در لیست سوپر اسپورت سازان کوچک اروپایی احتمالاً شرکت نسبتاً ناشناخته مازانتی اتومبیلی در جایگاه بالایی قرار خواهد گرفت. این کمپانی ایتالیایی در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و در طی این چند سالی که ما به کار پوشش اخبار خودرویی مشغول هستیم تنها چندین نسخه از یک خودرو با نام اوانترا را تولید کرده است. ما معمولاً فعالیت چندانی از چنین شرکتهایی را نمیبینیم اما مازانتی با پروژه جدیدی که اوانترا پیورا نام دارد دوباره به سرخط خبرها بازگشته است.
مازانتی با انتشار تیزری اسکچ های طراحی این خودروی جدید را به نمایش گذاشته، خودرویی که بیشباهت به همان اوانترای اولیه که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد نیست. البته این به معنی چشم بستن به روی اوانترا پیورا نیست چراکه این خودرو در بحث پرفورمنس میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
ایتالیاییها چیز زیادی دراینباره منتشر نکردهاند اما گفتهاند:
بیرحم، قدرتمند و چابک واژههایی هستند که بهترین ویژگیهای هایپرکار جدید ما را توصیف میکنند. این واژهها برای یک راننده به معنی لذت بدون محدودیت خواهند بود.
برای رسیدن به این خودرو باید کمی صبر کرد زیرا اولین نمونههای آن تا پایان سال جاری میلادی تولید خواهند شد.
مازانتی میگوید این خودرو از نظر پرفورمنس خریداران را غافلگیر خواهد کرد. برخی از محصولات پیشین این شرکت نیز عملکردی چشمگیر داشتهاند. معمولاً مازانتی از پیشرانههای شورولت کوروت استفاده میکند و انتظار میرود اوانترا پیورا نیز به پیشرانه ۶.۲ لیتری LT2 نسل هشتم کوروت مجهز شده و قدرت ۷۶۱ اسب بخاری داشته باشد.
اما سوپرکار جدید مازانتی برخلاف کوروت با گیربکس ۷ سرعته دستی عرضه خواهد شد. در وبسایت این شرکت آمده که اوانترا پیورا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای خواهد داشت. از آنجایی که مازانتی شرکت کوچکی است بنابراین تنها ۵ دستگاه از این خودرو را در هر سال تولید خواهد کرد.
ارش
معمولا سوپر اسپرت های ایتالیایی با موتورهای آمریکایی ماشینهای خوبی میشن مثل دتوماسو پانترا با موتور فورد معجون هنر ایتالیایی و تکنولوژی آمریکایی که البته در مقابل معجون ایتالیایی و آلمانی مثل لامبورگینی حرفی برا گفتن نداره .
ارش
مشخصه به خاطر ایتالیایی بودنش شخصیت و زیبایی خاص ایتالییها رو داره ولی به خاطر موتور شورلت یادی کنیم از خود کوروت که از نظر پرفورمنس و عملکرد فنی ماشین فوق العاده ای بود دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی قدرت فوق العاده ای داشت و معمولا در پیست ها رکورد بهتری نسبت به بقیه اسپرت سازها داشت تا این ده سال اخیر که دیگه اون کوروت قبل نیست .
امیر
ریچارد هموند توی یکی از قسمت از تاپ گیر یه ماشین مکزیکی رو تست کرد اسمش
درست حسابی یادم نمیاد یه لحظه با اون اشتباه گرفتم.
اول فکر کردم مازراتی بعد با اون اشتباه گرفتم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟
