دوج جورنی سال گذشته از بازار ایالات‌متحده کنار رفت اما حالا استلانتیس در حال احیای این نام برای یک کراس‌اوور کاملاً متفاوت است. درحالی‌که جورنی قبلی روی پلت‌فرم GS که به‌طور مشترک توسط دایملر کرایسلر و میتسوبیشی توسعه یافته بود ساخته شده بود، جورنی مدل ۲۰۲۲ بر اساس یک کراس‌اوور کامپکت چینی بنام ترامپچی GS5 ساخته شده است.

دوج جورنی جدید بخشی از روابط بین استلانتیس و شرکت مادر ترامپچی یعنی گک موتور در چین خواهد بود. نتیجه این همکاری در ابتدا عرضه جورنی جدید در مکزیک خواهد بود یعنی جایی که نسل قبلی این کراس‌اوور در آن تولید می‌شد. بعداً اما جورنی به سایر کشورهای آمریکای لاتین مثل پرو، شیلی و کلمبیا هم خواهد رسید. این خودرو در کارخانهٔ جوینت ونچر استلانتیس در شهر هانگژو در شرق چین تولید می‌شود یعنی همان کارخانه‌ای که جیپ گرند کماندر، رنگید، کامپس و چروکی را هم برای بازار چین تولید می‌کند.

جورنی در ظاهر تا حد زیادی با ترامپچی GS5 یکسان است و فقط طراحی جلوپنجره و سپر جلوی آن متفاوت است. در اینجا جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد که نوشتهٔ کوچک DODGE در سمت چپ آن نقش بسته است. این کراس‌اوور چینی که نشان آمریکایی گرفته، ۴,۶۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۲۶ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۱۰ میلی‌متر است.

جورنی جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی خواهد بود. قرار است فروش دوج جورنی جدید از ماه نوامبر در مکزیک آغاز شود و گک اعلام کرده است که همین هفته اولین سری از این خودرو در تعداد ۷۷۰ دستگاه به این کشور صادر خواهد شد. انتظار می‌رود تا پایان امسال ۴ هزار دستگاه جورنی به مکزیک صادر شود.
در همین رابطه، گک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد روابط خود را با استلانتیس تقویت کند و به حضور در بازار مکزیک و مناطق اطراف آن ادامه دهد. این در حالی است که اوضاع فروش این جوینت ونچر در چین چندان خوب نیست و به همین دلیل به‌تازگی کارخانهٔ گوانگژو که یکی از دو کارخانهٔ این همکاری محسوب می‌شود بسته شد.
Reza Waffen SS
خوبه خوشم اومد
پارسا عشق ماشین سابق
وااایییییی‌من دیگه ردد دادم دوج دیگه خیلی خراب شد برندشش خوبه!؟؟.؟
خود کشی میکنم من عاشق دوج بودم
ولی می توان گفت ربطی به پژو سیتروئن نداره چون با ترامپچی اومده ترامپ چی که مال پژو نیست ربطی نداره چرا اخههههه
اگزوزاشم معلومه فیکه😹😹😹😹
کافر مقدس
فقط اون توری زنبوری جلوپنجره ش به دوج شبیهه هست . مابقی کلا هیچ ارتباطی به دوج که یک خودرو لات عظلانی ست نداره
حسین
شما انگار داج رو با این همه مدل توی تاریخش از ون و کراس اورر و وانت سدان… فقط به چشم چارجر،چلنجر و دورانگو میبینین.یه دو روز ماسلکار ساخته حالا شما سختتونه در کنار چلنجر یه چهار سیلندر هم ببینین؟
hssn
ممنون از استلانتیس عزیز که با یه حرکت اسم دوج رو به خاک سیاه نشوند
آخه چرا یه ماشین چینی باید به اسم یه ماشین آمریکایی عرضه بشه
یه کراس اوور دیگه ای از مجموعه خودشون رو انتخاب میکردن بهتر نبود؟
واسم واقعا سواله
پارسا عشق ماشین سابق
خب چرا با ترامپ چی گک که اصلا ربطی به پژو سیتروئن ندارهه خب اخه کلا فرق داره من فکر نمی کنم ربطی به استلانتیس نداشته باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
اگه لوگو و جلوپنجره خود ترامپچی بود قشنگتر بود چون یجورایی مسخرس که جلوپنجره دورانگرو بزاری روی ماشین کاملا غیر عظلانی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
عضلانی ، دورانگو
GT
ترامپچی و بایدنچی 🤣🤣🤣
اسمش خیلی مضحکه
امیر
حیف نیست دوج رو بر اساس یه لگن چینی می سازید ؟
خیلی ممنون استلانتیس که دوج و کرایسلر رو به سمت نابودی کشوندی.
رفته رفته داره از سیاست و خودروسازی فرانسه بیشتر بدم میاد.
حسین
میشه یکی بهم بگه لگن یعنی چی؟
حسین
برند پرستها الکی غر نزنن.اگه همین ماشین رو خود داج توسعش می‌داد،عاشقش نمی شدین؟
یه عده هم انگار داج رو به عنوان هشت سیلندر ساز میبینن.داج یه برند ماشینیه نه یه برند هشت سیلندر ساز.تا همین چندوقت پیش داشت کنار چلنجر ماشین چهار سیلندر و ون…. درست میکرد.یعنی داج با این همه سابقه این همه ماشین توی تاریخش،بخاطر اینکه یه دو روز ماسلکار هشت سیلندر موتور بزرگ درست کرده،باید همه ماشیناش هشت سیلندر موتور بزرگ باشن؟
کراس اوور چهار سیلندر بجای خودش،ماسل‌کار هشت سیلندر هم بجای خودش،کراس‌اوور چهار‌سیلندر به جای خودش.به سلایق آمریکای جنوبی هم احترام بذارین.
M.A.S
همیشه برای عرضه خودرو های اینطوریشون از نام داج استفاده میکنن
این از جورنی که کلا گندش دراومده با اون جلو پنجرش
داج نئون که اصلا فیات تیپو بود و هنوزم عرضه میشه
دارت جدید هم هیچوقت به اندازه نام دارت نبود
طبق اخرین اخبار رسیده ۱۵۰۰ دستگاه خودرو شامل چارجر و چلنجر هلکت در نسخه های مختلف و دورانگو نسخه ۳۹۲ بعد از معرفی این خودرو در اعتراض به حجم موتور عضو جدید خانواده به طور داوطلبانه به مراکز IIHS و NHTSA برای تست تا حد مرگ مراجعه کردند و در این اعتصاب به جای بنزین از مایع ظرفشویی در انجین خود استفاده میکنند
Sina10
دوج؟؟
اونم رو یه ماشین چینی!!
بعد از پیوستن مسی به راموس در پاریسن ژرمن (دشمنان قدیمی) ، موستانگ برقی و شاسی بلند و GTAm با در عقب و بدون صندلی و چند تا اتفاق دیگه ، از عجایب چند وقت اخیره
یعنی چی که روی یه کراس اوور چینی ، نام اصیل ترین خودروسازی امریکا رو بزنی؟؟
استلانتیس چه میکنه؟؟
حسین
توی پدال یه نفر دیدگاه گذاشته بود و نوشت: انزو فراری : جیپ اصیل ترین برند آمریکایی هست.
یوسف
😠😠😠😠😠😠
نوید محمد
چین دنیا رو گرفت!
Karl Benz
آخر نفهمیدم مال کیه 😂😂😂
یانکی
وقتی من میگم این ابتالیایی های بی شرف نمیزارن برندهای آمریکایی نسل جدید و نسخه جدید بدن بیرون بعضی میان اینجا برا من….البته گفتم بازم میگم با تمام دژمنی ایتالیاییها با آمریکاییها بزودی به ذباله دان تاریخ میرن.داج و کرایسلر با اون دب کببه چند تا ماشین سال خورده رو با چنگ و دندون تولید میکنن و تو تمام آمارهای خوب تو ردهای اول هستند بعد مزراتی و آلفای آشغال بدون مشتری گر وگر ماشین اسپرت و سوپر اسپرت بنزینی معرفی میکنن در حالی که الان دوره شاسی بلنده نمیتونن شاسی بلندها شون رو بفروشن.وقتی پلت فرم جدید که حق آمریکاییها بود دادن به آلفا و مازراتی همه دیدن که هیچ فروشی ندارن ولی جیپ فقط یه محصول بر اساس اکن ساخته داره تمام رکوردها فروش رو میزنه.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari