مسابقه فرمول یک روسیه از ابتدا همراه با هیجان بود و می‌شد یک رقابت جذاب و دیدنی را پیش‌بینی کرد. تعیین خط این مسابقه به لندو نوریس از مک‌لارن رسیده بود و پشت سر او ساینز و راسل قرار داشتند. ترکیبی که کمتر کسی انتظار داشت. همیلتون در رده چهارم بود و ورشتاپن هم به‌واسطه پنالتی تغییر پاور یونیت، از رده آخر مسابقه را شروع کرد.

استارت مسابقه با پیشتازی ساینز همراه شد و ریکاردو و آلونسو هم از همیلتون رد شدند. با این وجود همیلتون کمی بعد توانست به رده ششم برگردد. ورشتاپن و لکلرک هم از انتهای خط رانندگان جدا شده و خود را به نیمه‌های رانندگان رساندند. سرانجام در دور ۱۳ نوریس توانست از رقیب خود از فراری سبقتی تماشایی بگیرد.

در دور ۲۰، ورشتاپن یکی‌یکی رانندگان پیش رو را شکار کرده و خود را به رتبه پنجم رساند. در دور ۲۸ نوریس به پیت لین آمد و پیشتازی مسابقه در دست پرز افتاد. در دور ۳۰ همیلتون به رده چهارم رسیده بود در حالی که روبروی او تنها نوریس بود که پیت‌استاپ انجام داده بود و این نویدبخش یک سکو برای او می‌توانست باشد.
پرز در پیت‌استاپ تا ۹ ثانیه معطل شد و در رده پنجم به مسابقه برگشت. در این هنگام همیلتون در حال تعقیب نوریس به‌عنوان پیشتاز مسابقه بود. به نظر می‌رسید که همیلتون فرصت کافی برای عبور از حریف مک‌لارنی خود را داشته باشد. نزدیک شدن این دو باعث افزایش هیجان در دورهای انتهایی مسابقه می‌شد.

اما داستان مسابقه از دور ۴۷ تغییر کرد. آسمان شروع به باریدن کرد و رانندگان به سمت پیت لین سرازیر شدند تا تایرهای بارانی را انتخاب کنند. در این میان نوریس با انتخابی اشتباه و پر از ریسک، با همان تایرها در مسابقه باقی ماند. به‌زودی تأثیر این استراتژی اشتباه مک‌لارن خود را نمایان کرد و نوریس با سُر خوردن‌های پیاپی نه‌تنها رده خود را به همیلتون تقدیم کرد، بلکه با خارج شدن از پیست تا رده هفتم سقوط کرد.

این پایانی دراماتیک برای راننده جوان مک‌لارن بود که می‌توانست روی سکوی اول یا لااقل دوم این مسابقه قرار گیرد. البته او توانست سریع‌ترین راننده این مسابقه باشد.
همیلتون با این پیروزی، شکست‌ناپذیری در این پیست را تمدید کرد و البته صدمین پیروزی خود را هم کسب نمود. او دوباره در رقابتی تنگاتنگ به صدر جدول رانندگان برگشته است. رتبه دومی ورشتاپن هم نشان از جنگندگی همراه با شایستگی او دارد که از رده آخر به چنین مقامی رسید. ساینز هم یک سکوی ارزشمند برای فراری کسب کرد. رتبه چهارم ریکاردو و پیشتازی نوریس تا دورهای پایانی نشان از خیزش مک‌لارن دارد و خوشحال خواهیم شد که با پیوستن فراری به این روند در فصل آینده، شاهد رقابت چهارگانه پرهیجان این تیم‌ها باشیم.

سوچی شاهد یک هدیه آسمانی برای همیلتون یا یک بلای آسمانی برای نوریس بود. البته این ظاهر ماجراست و استراتژی، تجربه و توانایی‌ها در شرایط بحرانی، به کار می‌آیند و نتیجه می‌دهند. نظر شما چیست؟

محمد
۱۰۰ پیروزی در فرمول وان،بینظره همیلتون
akrh78
واقعا دلم سوخت برا لندو اگه بارون نمیومد حتما میبرد
مکلارن اشتباه بدی کرد درسته لندو گفت اینتر نمیخوام ولی تیم رادار آب و هوا جلوش بود باید میگفت بیا پیت
یک دور بعد از همیلتون میومد دومی تو چنگش بود
ردبول هم برا مکس سنگ تموم گذاشت اونا هم پیت استاپ به موقعی داشتن
جالبیش اینه که وقتی مسابقه تموم شد دیگه بارون نمیومد شده مثل داستان سیفتی کارایی که فقط میومدن که همیلتون پیت کنه، از پیت که میومد بیرون سیفتی کار تموم میشد
سهند
چرا فراری مدت زیادی است که اول نمیشه؟
SF90 STRADALE
زیاد اول شدن خوب نیست ، چشم میخوری
تو wikipedia سرچ کن List of Formula One World Constructors’ Champions
بهت جواب میده اول فقط فراری ، دوم سایر تیم ها 😅😅
۱۶ قهرمانی تیمی با انجین خودِ فراری و ۲۳۸ پیروزی در گرندپری ها ، فراری رو از دسترس همه تیم ها خارج کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
چه رقابت تنگاتنگی بین ورشتاپن و همیلتون هست! خیلی منتظرم ببینم چی پیش میاد…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ببینید شاید همتون بگید این پیروزی های همیلتون بخاطر ماشینشه ولی نکته مهم اینه که هیچکدوم از اسطوره های دیگه هم با پراید مسابقه ندادن سنا که تو دوران اوج ماشین مکلارن تو مکلارن بود ، شوماخر تو دوران اوج فراری ، همیلتون راننده خیلی خوبیه ، خیلی باهوشه و خیلی زیرکانه از بقیه جلو میزنه ، هر چقدرم ماشینت قوی باشه اگه راننده فوق العاده ای نباشی نمیتونی ۱۰۰ تا پیروزی کسب کنی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari