نشان میباخ به عنوان زیرمجموعه فوق لوکس ساز مرسدس بنز به مناسبت صدمین سالگرد تأسیسش از مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ پرده برداشته که یک سدان تولید محدود و بسیار جذاب است.
میباخ یکی از زیرمجموعه های دایملر است، اما احتمالاً می دانید که میباخ در ابتدا نشانی مستقل بود و تولید محصولات خودش را انجام می داد. دایملر این نشان را خریداری کرد، اما در سال ۲۰۱۲ به تولید خودرو تحت نشان میباخ پایان داد. در سال ۲۰۱۴ دایملر تصمیم گرفت تولید خودرو با نشان میباخ را دوباره پیش بگیرد و تولید نسخه های فوق لوکس از مدل های برجسته مرسدس بنز را با این نشان انجام داد. چندی پیش بود که دایملر مرسدس میباخ اس کلاس را معرفی کرد، اما حالا نسخه ای خاص تر از این خودرو را تحت عنوان میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ معرفی کرده است که به مناسبت ۱۰۰ سالگی برند میباخ عرضه می شود.
همان طور که مشخص است این خودرو بر مبنای نسل جدید مرسدس بنز S کلاس ساخته شده است و ویژگی های ظاهری یکسانی با اس کلاس دارد، اما نکته مهم در مورد مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ این است که تنها ۱۰۰ دستگاه از این سدان فوق لوکس ساخته می شود و همین باعث می شود هم قیمت بالایی داشته باشد و هم خاص تر از دیگر اس کلاس های میباخ باشد. فروش این خودرو در نیمه اول ۲۰۲۲ آغاز می شود و البته انتظار می رود نسخه های این خودرو خیلی زودتر توسط افراد ثروتمند خریداری شوند.
اگر مدل های پولمن میباخ را کنار بگذاریم، می توان گفت مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ بالاترین سطح را در بین محصولات لوکس آلمانی ارائه می دهد. قوی ترین پیشرانه در مرسدس میباخ یعنی موتور ۶ لیتری V12 را در این خودرو داریم که خروجی قدرتی ۶۲۱ اسب بخار را ثبت می کند و قدرت از طریق سیستم تمام چرخ محرک به چرخ ها می رسد. نکته دیگر در مورد این خودرو رنگ بی نظیر و خاص آن است که به صورت دستی روی بدنه را پوشانده و از ترکیب آبی و نقره ای مخصوصی تشکیل شده است. اما به جز رنگ، ویژگی های دیگری هم وجود دارد که مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ را از میباخ اس کلاس معمولی متمایز می کند و آن هم رینگ های متفاوت و واژه ۱۰۰ ادیشن روی آن است که نشان می دهد با یک نسخه متمایز و تولید محدود طرف هستیم.
درون کابین تلفیق رنگ های سفید، مشکی و نقره ای را می بینیم که به همان سبکی که در اس کلاس معمولی بود قطعات داخلی را تشکیل داده اند. از نظر امکانات و آپشن هر آن چه در مرسدس میباخ معمولی دیده بودیم در این خودرو هم می بینیم. این خودرو در بالاترین سطح از لوکس بودن و مدرن بودن طراحی شده است و امکاناتی مثل گرم کن و سردکن صندلی و ماساژور را در این خودرو داریم، امکانات دیگری نیز نظیر سیستم اکتیو بادی کنترل، که با اسکن مسیر سیستم تعلیق هماهنگ عمل می کند، در این خودرو دید می شود. همچنین در مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ سیستم آماده سازی خودرو در برابر تصادف احتمالی با تنظیم ارتفاع صورت می گیرد. آخرین سیستم سطح سه خودران مرسدس بنز را نیز به همراه فرمان پذیری ۱۰ درجه ای چرخ های عقب در این خودرو خواهیم داشت که می توان گفت به همراه ۱۲ ایربگ در کابین از نظر آپشن های کاربردی و ایمنی اس کلاس میباخ در بالاترین سطح خودروهای لوکس قرار می گیرد.
تولید مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ به زودی آغاز می شود و عرضه این خودرو در نیمه اول ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت. هنوز قیمتی برای این سدان فوق لوکس اعلام نشده است، اما با توجه به این که قیمت میباخ S680 معمولی با پیشرانه V12 از ۲۱۷٫۳۲۳ یورو در آلمان آغاز می شود، قطعاً قیمت این خودرو که تولید محدودی هم دارد بالاتر خواهد بود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
قوی ترین پیشرانه در مرسدس میباخ یعنی موتور ۶ لیتری V12 را در این خودرو داریم که خروجی قدرتی ۶۲۱ اسب بخار را ثبت می کند و قدرت از طریق سیستم تمام چرخ محرک به چرخ ها می رسد.
این خودرو در بالاترین سطح از لوکس بودن و مدرن بودن طراحی شده است و امکاناتی مثل گرم کن و سردکن صندلی و ماساژور را در این خودرو داریم، امکانات دیگری نیز نظیر سیستم اکتیو بادی کنترل، که با اسکن مسیر سیستم تعلیق هماهنگ عمل می کند، در این خودرو دید می شود. همچنین در مرسدس میباخ S کلاس ادیشن ۱۰۰ سیستم آماده سازی خودرو در برابر تصادف احتمالی با تنظیم ارتفاع صورت می گیرد. آخرین سیستم سطح سه خودران مرسدس بنز را نیز به همراه فرمان پذیری ۱۰ درجه ای چرخ های عقب در این خودرو خواهیم داشت.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
