اسب بخار چیز خوب و شگفت‌انگیزی است اما مثل همهٔ چیزهای خوب، میزان بیش‌ازحد آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. مصداق این موضوع را می‌توان در فورد موستانگ شلبی GT500 مشاهده کرد. هرچند بدون شک موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این خودرو موتوری چشمگیر و هیجان‌انگیز است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌را خودروی کُندی بداند اما روی مسیر معمولی که مخصوص مسابقات درگ نیست، ۷۶۰ اسب بخار قدرت می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

حال ادموندز تصمیم گرفته GT500 را در برابر قوی‌ترین موستانگ تنفس طبیعی حال حاضر بازار یعنی مک‌وان قرار دهد. هرچند گفته می‌شود مک‌وان در جاده تقریباً به‌اندازهٔ شلبی GT350 سریع است اما این نسخه تنها ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد. البته هرچند این قدرت به میزان قابل‌توجهی از GT500 کمتر است اما برای سریع رفتن کافی خواهد بود تا جایی که در دندهٔ دو و حتی سه، کشش چرخ‌های عقب کاهش پیدا می‌کند.

البته بعد از گرم کردن لاستیک‌ها، اوضاع مک‌وان خیلی بهتر شد ولی بازهم شلبی به لطف قدرت بسیار بیشتر خود توانست از برادر ضعیف‌تر فاصله بگیرد. در آزمایش‌های ادموندز، GT500 ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. از سوی دیگر، مک‌وان هم با شتاب ۴.۱ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه، عملکرد بسیار چشمگیری داشته است.
MOHAMMAD.DEMON
GT500 رسما یدونه سوپرکاره
یا بهت بگم سوپرماسل کار
Ninja
بهتر از اون بگیم یه شلبی جی تی ۵۰۰ ❤
شاهرخ
جفتشون عالین ولی من مک وان رو بیشتر دوست دارم
Audi rs e_tron gt
Gt500 ❤🧡💛
R@m!n
خیلی دوست دارم نسل جدید GT500 با طراحی این نسل ببینم شلبی چیکار می کنه.
محمد امین
فقط ، باید بگم که موضوع اسب بخار نیست که اول متن بهش اشاره شد
موضوع اصلی گشتاور هست ، یعنی میشه ۱ ملیون اسب بخار رو با گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری به چرخ های عقب داد ، و لانچ ماشین دقیقا با همون حالتی که ۷۶۰ اسب قدرت داره و مثلا ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور روی چرخ عقب باشه ، فرق نداره
البته من دقیقا نمیدونم چه قدر گشتاور روی چرخ عقب هست موقع لانچ به صورت مثالی گفتم
ولی قاعدتا وقتی کنترل کشش خاموش باشه ، در لحظه لانچ ، فکر می‌کنم حدود ۳۵۰۰ نیتون متر گشتاور روی چرخ عقب این ماشین باشه ، شاید خیلی بیشتر
" Swedish Arrogant Tiger "
البته به همین راحتی نمیشه اسب بخار بیشتر رو در صورت گشتاور برابر بی تاثیر دونست بستگی به فاکتور دیگه ای هم داره.
و اما گشتاور سر چرخ درسته تو بیشنه حالت چیزی حدود ده هزار نیوتن متر میشه.
محمد امین
بله ، دقیقا مدیریت اسب بخار هم در این مسئله بسیار مهم هست ، اما دلیل اصلی هرز گردی چرخ معمولا همون موضوع گشتاور هست ، آخه این گشتاور هست که کار انجام میده و اگر مقدارش ثابت باشه عملا هرز گردیی نسبتا ثابت هست
حرف شمارو قبول دارم ، ولی تاثیر گشتاور خیلی بیشتر به چشم میاد
Reza Waffen SS
مک وان خوشگلتره
عرفان
فقط صدا و ابهتشون
قابل توجه کسی که تو پست موستانگ مک ای میگفت اون بهتره !!!!!!
DBS
دوتا عشق من میبینم
یانکی
عجب صحنهای مست کننده ای به به.من آخر هم نفهمیدم چرا درگهای استاندارد ت. پیست مخصوص با ابزار دقیق اندازه گیری که نهایت کلیپشون هم ۳ الی ۴ دقیقه مفید هست رو نمیزارید.خوب همه میدونن شلبی ۵۰۰ تایم ۴۰۰ متر رو تو ۱۰.۶ میزنه و مکوان هم ۱۱.۵ میزنه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
حیف مک۱ جدید مثل نسخه های قبلیش نیست خصوصا مدل ۱۹۷۴که معرکه بود،به هرحال درگ باحالی بود 👌
Sina10
هر دو ماسل کار زیبا و جذاب
این رنگ زرد به همه خانواده موستانگ از GT500 گرفته تا مک وان و GT حتی مک E هم رنگ زرد بهش میاد البته رنگی که به مک ای میزنن نارنجی سایبر نام داره
همین موستانگ مک ای با رنگ زرد عالی میشه!
شاهین
خوشم نیومد، درستش این بود که مک وان با gt 350 درگ میکرد چون جانشین اونه، باید ببینیم مک وان لیاقت جانشینی رو داشته یانه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari