اندکی پس از پیش‌نمایش جنسیس GV60، حالا این کراس‌اوور الکتریکی به‌طور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ روی پلت‌فرم E-GMP گروه هیوندای ساخته شده و در نسخه‌های مختلف محرک عقب، چهارچرخ محرک و پرفورمنس ارائه می‌شود. همهٔ این نسخه‌ها به یک پکیج باطری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند اما نسخهٔ پایه فقط یک موتور الکتریکی در عقب دارد که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در همین حال، نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد به دو موتور الکتریکی مجهز است که جلویی ۲۱۴ اسب بخار و عقبی ۹۹ اسب بخار قدرت داشته و مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهند. جنسیس برد نسخهٔ محرک عقب را ۴۵۰ کیلومتر و نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد را ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

نسخهٔ پرفورمنس بالا رده اما در هردو محور به موتورهای ۲۱۴ اسب بخاری مجهز است که مجموعاً ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. برد این نسخه ۳۷۰ کیلومتر است اما در عوض وقتی حالت بوست آن فعال شود می‌تواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است.

GV60 اولین محصول جنسیس است که به سیستمی بنام طراحی فعال صدا مجهز شده است. این سیستم بسته به حالت رانندگی، صداهای مختلفی را از بلندگوها پخش می‌کند. همچنین راننده می‌تواند برای این سیستم از بین حالت‌های Futuristic (پخش صدای نرم و اسپرت)، G-Engine (صدایی شبیه پیشرانهٔ درون‌سوز) و E-Motor (بازسازی صدای موتورهای خودرو) یکی را انتخاب کنند. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به تکنولوژی فعال کنترل سروصدای جاده هم مجهز است.

جنسیس کراس‌اوور الکتریکی خود را به دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی و سیستم کنترل الکترونیکی پیش‌نمایشی تعلیق مجهز کرده که دومی با استفاده از دوربین جلو و سیستم ناوبری، مواردی مثل سرعت‌گیرها را تشخیص داده و تعلیق را زودتر تنظیم می‌کند. نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز از سیستم قطع کننده بهره می‌برند که می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی، موتور و شافت‌های انتقال نیرو را قطع یا وصل کند. این یعنی راننده می‌تواند خودرو را آزادانه بین حالت‌های محرک عقب یا چهارچرخ محرک جابجا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب GV60 برخورداری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ ۳۵۰ کیلوواتی فوق‌سریع را فراهم می‌کند. این یعنی می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ کرد. در داخل این خودرو نیز نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جنسیس ارائه شده که محتوا را به‌طور یکپارچه در نمایشگر لمسی مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به نمایش درمی‌آورد. این همچنین اولین جنسیسی است که به سیستم صوتی B&O با ۱۷ بلندگو مجهز شده است.

در بخش ایمنی هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، کروز کنترل هوشمند، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار رانندگی بزرگراه، سیستم دید اطراف و… به‌صورت استاندارد برای GV60 ارائه شده است. این خودرو همچنین از قابلیت منحصربه‌فرد تشخیص چهره هم برخوردار است که با تشخیص چهرهٔ راننده، درها را باز یا قفل می‌کند.

هرچند شاید GV60 در ظاهر خودروی جمع‌وجوری به نظر برسد اما ۴,۵۱۵ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۰۰ میلی‌متر است. خریداران می‌توانند برای این کراس‌اوور الکتریکی از بین ۱۱ رنگ بیرونی مختلف یکی را انتخاب کنند که چهار نمونه از این رنگ‌ها برای اولین بار است که توسط جنسیس ارائه می‌شوند. این برند لوکس کره‌ای هنوز زمان عرضه و قیمت GV60 را اعلام نکرده است.

 

Aran+Milan
جلوش یکمی زشت نیست?
Reza Waffen SS
نسبت به الکتریکی های دیگه زیبام هستش
ممد ژانگولر
سال دیگه در ایران خواهیم دید دارن زاپاسشو میدزدن 😁
Audi rs e_tron gt
با احترام به سلایق شما
نه خیلی هم خوبه
محمد امین
قبول کنید طراحی خیلی جذاب و جدیدی داره و طراحی داخلی اش هم عالی هست و درکلای خودش جزو بهترین ها است ، کافیه طراحی داخلی و خارجی اش رو با تسلا مدل y مقایسه کنید …
واقعا خوشم اومد ، حس میکنم همه چیزش کامله و بی نقص هست ، اما در عمل باید تست بشه و آزمون پس بده
ولی در کل خوشبین هستم
M.K karimi
تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂
M.K karimi
تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂
ولی بنظرم طراحیش خیلی اصالت خود جنسیس رو نداره ، یعنی خیلی زبان طراحی جنسیس توش بکار نرفته
مازیار
بهتره بپذیریم که جنسیس دستکم از لحاظ ظاهری کارشو خوب انجام داده و هم داخل و هم خارجش خیلی زیبا و مدرن بنظر میرسه و احتمال اینکه به لحاظ فنی و کاربردی هم نمره قابل قبولی بگیره خیلی زیاده
پس در مجموع لایک👍
ناشناس
زیباترین هیوندای 😍
Dayan5775
طراحی داخلی و خارجیش خیلی جالبه
SS
فقط نسخه الکتریکی داره یا درونسوز هم هست؟
مشخصاتش که خوبه باید دید قیمتش چقدره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
بین جنسیس ها g90 رو فقط دوست دارم، بقیه شون کلا یه جورین خصوصا این…
میثم
ماشین الکتریکی اگه قراره با هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر راه بره
یا باید بشه تو ۵ دقیقه فول شارژش کرد در حد بنزین زدن
یا اگه بیشتر طول میکشه باید بتونه با یک بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر راه بره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
امکان نداره بشه این کلاسو جوری طراحی کرد که یا افتضاح نباشه یا خیلی اسپرت ، ولی جنسیس تونست یه طرحی کاملا جدید برای این کلاس ارائه مشخصات فنیشم خوبه و فکر کنم رقیب خوبی برای ایکس ۱ بشه
حسن
ماشین برقی ماشین پاکه واین ماشین پاک وزیباست طراحی محشری داره
datsun
آره خیلی پاکن ارواح عمه ایلان ماسک
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari