کیا و هیوندای قبلاً با کراس‌اوورهای EV6 و آیونیک ۵ حسابی توجهات را به خود جلب کردند و حالا نوبت به برند جنسیس رسیده تا نشان دهد که با پلت‌فرم الکتریکی E-GMP این گروه چه‌کار می‌تواند انجام دهد. GV60 معماری شاسی و قوای محرکه خود را از برادرانش گرفته اما این یک جنسیس است و در سطح بالاتری از بازار قرار می‌گیرد. پس بیایید ببینیم این کراس‌اوور جدید کره‌ای روی کاغذ در برابر رقبای لوکس خود چگونه است و آیا می‌تواند حریف آن‌ها شود یا نه. ازآنجایی‌که کراس‌اوورها محبوب‌ترین خودروهای بازار هستند، در بین مدل‌های الکتریکی هم در این بخش از نظر اندازه و قیمت تنوع بیشتری نسبت به سایر کلاس‌ها وجود دارد اما خودروهایی که در این مطلب انتخاب کرده‌ایم تقریباً هم‌سطح و هم‌رده GV60 هستند.
بازهٔ قیمتی: ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۵۱۵ میلی‌متر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲

ازآنجایی‌که GV60 بر پایهٔ پلت‌فرم یکسانی با EV6 و آیونیک ۵ ساخته شده، در قوای محرکه هم با آن‌ها اشتراک دارد. البته در اینجا همهٔ نسخه‌ها به باطری‌های ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند و مدل پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره هم مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برد این دو نسخه به ترتیب ۴۵۰ و ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. در GV60 اما از قوای محرکهٔ ۵۷۶ اسب بخاری نسخهٔ پرچم‌دار کیا EV6 GT خبری نیست و قوی‌ترین نسخهٔ آن ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را با ۳۷۰ کیلومتر برد ارائه می‌کند. همهٔ نسخه‌ها از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی برخوردار هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را در کمتر از ۱۸ دقیقه شارژ می‌کند.
بازهٔ قیمتی: ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۵۸۸ میلی‌متر
زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۱

آئودی Q4 E-Tron لوکس‌ترین خودرویی است که بر اساس پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن مشترک با خودروهایی مثل فولکس‌واگن ID.3، اشکودا انیاک و کوپرا بورن ساخته شده است. این خودرو در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت‌بک ارائه می‌شود و از تکنولوژی‌های قابل‌توجهی مثل هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده مشابه مرسدس بنز S کلاس برخوردار است. نسخهٔ پایه این کراس‌اوور الکتریکی Q4 35 نام داشته و به باطری ۵۲ کیلووات ساعتی و موتور ۱۶۸ اسب بخاری مجهز است که برد ۳۳۵ کیلومتری و شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. نسخهٔ پایه در ایالات‌متحده اما Q4 40 است که از باطری بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات ساعتی و موتور قوی‌تر ۲۰۱ اسب بخاری بهره می‌برد، ۵۱۰ کیلومتر برد دارد و ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دیگر نسخه‌های این ماشین هم شامل مدل‌های دو موتوره Q4 45 کواترو ۲۶۱ اسب بخاری و Q4 50 کواترو ۲۹۵ اسب بخاری می‌شود. بااین‌حال، با شتاب ۶.۲ ثانیه، حتی سریع‌ترین نسخه Q4 هم با توجه به استانداردهای خودروهای الکتریکی کُند محسوب می‌شود.
بازهٔ قیمتی: ۴۳ تا ۶۵ هزار دلار
طول: ۴,۷۳۹ میلی‌متر
زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۰

برادر آینده‌نگر موستانگ در آمار فروش نسخه بنزینی خود را پشت سر گذاشته و حتی اگر پیوند بین این دو نسخه ضعیف باشد، مک‌ایی در نوع خود خودروی فوق‌العاده‌ای بوده و آن‌قدر جذاب هست که بر برند غیر لوکس خود غلبه کند. کراس‌اوور الکتریکی فورد خودرویی خوش استایل و جادار با کابینی ساده به سبک تسلا است که تحت سلطه نمایشگر لمسی بزرگی بوده و هرچند شاید سواری آن به‌اندازه محصولات پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن پایدار و راحت نباشد اما رانندگی لذت‌بخشی دارد. خانواده مک‌ایی با نسخه تک موتوره ۲۶۶ اسب بخاری آغاز می‌شود که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در نسخه AWD پریمیوم دو موتوره با ۳۴۶ اسب بخار قدرت این زمان به ۴.۸ ثانیه می‌رسد. به‌اندازه کافی سریع نیست؟ می‌توانید سراغ مک‌ایی GT با پکیج سفارشی پرفورمنس بروید که این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهد.
بازهٔ قیمتی: ۴۶ تا ۵۰ هزار دلار
طول: ۴,۶۰۷ میلی‌متر
زمان عرضه: اواسط ۲۰۲۰

