشور و آلمان نیست. یکی از مقامات اروپایی می‌گوید نقش نرم‌افزار موردبحث در حفاظت از پیشرانه قابل توجیه نیست.
نوید محمد
دوستان ببخشید، چند وقتیه چند تا از رفقای پروپاقرص پدال دیگه تو کامنتها حضور ندارند.
بخاطر شرایط پیک پنجم تو کشور و عدم تزریق واکسن به دهه هشتادی ها تاکنون، نگران هستم.
محمد رستمی، نوید ۹۸، ماهان و …
لطفا بقیه خبری ازشون دارند اطلاع بدن. چون نه فصل امتحانات است و نه کنکور.
یوسف
بله اینقدر بعضی ها تعصب به خرج میدن که باعث ناراحتی دوستان از جمله آقایون نامبرده میشن….. و ترجیح دادن که نباشن
HamiD
والا …
فکر نمیکنم ماهان و نوید ۹۸ سن کمی داشته باشند … لااقل از حرفهایی که میزنن و اطلاعاتی که داشتن خصوصا جناب ماهان اینطور میشد برداشت کرد….
امین
دهه هشتاد ها خوب اومدی.
جوون قابلی هستی. آفرین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
جناب درک نمیکنم شما دنبال چی هستی که پیگیری میکنی؟؟ کارو زندگی دارن دیگه سر نمیزنن یا دیر سر میزنن به لطف بعضی پنکه فن ها هم که سایت نابود شده…
مدیرعامل
حالا این پنکه فن ها چه کسانی هستن ؟؟؟
هیوا
هر وقت اون لایه قرمز رنگ اسید نیتروژن آسمان جنوب تهران رو میبینم یاد اون بدبخت ها میوفتم که باید این گاز ویرانگر رو تنفس کنند بدجور قاطی میکنم واسه اون مافیای کثیف ی که واسه ی حرص و طمع شون اینجوری جلوی واردات خودرو رو میگیرن …
زیزیگولو
اختلافات بین دیزلو بنزین هیچوقت از بین نمیره!!!! دیزلیست های مشتاق هستن و طرفدارا موتورای بنزینیم هستن ولی چیزی که هستش اطمینانو استقامت موتورای دیزل بخاطر طراحیو حالت عملیاتیشون هستش که میتون هر روز و هر روز و مکرراً مسافتای طولانی رو طی کنن (( مثل کامیونا و اتوبوسای مسافری بین شهری)) و حتی ماشینای سواری دیزلی هم همین حالت مشابه رو رو دارن …… ولی با همه اینا من به شخصه طرفدار بنزینیا هستم
مهراد
اتحادیه اروپا به هر روش ممکن سعی میکنه شرکتای بزرگ رو تیغ بزنه
akrh78
همچین چیزی به عقل جنم نمیرسه
حتما پیشرانه تو اون شرایط میخواد یه خاکی تو سر خودش و تو بریزه که اون کارو میکنه
اگه این شرایط رانندگی واقعی توی اتریش و آلمان نیست پس مرگت چیه. شرکتی که تیراژ میلیاردی از اون موتور داره که نباید برا شرایط محله شما طراحیشو انجام بده که
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
این جماعت اروپا هم موندن چیکار کنن که دیگه دی اکسید کربن تولید نشه!😐😐 خودشونو خلاص کنن دیگه دی اکسید کربنی تولید نمیشه!😂
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari