فورد موستانگ مک ای اولین خودروی الکتریکی اختصاصی این خودروساز بوده و تاکنون موفقیت بالایی را تجربه کرده است. موستانگ مک ای نه‌تنها چندین رکورد جهانی را بر جای گذاشته بلکه لیست انتظار طولانی‌ای نیز برای رسیدن به این خودرو وجود دارد. حالا که تحویل موستانگ مک ای به خریداران در جریان است قطعاً فورد به دنبال جلب رضایت مشتریان بوده و تنها چیزی که نمی‌خواهد مشکلات مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان این کراس اوور الکتریکی می‌باشد.

اما متأسفانه دقیقاً همین اتفاق رخ داده و فورد مجبور به فراخوان موستانگ مک ای در کانادا به خاطر احتمال جدا شدن سقف شیشه‌ای و شیشه جلو شده است.

فورد می‌گوید:
در برخی خودروهای مشخص پانل شیشه‌ای سانروف پانورامیک شاید به‌صورت صحیح و کامل نصب نشده باشد. در طول زمان احتمال از دست رفتن شیشه و جدا شدن آن از خودرو وجود دارد.
فراخوان یاد شده شامل ۱۸۱۲ دستگاه موستانگ مک ای ۲۰۲۱ بازار کانادا می‌باشد. ۳۱۷۸ دستگاه دیگر از این خودروها نیز به خاطر احتمال جدا شدن شیشه جلو می‌بایست به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. فورد در ادامه آورده است:
در برخی مدل‌ها شاید شیشه جلو به‌طور کامل نصب نشده باشد و به همین خاطر احتمال جدا شدن آن از خودرو در زمان وقوع تصادف وجود دارد.
به نظر می‌رسد این فراخوان فعلاً محدود به بازار کانادا بوده هرچند تمامی خودروهای یاد شده در مکزیک تولید شده‌اند اما ظاهراً این مشکل فقط مختص خودروهایی است که برای بازار کانادا در نظر گرفته شده بودند.

فراخوان خودروهای جدید مشکل عجیبی نیست و تاکنون چندین و چند بار اتفاق افتاده است اما خب مشکل موستانگ مک ای واقعاً عجیب و شرم‌آور است. سال پیش بود که فورد به تسلا به خاطر مشکلات کیفیتی محصولاتش طعنه زد و به‌ویژه به مشکل جدا شدن سقف شیشه‌ای تسلا مدل Y در اتوبان اشاره کرد. مدیر توسعه محصولات الکتریکی فورد و لینکلن در آن زمان گفته بود:
درب‌ها به‌طور کامل نصب شده‌اند، پلاستیک‌ها و سایر متریال از نظر رنگ هماهنگ هستند، سپرها جدا نمی‌شوند و سقف هم‌ زمانی که خودرو را می‌شویید جدا نمی‌شود. دستگیره درب‌ها نیز در هوای سرد همچنان کار می‌کنند.
ارسلان
مکزیکی ها هم حوصله مونتاژ ندارن احتملا دستمزد کم بشون میدن یا اینکه اموزش کافی بشون ندادن یا هر دو
هر موقع مک ای رو میبینم یاده اون شخصی میوفتم که اولش تسلا داشت بعد مک ای خرید و توی مجازی گفت تسلا رو میفروشم این یکی بهتره تسلا فن ها گفتن میکشیمت اون رفت گزارش تهدید به قتل رو به پلیس فدرال داد
خارج از بحث تسلا فنی و کلا خارج از بحث خودرو توی همه مساعل از این موجودات دوپای متعصب هست فقط بخاطر اینکه با تو لج کنه سره خودش کلاه میزاره و حقیقت رو انکار میکنه هفته ای نیس یه بار این مدلی نبینم
ممد ژانگولر
نه داداش دلیل اصلیش استفاده کردن به غلط از متریالهای هست که تو گرما و سرما تاب برمیدارن و باعث پیچش و در امدن از حالت چفت میشه
کلا استاد تشخیص متریال برندهای آلمانی و ژاپنی هستن که با توجه به شرایط چی و درست انتخاب کنن و هیچ وقت بخاطر ارزون تموم شدن از کیفیت نمیزنن
ضمنا گرمای بی سابقه کره زمین هم به مشکلات اضافه شده که کم بی تاثیر نیست
کافر مقدس
مسئله مونتاژ نیست . یک سری از سقف های شیشه ای و حتی شیشه های عقب نصب شده هنوز جای کار دارن .
مرسدس چند سری فراخوان به دلیل پرتاب شدن شیشه عقب داشته . چندین کمپانی دیگه هم درگیر مشکل این چنینی بودن . نمیشه که همه ش به خاطر مونتاژ باشه
ولی mvm اصلا براش مهم نیست که سقفاش تو ایران حتی نشتی دارن:D
net
مک ای کوچیکه و سقف شیشه عقب که کوتاه میشه بد هست.چراغ عقب و جلوپنجره بد هست
زیزیگولو
واقعاً از کمپانی فورد بعید بود!!! جدا شدن سقف شیشه ای!!! فرض کنین ماشین در حال حرکت باشه🤦🤦🤦
حسین
من مک‌ای را از ماستانگ کوپه بیشتر دوست دارم.اصالت هم برام مهم نیست.تازه شاید ایمنیش بیشتر باشه.دیگه نمیخواد هی روغن روغن موتور…بریزی توش.هوارم الوده نمی‌کنه.اصلا توی این ماشین میتونی صدای موتور وی هشت رو گوش بدی؛خودم تو پدال خوندم.
ماستانگ اونموقعی اصالتش رو از دست داد که از ماشین کامپکت تبدیل شد ماشین اندازه‌ی متوسط که فکر کنم همینم برای یه ذره پول بیشتر بود.آمریکایی ها همینن.اصلا اصالت سرشون میشه؟همین چارجر یکی‌دو بار ماسل کار بود فکرکنم یکی‌دوبار کوپه‌ی بزرگ بود،یه بار هاچبک کامپکت بود،الانم سدان.تازه توی پست فورد کاپری توی پدال برو،ببین مدیر فورد چی گفته.
R@m!n
کلاس compact به ماشین های کوچیک و اقتصادی میگن، ماستنگ پونی کار بوده و هست، داستان چارجر هم به خاطر اقتضای زمانه هست که دهه ۶۰ ۷۰ برندای آمریکایی هر کدوم حداقل ۳ مدل ماسل کار تولید می کردن، خب اون موقع بازارش بود الان نیست چارجر کلاسش عوض شد. اون هاچبک چارجر هم زمان بحران سوخت بود که همه کمپانی های آمریکایی رو تا مرز نابودی کشوند و مجبور شدن برای بقا هر کاری بکنن.
داستان اصالت خودرویی هم دیگه داره از بین میره تو این صنعت و به جز چندتا ماشین انگشت شمار دیگه چیزی بنام اصالت طراحی و موتوری از بین رفته و مختص آمریکا نیست و به زودی کلا محو میشه.
حسین
خیلی ماشین قشنگیه.اگه پولشو داشتم شاید میخریدم.اصالت هم برام مهم نیست.اصالت بمونه برای اهلش.
عرفان
اصالتش به کنار
با داشبوردش چجور کنار میای ؟؟
حسین
داشبوردشم دوست دارم.
یوسف
علتش اینه که فاصله طراحی تا تست و حضور در بازار در خودروهای آمریکایی خیلی کمه…. فقط همین…. نمونه کار هم برانکو با مشکلات سقف…. خودرویی که از زمان طراحی تا ساخت ۶ ماهه میاد تو بازار… میشه همین
Nima
داداش برانکو حداقل ٢ سال قبل رونمایى به نمایندگى ها نشونش داده بودن که عکساى جاسوسیش اومد. قطعا ٢ سال قبلش هم تو دست توسعه بوده! میشه ۴ سال.
چطور میگى ۶ ماه؟
براى همه ماشیناش همینطوره.
ماستنگ – جى تى – سابربن – اسکالید و حتى اسپارک!
یکم منطقى صحبت کنید.
AMIR / ARMI
ولی کن عزیز ایشون همون آقایی که دفعه قبل توسط دوستان مورد لطف قرار گرفت تو کامنت ها دقیقا عین همین حرف زد
Nima
موضوع دیگه این که فراخوان براى همس.
خیلیا تازه با مشکلات جدى تر هستن.
R@m!n
این ماشین ۲۰۱۹ معرفی شد که قطعا تو باغ نیستی این چیزارو بدونی. کانسپت اولیش هم سال ۲۰۰۴ معرفی شد اما اون زمان فورد پلتفرمشو و موتورشو نداشت و هزینه توسعه صفر تا صدیش خیلی گرون درمیومد پس فورد کار توسعشو کند کرد تا زمان مناسب برسه. روی این ماشین بیشتر از ۱۶ سال زمان صرف شد و نتیجش شد بهترین آفرودر حال و حاضر که هم در آنرود هم در آفرود سواری خوبی داشته باشه هم قیمت مناسبی که اگر کوچکترین اطلاعاتی از تعلیق خودرویی داشته باشی تنظیم تعلیق مستقل چه کار سخت و زمان بری هست که فورد انجام داده و نتیجشو گرفته و یه آفرودر مدرن درست کرده نه یه کراس اوور با کمک سیستمای الکترونیکی یا موندن تو ۲۰ سال پیش با تعلیق صلبی پس باید بفهمی که این ماشین حاصل کار ۶ ماهه نیست، که مطمئنم نداری و صرفا مثله چند تا ترول سایت دنبال بحثای بی ارزش مثله کامنتات هستی.
اگر به زمان معرفی باشه که واقعا باید به این سطح درک و اطلاعاتت باید خندید دیفندرم ۲۰۱۹ معرفی شد که البته کانسپتش ۲۰۱۵ رونمایی شده بود.
این مشکلاتم انقدر کوچیک و سادن که با یه مراجعه چند دقیقه ای به نمایندگی ها حل میشه. مهم تست های ایمنی و کیفیت که تو همش بالاترین امتیازو گرفته مثله برند محبوبت از نظر کیفیت از آخر اول نیست (با عرض معذرت از بقیه دوستان لندروور فن که این دوستتون آبرو هر چی لندروور فنه برده).
پس این گل واژه هاتو بنویس رو کاغذ بزار جیب پشته خودت. جلو جمع این حرفارو نزن این مدل کامنتا بیشتر بوی ترس و سوختگی از رقبا میده نه از جانب علمی.
خواهشا بزارین این کامنت منتشر شه.
۱۳
یکبار دیگه فورد
آبروی خودشو برد.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
چه بگم والا ، به نظرم بهتره اول برای ماشینایی که پشت مک ای هستن فراخوان بزنن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari