به بهانه پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی هایما S7 پلاس توسط ایران‌خودرو از هفتم مهرماه تصمیم گرفتیم تا نگاهی به این کراس‌اوور کهن‌سال نونوار شده چینیِ ایران‌خودرو بیاندازیم.

هم‌زمان با خبر ورود به بازار نسخه پلاس این خودرو، گمان می‌رفت شاهد ارائه نسخه فیس‌لیفت آن توسط ایران‌خودرو باشیم. اما در نهایت برچسب پلاس به سبک ایرانی به معنی تنها چند تغییر جزئی و نه فیس‌لیفت یا تغییرات فنی می‌باشد. هایما S7 درواقع همان خودرویی است که سال ۲۰۱۰ در چین معرفی شد و بیش از یک دهه عمر کرده است. فیس‌لیفت اول آن که در بازار ایران وجود دارد در سال ۲۰۱۳ رونمایی شده و این نشان می‌دهد که نباید توقع طراحی امروزی و مدرنی از آن داشته باشید.

هایما S7 ظاهری بسیار ساده دارد که از مدهای امروزی هم بهره‌ای نبرده است و بنابراین در برابر رقبایی چون فیدلیتی و جک S5 جدید و KMC K7 و خودروهایی از این رده نمی‌تواند خودنمایی کند. نسخه پلاس هایما حتی از تغییرات فیس‌لیفت نسخه اصلی در سال ۲۰۱۵ نیز اجتناب کرده و تنها به تغییر اندکی در آینه‌های جانبی و افزوده شدن نام S7+ در عقب اکتفا شده است. متأسفانه اگزوزهای فیک و تزئینات کم کیفیت آن هنوز هم وجود دارند.
اما داستان درون کابین متفاوت بوده و بدون تغییری اساسی در طراحی کابین، از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید، تغییر نمایشگر راننده و روکش‌ها و تریم‌های جدید استفاده شده است. روکش‌های با تریم نارنجی روی صندلی‌ها و رودری‌ها، جای خود را به پارچه و چرم مشکی رنگ با دوخت قرمز و تزئینات با رنگ پیانو بلک داده‌اند. علاوه بر افزایش ابعاد مانیتور داشبورد، در زیر آن نیز از پنلی لمسی برای کنترل سیستم تهویه و سایر تنظیمات بهره گرفته شده است.

در بخش فنی، هایما S7 پلاس مجهز به همان موتور سابق یعنی موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر است که ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود تا قدرت خود را به چرخ‌های جلو منتقل کند. چنین قوای محرکه‌ای می‌تواند شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتری را برای این خودرو فراهم سازد.
با طول ۴۴۹۸، عرض ۱۸۳۰، ارتفاع ۱۷۳۰ و فاصله بین دو محور ۲۶۱۹ و فاصله کف خودرو از زمین ۱۸۰ میلی‌متری، این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای میان‌سایز قرار می‌گیرد. وزن هایما S7 پلاس ۱۵۴۵ کیلوگرم است و مخزن سوخت آن ۶۱ لیتر گنجایش دارد.
سیستم تعلیق نرم این خودرو تا حدود زیادی در جاده‌های نامناسب و ناهموار مخصوصاً در مقایسه با رقبای چینی آن عملکرد بهتری دارد. موتور و گیربکس نیز عملکرد هماهنگی داشته و هرچند شتاب و سرعت آن قابل توجه نیست اما با توجه به وزن و ابعاد، مأیوس‌کننده هم نمی‌باشد. فهرست تجهیزات و لوازم کامل به همراه سانروف بزرگ نیز از مزایای هایما است.
از نقاط ضعف هایما S7 پلاس باید کیفیت پایین پلاستیک‌های داخل کابین، مونتاژ کم‌دقت، نداشتن دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، فضای داخلی نه‌چندان وسیع، درب صندوق عقب غیر برقی و گارانتی تنها سه ساله آن را نام برد.
ایران‌خودرو، پیش‌فروش هایما S7 پلاس را با قیمت قطعی ۶۷۵ میلیون تومان و با موعد تحویل سه ماهه (تاریخ ۷ مهر ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌کند. قیمت گران‌ترین نسخه هایما S7 در بازار چین هم ۱۲۶۸۰۰ یوان معادل ۱۹۶۵۰ دلار می‌باشد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
زباله متحرک،حالم از دیدنش بهم میخوره! جالب اینجاست این هایما سوارا جوری ازش تعریف میکنن انگار کولینانه!
حسین
دلتم بخواد ماشین به این خوبیرو.
حسین
این بیشتر آپشن داره یا نوا؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
این ایمنیش بیشتره یا نوا؟؟
این موتورش قدرتمند تره یا نوا؟؟
کشش نوا بیشتره یا این؟؟
گشتاور کدومشون بیشتره؟؟(مدلیم که من خریدم صاحب قبلیش بجای تراکتور از این شورولت نوا برای کارای کشاورزیش استفاده میکرد! اما این ماشین به اصطلاح کراس اوور نصف این ماشین ۵۰ساله هم چنین گشتاوری نداره!)
کدومشون شکیل ترن؟(این چینیه رو از کنار میبینی انگار سقفش زیادیه!)
و کلی نکات مثبت دیگه که یه ماشین ۵۰سال پیش داشت! اما این نداره!
میگم که کلاس بندی ماشینا رو نمیشناسی همه چیزو قاطی میکنی! نوا اصلا رقیب همچین ماشینی نیست اما اگرم باشه اون از خیلی لحاظ بهتره، گیرم سالی ۷,۸هزار نفر پول بدن عشق آپشن باشن برای اعظم خریدارا فنی ماشین و کارایی اون مهمه،ماشین با آپشن اضافی یعنی پول بیخود!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
من با کسی که میگه ماشینای چینی و ایرانی و فرانسوی خوشم میاد حرفی ندارم، هرکسی در اون حدی که لایقشه چیزی نصیبش میشه!
حسین
خب احتمالا دوستش دارن که ازش تعریف می‌کنن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
دوستش ندارن ندید بدیدن!
M.K karimi
آقا زشته به زباله توهیین نکن !
I LOVE MY GOD
برای تو که پولداری زبالست برای ما طلا سیاه است
خدمات اشغال در دنیا ولی در ایران یکی از بهترین خدمات پس از فروش رو ایران خودرو داره
قیمت ۶۰۰ میلیون اونم خودرو صفر بئ نیست اونم وارد کننده بزرگ ایران خودرو
M.K karimi
ما پولداریم ؟! :))))
یه پراید داشتیم اونم به دلیل مسائلی فروختیم …:))
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂دوستان دیدین؟ وارد کننده بزرگ ایران خودرو!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
با کسی که سوادش در این حده من ترجیح میدم ادامه ندم…
Audi rs e_tron gt
چینی فن نیستم ولی خب ماشین های چینی بهتر از این هست چرا اخباری از اونا نذاشتید
مثلا اخباری از ماشینی مثل هونگچی h9
مثل نیو
باز اونام بهترن
ماشین
من این ماشین رو دارم و خیلی هم راضی هستم.خیلی دوست دارم بدونم اون کاربرایی که این ماشین رو زباله می دونند خودشون چه ماشینی سوارند؟…من تو عمرم تا به حال کسی رو ندیدم که خودش آدم با اصالت و نجیبی باشه و دستش هم به دهنش برسه ولی به ماشین و لباس و داشته های دیگران توهین بکنه….این کارا رو اغلب آدم های مریض عقده ای یا آدم های تازه به دوران رسیده انجام می دن نه آدم های نرمال و باشخصیت.
حسین
فکر کنم نوا دارن.
sorena330
دقیقا، من ماشین ندارم
ولی خیلی جالبه که کسایی که به این ماشینا میگن آشغال، فکر میکنن اینهمه ادم که هایما و بقیه‌ی ماشینهای چینی رو خریدن هیچ‌کدوم عقل و شعور نداشتن و فقط خودشون فهم و درک دارن!
از رو عکس پروفایلا هم میتونی بفهمی چه ماشینایی دارن، منتقدین ماشین چینی تو ایران همه بنز و بی ام دبلیو سوارن!
مجتبی
منظورشون ماشین شما یادیگری نیست ازسازنده ایراد میگیرن نه شما یادیگری که این ماشینو داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
اینقدر از این عادت بعضیا بدم میاد! هرچی میشه میگه من اینو داشتم اینقدر کار کردم باهاش جز روغن و اینا چیزی دیگه عوض نکردم موتورش قویه و….
بقول آقا مجتبی معیار من ماشین شما نیست که فقط تو گاراژته و دورش اسپند دود می‌کنی! معیار من شرکتیه که ماشیناش حتی تو خود کشور مادر هم فروش نداره حالا شما نمیخواد مدافع حقوق بشر شی برای اونا!
پدال لطفاً بزار منتشر بشه 🙏
M PERFORMANCE
بابا آخه زشته این حرفا چیه
شورلت نوا یکی از بهترین ماشینای آمریکا رو با این آشغال نه دیوار
بازم حیف دیوار
اصلا چی بگم این توش بگنجه که هر چی بگم از مزخرفا مزخرف تره
سوارش شدم نه به عنوان راننده خیلی بیخود و از بدترین ماشیناس که سوار شدم
این ماشین رقیب واقعا یه سری تولیدات داخل نمیشه
بعد میان با شورولت مقایسش میکنن؟؟؟
واقعا نمیدونم چی بگم
پدال لطفا این کامنت رو منتشر کن
تشکر
sorena330
آقا یه سوال،
اگه نوا اینقدر خوبه، چرا صاحباش قیمت پراید مدل ۹۵ میذارن روش؟!!
مقایسه با ماشین ۸۰۰-۷۰۰ تومنی به کنار!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
جناب آئودی مثل اینکه اصلا مقاله رو نخوندید! به بهانه فروش ایران خودرو! به این خاطر اینو گذاشتن…
SS
سوار نشدم که در مورد سواری و رانندگیش نظر بدم
ولی اکثر هایماها که میبینم به شدت جوگیر هستن و تو شهر و جاده جوری گاز میدن که انگار بنتلی بنتیگا سوار شدن!
امیر
دقیقا راست میگی ، من از این ماشین خاطره بد دارم.
اولین بار که باهاش تصادف کردم البته مالک برادرم بود توی جاده کنترل از دست
رفت ماشین چپ کرد یعنی نمی دونید ماشین مچاله شده بود. یکی از عزیزان از
دست رفت. یه بار هم یه نفر تازه تحویل گرفته بود اومد جلوی یه پست برق پارک کرد
بعد می خواستم باهاش می خواستم برم جایی کار داشتم بدبخت هر چی استارت زد
روشن نشد. یعنی در واقع با زباله هیچ فرقی نداره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
اینا به کنار برادر شما کافیه یه سر بری صافکاری بدنه رو که باز کنن فاجعه ست! همش پلاستیک خشک،سیم های تودرتو و بهم ریخته، اصلا یه وضعیه قابل تحمل نیست!
قیمتش و قیمت لوازم یدکیش هم که دیگه هیچ! الکی نیست ایرانیا براش احترام قائلن! 🤣
M PERFORMANCE
کاپوتو بزن بالا ببین چه جمعه بازاریه!!!!😑😑😂😂😂😂
VIPER
شرکت هایما تو چین اصلا طرفدار نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
دقیقا یه برند کپی شده که برای سالها کارش کپی و استفاده از پلتفرم های مزدا بوده،آقایون میگن جواهر سیاه😂😂😂😂
حسین
قبلا از این ماشین خوشم میومد.
اصلا قبلا از ماشینای ایرانی و چینی و فرانسوی خوشم میومد.
حسین
این ماشین،منظورم همون S7 غیر پلاسه نه این.
Silent
مهمترین مسیله اینجا که هستم خدمات پس از فروش و نمایندگی و تامین قطعات هست و برا همین تولید صرفا یک ماشین دال بر فروش نیست!
حالا این دست ۴چرخ ها فردا روز برا تامین قطعات همچین چیزی ۲ سال دیگه چیکار می خوان کنن :)) برا اینکه همچین چیزی نه توو اروپا و نه امریکا عرضه نمی شن پس الزامی هم نیست که ۱ سال دیگه بگن کارخونه ش تعطیل کرده داره شارژر گوشی تولید می کنه که!
SF90 STRADALE
تبدیل هر ماشینی به وانت و اضافه کردن نام پلاس به یک ماشین تاریخ گذشته ، خوراک ما ایرانیاست
۶۷۵ میلیون که حرومشون ولی ۶۷ میلیون رو میشه روش فکر کرد !!
حمید
دلم از این میسوزه که سوزوکی جیمنی مدل ۲۰۱۷ فقط ۱۱ هزار و ۸۰۰ دلار معادل ۳۰۰ میلیون قیمت داره اونوقت ایرانخودکش این میمون آهنی رو به ملت ۶۰۰ میلیون میندازه.
آخ از جیمنی …
M.K karimi
مگه جیمنی تو ایران هم هست ؟؟؟
AMG GT R
فقط می تونم بگم خیلی خیلی گرون هست با این پول گزینه های بهتر هم هست
sorena330
چه گزینه‌ای؟
هیوندای و کیا ۱۴ سال پیش با ۲۰۰ هزارتا کار؟
واقع بین‌ باشیم تو ایران همین هایما و جک و جونور هم نبودن تو خیابون فقط باید شترگاو‌پلنگهای ملی رو میدیدم
Silent
این ماشین ۲۰۱۳ هسسست! نه ۲۰۲۰!!! واقع بین
حالا بیا بت بگم توو کانادا با قیمت ۲۰ هزار تایی همچین آشغالی
بنز CLA 4matic250 برا ۲۰۱۵ و می دن!
اگر هم دنبال فرغون ۲۰۱۳ هستی! که برا تازه واردها هست kia اپتیما ۲۰۱۳ بد نیست بدوونی ۸ هزار تاس قیمتش با قطعات جنیوون
sorena330
پسر خوب داریم راجع‌ به ایران حرف میزنیم وگرنه قیمت‌های بین‌المللی رو بهتر از تو میدونم.
ثانیا برای کسی که به ماشین فقط به چشم وسیله‌ی جابجایی نگاه میکنه یه گزینه‌ی صفر تا ۸۰۰ تومن و غیر چینی پیشنهاد بده!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
همون کیا و هیوندای صد شرف این لگن رو دارن،فکر کردی این مدل خیلی با کیفیته!؟هم این چینیه هم مدلای مونتاژی ایران هیچ فرقی ندارن اینقدر فشار نیار…
sorena330
من نمیدونم چرا اینقدر حرص تو نظراتته!!
بابا خیلیا نه وقت دارن دنبال ماشین دست دوم بگردن نه حوصله‌ی تعمیرگاه و فلان و بسار.
طرف دیدش فرق داره یه وسیله کم درد سر میخواد میره هایما، جک، فیدلیتی و … صفر میخره همون مقداری که گارانتی داره ازش استفاده می‌کنه بعدشم میره میفروشه.
همه‌ جای دنیا هم همینه، ماشین ۵۰ سال پیش دردسرهای خودشو داره که فقط قشر خاصی از عشق ماشینا که بیکارن میرن دنبالش.
" Swedish Arrogant Tiger "
من موندم کیا این ماشین و امثالش رو می‌خرن!
با حدود ۱۹ ۲۰ هزار دلار میشه النترا خرید یا اصلا گرند ویتارا یا جیمنی!
sorena330
تو ایران ۷۰۰ تومن الانترا میدن؟
گرند ویتارای صفر هم که بالای ۱۲۰۰ قیمت میدن!!!
ایران فرانسه
چقدر اظهار نظرها شبیه اظهار نظر سایت های سیاسی است ،یک طرفه ، مطلق انگار ، خودبرتر بین و متاسفانه با توهین به طرف مقابل، من نظر خودم را می گویم ماشین های چینی قطعا از تولیدات از رده خارج داخلی یک سر و گردن بالاتر هستند و از کره و ژاپن و اروپا و آمریکا پایین تر و این فاصله برند به برند، شدت و ضعف دارد و مثلا جیلی و ام جی قطعا فاصله کمتری نسبت به هایما با برندهای معتبر دارند به عنوان کسی که تا حالا چانگان و هایما اس ۵ و الان ام وی ام ایکس ۵۵ داشته و دارم و در عین حال اکثر خودروهای داخلی و سوزوکی و داستر و مگان را تجربه کردم به اندازه تجربه ام این موارد را بیان کردم .فارغ ازاشتباهات فاحش ما در
عرصه دیپلماتیک، و به استقبال تحریم ها رفتن که اجتناب پذیر بود ، اگر چین هم بازی روسیه سر واکسن اسپوتنیک را با ما اجرا می کرد کل ناوگان مترو و بی آر تی از کار می افتاد و همه مجبور بودند پراید و ۴۰۵ سوار شوند هر چند ما در دوره ای همزمان با دنیا ۲۰۶ و ماکسیما و قشقایی و مورانو و مگان و تیانا و حتی لوگان تولید می کردیم و بعد از برجام هم رنو آلاسکان قرار بود اختصاصی در ساوه با کویید و نیو داستر توسط خود رنو تولید بشه ولی خب اولویت های مهمتری مثل ماجراجویی داشتیم که یکدفعه جهش ده برابری شاخص قیمت ها ارمغان آنها بود .یک مقداری منصفانه قضاوت کنیم تا حالا چند تا ماشین چینی خراب شده کنار جاده دیدید یا کلیپ هایی مثل شاهکارهای تولید داخلی مشاهده کردید مزیت خودروهای چینی در بازار انحصاری و غیر رقابتی ما قیمت پایین به نسبت وارداتی ها و آپشن های روز به نسبت تولیدات داخلی است ببخشید از اطاله کلام
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari