به تازگی کمپانی جیپ از نسخه دو ردیفه جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ پرده برداشته است که این خودرو مشخصات فنی و بصری جالبی دارد و به پیشرانه ای پلاگین هیبرید مجهز می شود.
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ در نسخه دو ردیفه، بر مبنای نسل پنجم (آخرین نسل) از این مدل ساخته شده است. گرند چروکی مهم ترین نام برای جیپ محسوب می شود، چراکه همچنان لوکس ترین شاسی بلند جیپ است و فروش خوبی برای این خودرو به خصوص در بازار آمریکا ثبت می شود. فرش نسخه جدید اواخر سال جاری آغاز می شود، اما مشتریانی که تریم ۴xe پلاگین هیبرید را انتخاب می کنند باید تا اوایل ۲۰۲۲ منتظر بمانند. در نسخه جدید از جیپ گرند چروکی تریم های مختلفی در نظر گرفته شده است که لاردو، لیمیتد، Altitude، اورلند، تریل هاک، سامیت و سامیت ریزرو نام دارند.
در کل، برای تمام تریم های جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ سه پیشرانه متفاوت قابل سفارش است. پیشرانه پایه برای این خودرو موتور ۳٫۶ لیتری V6 است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر را دارد و با انتخاب این پیشرانه خودروی شما قابلیت کشش بار تا ۲٫۸۱۲ کیلوگرم را خواهد داشت. پیشرانه قوی تر موتور ۵٫۷ لیتری V8 است که خروجی ۳۵۷ اسب بخار نهایت قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر نهایت گشتاور را ثبت می کند و ظرفیت کشش با این پیشرانه به ۳٫۲۶۵ کیلوگرم می رسد.
اما مهم ترین موضوع اضافه شدن پیشرانه پلاگین هیبرید به جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ است که در تریم های لیمیتد، تریل هاک، اورلند، سامین و سامیت ریزرو قابل سفارش است. در سیستم پلاگین هیبرید پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر را داریم که به همراه پیشرانه برقی، نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر را تولید می کنند. تأمین انرژی پیشرانه برقی به وسیله پک باتری ۱۷ کیلووات ساعتی انجام می شود و تنها با استفاده از برق این باتری می توان مسافت ۴۰ کیلومتر را با جیپ گرند چروکی ۲۰۲۲ پیمود و ظرفیت کشش در این نسخه به ۲٫۷۲۰ کیلوگرم می رسد.
حدود ۷ ماه پیش بود که جیپ از گرند چروگی L یا لانگ پرده برداشت. اگر بخواهیم مقایسه ای بین این خودرو و نسخه لانگ داشته باشیم باید بگوییم که اصول طراحی همان است، اما نسخه دو ردیفه حدود ۲۹ سانتی متر طول کم تری دارد و فاصله محوری هم در این خودرو ۱۲٫۷ سانتی متر کم تر شده است. اما اگر بخواهیم این خودرو را با مدل قبلی (گرند چروکی دو ردیفه قبلی) مقایسه کنیم، متوجه می شویم که فضای بار و همچنین فضای مورد نیاز برای سرنشینان افزایش داشته است و نسبت به قبل راحتی بیش تری درون کابین خواهیم داشت.
اگر قابلیت های آفرودی مدنظر شما باشد باید تریم تریل هاک از جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ را انتخاب کنید. در این تریم سیستم تعلیق بادی تنظیم پذیر را داریم که به پیمایش مسیرهای آفرودی کمک می کند و فاصله خودرو از سطح زمین در این تریم ۲۸٫۷ سانتی متر است. همچنین تریم تریل هاک مجهز به ترنسفر کیس مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود می شود، اما اگر به دنبال نسخه ای لوکس تر از این خودرو هستید باید تریم سامیت ریزرو (Summit Reserve) را انتخاب کنید که روکش چرم پالرمو را در داخل دارد و مجهز به سیستم صوتی حرفه ای با ۱۹ اسپیکر McIntosh می شود.
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ در داخل یک شاسی بلند مدرن و پرآپشن است. در این خودرو دو صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را تشکیل می دهند. علاوه بر این، هدآپ ۱۰ اینچی و نمایشگر سرنشین جلو هم به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است. در عقب صفحه نمایش های اطلاعات و سرگرمی مجهز به برنامه آمازون است که از طریق آن می توانید تمام ویدیوهای آمازون پرایم را ببینید. جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ از نظر امکانات ایمنی، به صورت استاندارد سیستم هشدار تصادف، ترمز هوشمند، سیستم شناسایی عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروزکنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط، هشدار خروج از خط، سنسور نقطه کور و سنسور پارک را دارد و به صورت آپشن هم می توان امکاناتی نظیر دید در شب و تشخیص خواب آلودگی راننده را سفارش داد.
همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ اواخر سال جاری به بازار آمریکا می آید و البته نسخه هیبرید در اوایل سال آینده عرضه می شود. پس از بازار آمریکا هم در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
پیشرانه پایه برای این خودرو موتور ۳٫۶ لیتری V6 است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر را دارد و با انتخاب این پیشرانه خودروی شما قابلیت کشش بار تا ۲٫۸۱۲ کیلوگرم را خواهد داشت. پیشرانه قوی تر موتور ۵٫۷ لیتری V8 است که خروجی ۳۵۷ اسب بخار نهایت قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر نهایت گشتاور را ثبت می کند و ظرفیت کشش با این پیشرانه به ۳٫۲۶۵ کیلوگرم می رسد.
در سیستم پلاگین هیبرید پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر را داریم که به همراه پیشرانه برقی، نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر را تولید می کنند.
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۲۲ از نظر امکانات ایمنی، به صورت استاندارد سیستم هشدار تصادف، ترمز هوشمند، سیستم شناسایی عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروزکنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط، هشدار خروج از خط، سنسور نقطه کور و سنسور پارک را دارد.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