این خودروی الکتریکی چهاردر بیشتر یک سدان است تا کراس‌اوور اما با برند لوکس، ارتفاع زیاد از زمین و تکنولوژی‌های پیشرفته زیر پوست خود، به‌خوبی می‌تواند خریداران جنسیس GV60 را به تردید بیندازد. اصلی‌ترین نسخهٔ این خودرو به یک موتور روی هر محور مجهز است که مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. برد این نسخه ۴۰۰ کیلومتر است اما کسانی که مایل باشند مقداری از پرفورمنس را قربانی کنند می‌توانند سراغ مدل تک موتوره با ۲۳۱ اسب بخار قدرت بروند و برد را به ۴۳۰ کیلومتر افزایش دهند. همچنین کسانی که خواهان کراس‌اووری الکتریکی از ولوو هستند اما به ظاهر پولستار ۲ علاقه‌ای ندارند هم می‌توانند XC40 ریشارژ یا نسخهٔ کوپهٔ آن یعنی C40 ریشارژ را انتخاب کنند.
بازهٔ قیمتی: ۵۴ تا ۶۱ هزار دلار
طول: ۴,۷۵۰ میلی‌متر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۰

نسخه کراس‌اوور سدان فوق‌العاده محبوب تسلا مدل ۳ فقط از فضای سر بیشتر، فاصله بیشتر از زمین و آپشن صندلی‌های ردیف سوم برخوردار است و در غیر از این موارد تقریباً با مدل ۳ یکسان است؛ اما برخلاف مدل ۳ که خانواده آن از مدل تک موتوره محرک عقب آغاز می‌شود، همه مدل‌های مدل Y دو موتوره و چهارچرخ محرک هستند. خانوادهٔ مدل Y هم بسیار ساده‌تر بوده و فقط دو عضو دارد که اولی مدل ۵۴ هزار دلاری دوربرد با ۵۲۵ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۸ ثانیه است. در نسخهٔ پرفورمنس اما شتاب به ۳.۵ ثانیه می‌رسد و برد به حدود ۴۸۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
بازهٔ قیمتی: ۵۷ تا ۶۷ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۶۸۴ میلی‌متر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲

برخلاف دیگر خودروهای این لیست که از ابتدا به‌عنوان خودرویی الکتریکی ساخته شده‌اند، DNA مرسدس بنز EQB به GLB درون‌سوز بازمی‌گردد. البته برای خریدارانی با بودجهٔ کمتر یا کسانی که به فضای زیادی نیاز ندارند، EQA می‌تواند گزینهٔ بهتری باشد اما EQB رقیب طبیعی‌تری برای GV60 محسوب می‌شود. همراه با مدل Y، این خودرو تنها کراس‌اوور بازار با ظرفیت حمل هفت نفر است اما نباید انتظار داشت که مردان NBA بتوانند در صندلی‌های ردیف سوم آن بنشینند. مرسدس بنز هنوز لیست کامل نسخه‌ها و مدل‌های EQB را اعلام نکرده اما بسته به بازار، امکان انتخاب از بین مدل‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک و همین‌طور قدرت‌ها و باطری‌های گوناگون وجود خواهد داشت. EQB350 4Matic که فعلاً برای عرضه در اروپا اعلام شده به دو موتور با مجموع قدرت ۲۸۸ اسب بخار مجهز است که شتاب صفرتاصد حدود ۶.۲ ثانیه را فراهم می‌کنند و با هر بار شارژ ۴۲۰ کیلومتر را طی می‌کنند. نسخهٔ تک موتورهٔ EQB250 هم با تنها ۱۸۷ اسب بخار قدرت قابل خریداری خواهد بود.
AMG GT R
EQB و Q4e tron بهترین هستن بسیار زیباتر از جنسیس هستن و کاربردی تر
با مهربونی جهان زیباتره
در صورتی ک حمل و نقل الکتریکی شود بهترین راه تامین برق . برق هسته ای است اونوقت اونایی ک می خواستند زمین رو جای پاک تری برای زندگی کنند این سیاره رو به مخزن زباله هسته ای تبدیل میکنند
گزینه ای مثل LPG خیلی بهتر بود
حشمت ۰۲۱
خورشید به اون عظمت پاک و‌بی پایان، صفحات خورشیدی با بازده ۸۰ درصد دارن تولید میشن
از اون ور دارن رو همجوشی پایدار هسته ای کار میکنن که با یه بار مصرف سوخت تا زمانی که لازم باشه انرژی تولید کنه
مقالات روز و اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید تا بدونید دنیا داره چه پیشرفتی میکنه
مهدی موتور
خدا وکیلی به ۸۰ درصد رسیده؟
akrh78
فرم مرسدس منو یاد اون بی ام و میندازه که بهش میگن clown shoe جنسیس هم طراحی بچگانه ای داره اصلا پخته نیست برعکس ائودی رو نگاه کنین ابهت میباره ازش
Audi rs e_tron gt
تو این لیست تسلا مدل y,آئودی q4 etron,مرسدس eqb رو بیشتر از بقیه دوست دارم
Silent
https://www.youtube.com/watch?v=C7qDGPivAOs
aventador svj lamborghini 2021 VS TESLA PLAID
سریعترین تولیدی لامبو با این همه خط و خطوط روی بدنه و ۵۰۰ هزار دلار
سدان۴ در تسلا با دانش سیلکن ولی ۱۲۰ هزار تا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
تو رده قیمتی واقعا سختیه ولی به نظرم نسبت به خودش و برندش واقعا توی سگمنتش خوب عمل کرده
" Swedish Arrogant Tiger "
نکنه جالب استایل سنتی eqb که بیشتر شبیه یه قد بلند واقعیه بقیه تو بهترین حالت حس هاچبک میدن!
بنظرم زیبا ترین شون هم پولستار و بد قواره ترین هم مدل y هست.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari