چند هفته ای است که مدیران خودرو نمایش غیر رسمی تیگو ۸ پرو را در نمایندگی های خود آغاز کرده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده، این کراس اوور چینی و مونتاژی قرار است تا با سطح امکانات متمایزتری نسبت به سایر محصولات حاضر در خودروسازان ایرانی به بازار بیاید. با وجود اینکه داخلی سازی تیگو ۸ پرو در کارخانه مدیران خودرو در سطح بالایی قرار نمی گیرد، اما حضور برخی امکانات جدید در این محصول سبب شده است تا معیارهای جدیدی از آپشن ها برای خودروسازان ایرانی تعریف شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در همین ابتدا باید گفت که شرکت مدیران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان خصوصی ایران، همیشه سبکی متفاوت از قیمت گذاری محصولاتش را نسبت به رقبا در پیش گرفته و همین مسئله سبب شده است تا در اکثر مواقع، قیمت بازار آزاد خودروهای ام وی ام و چری کمتر از بهای مصوب کارخانه ای باشد. به زبان فعالان بازار خودرو، مدیران خودرو همیشه در قیمت گذاری محصولاتش دست بالا را می گیرد و هیچگاه بهای رقابتی را برای ثبت فروش موفق در عرضه نقدی انتخاب نمی کند. با مقایسه و محاسبه قیمت تمام شده خودروهای چینی و مونتاژی در ایران، می توان متوجه شد که مدیران خودرو حاشیه سود بیشتری را نسبت به اکثر خودروسازان برای خود در نظر می گیرد و از سویی با وجود داشتن رتبه اول و یا دوم تولید (با توجه به آمار تولید خودرو در سال های گذشته) در میان فعالان بخش خصوصی، کمترین حرکت را به سمت داخلی سازی با هدف کاهش قیمت داشته است.
به گفته برخی نمایندگی های مدیران خودرو هم، این شرکت می خواهد تا تیگو ۸ پرو را در محدوده یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری کند. قیمتی که دوباره ما رو به پله اول برمی گرداند و باید این انتقاد را به سبک فعالیت مدیران خودرو داشته باشیم که چرا در جهت کاهش قیمت تمام شده، اقدام نتیجه بخشی در این خودروسازی خصوصی رخ نمی دهد؛ البته امروز این نوع انتقاد به تمام فعالان صنعت خودرو وارد است و اینگونه به نظر می رسد که تصمیم گیران و صنعتگران خودرو علاقه ای به مدیریت و یا کاهش قیمت ندارند!
امروز در کنار وجود انتقادهایی مانند قیمت گذاری تیگو ۸ پرو، نبود برخی امکانات نرم افزاری مکمل در محصول جدید مدیران خودرو، عدم حضور اولیه تیگو ۸ پرو در نسخه دو دیفرانسیل و… باید به این نکته توجه داشت که این کراس اوور بزرگ چینی با حضور خود در کارخانه مدیران خودرو، بستر مونتاژ و فعال سازی برخی امکانات را برای اولین بار در صنعت خودروی ایران رقم زده است. با وجود اینکه تیگو ۸ پرو خودرویی مونتاژی به حساب می آید و بدیهی است که فعالان صنعت خودروی ایران، دخل و تصرفی در داخلی سازی امکانات پیشرفته این کراس اوور ندارند، اما باید به این نکته توجه کرد که بالاخره برخی ویژگی های جدید در یک محصول مونتاژی پا به بازار ایران گذاشته است.
پیش از تیگو ۸ پرو مدیران خودرو و چری محصولاتی مانند SWM G01، کوپا T210، فیدلیتی پرایم و… پای امکاناتی مانند رادار خطی و رادار نقطه کور را به محصولات مونتاژی باز کرده بودند. در حال حاضر تیگو ۸ پرو نیز با امکانات این چنیتی به بازار ایران آمده است. اما در این کراس اوور لوکس چری و مدیران خودرو سامانه مکمل دستیار راننده هم دیده می شود.
در حال حاضر تیگو ۸ جدید در کنار داشتن رادار خطی و رادار نقطه کور، به سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ نیز مجهز است و این امکان را به راننده می دهد تا پس از عبور از سرعت های میانی با فعال سازی آپشن LKA دست خود را از روی فرمان رها کند (با توجه به دستور العمل جهانی خودران های سطح ۳) و حفظ خودرو میان خطوط را با سرعتی متناسب با سایر خودروها به رایانه مرکزی تیگو ۸ پرو بسپارد. همچنین تیگو ۸ پرو مدیران خودرو به سامانه ICA هم مجهز است و می تواند تا در سرعت کمتر از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در صورت نبود خطوط منظم جاده، موقعیت حرکتی تیگو ۸ پرو را با توجه به خودروی جلو و خودروهای جانبی تنظیم کند.
تیگو ۸ پرو مدیران خودرو به سامانه مدیریت حرکت خودرو در ترافیک مجهز شده که به TJA معروف است. با فعال سازی این قابلیت راننده می تواند مدیریت حرکت خودرو در بازه ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را به سامانه TJA بسپارد و به این ترتیب، خودرو هرگونه افزایش سرعت، کاهش سرعت و توقف در مسیر را با توجه به حرکت خودروی جلویی تنظیم می کند. با آپشن TJA نیاز نیست که راننده در ترافیک ها به طور دائم از گاز و ترمز استفاده کند.
تیگو ۸ پرو اولین محصول مونتاژی در خودروسازی ایران است که به کروز کنترل هوشمند مجهز شده و این امکان را به راننده می دهد تا در کنار تنظیم سرعت مورد نظر، فاصله تیگو ۸ پرو را هم با خودروی جلوی تنظیم کند.
با توجه به نمونه های آماده شده از تیگو ۸ پرو توسط مدیران خودرو، این کراس اوور ۷ نفره و تک دیفرانسیل به رادار تابلو خوان هم مجهز است و می تواند تا تابلوهای هشدار در خیابان ها را در کلاستر (جلو آمپر) نمایش دهد.
با وجود اینکه تیگو ۸ پرو به نسل جدید چراغ های هوشمند و تطبیقی مجهز نیست، اما می بینیم که این کراس اوور مونتاژی و چینی به فناوری IHC در بازار ایران مجهز است و می تواند با توجه به ترافیک جاده ای و تردد خودروها، ارتفاع و نوع پرتاب نور کاسه چراغ جلوی تیگو ۸ پرو را تنظیم کند.
پیش از تیگو ۸ پرو خودروهایی مانند SWM G01 به سامانه اخطار برخورد و پیشگیری از تصادف در بازار ایران مجهز بودند. اما حال تیگو ۸ پرو مدیران خودرو در کنار داشتن این آپشن، به ترمز اضطراری خودکار نیز مجهز است و می تواند در صورت تشخیص مانع در سرعت های بالا و یا سرعت پایین (هنگام پارک کردن و خروج از پارک) به صورت هوشمند فرایند ترمزگیری را انجام دهد.
آن طور که مشخص شده است، مدیران خودرو عرضه تیگو ۸ پرو را با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو شارژ آغاز خواهد کرد. این پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند و این توان توسط جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو انتقال داده می شود. به گفته کمپانی چری، در شرایط استاندارد تیگو ۸ پرو می تواند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸٫۹ ثانیه ثبت کند.
پیش از این مدیران خودرو مونتاژ تعدادی از تیگو ۸ها را با پیشرانه دو لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخار و جعبه دنده CVT انجام داده بود. اما حال گفته می شود که فعلاً برنامه ای برای عرضه این نسخه ارزان قیمت تیگو ۸ وجود ندارد. همچنین گفته می شود که در آینده نزدیک، تیگو ۸ پرو با پیشرانه دو لیتری توربو ۲۵۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر هم به بازار ایران می آید. این نسخه از تیگو ۸ پرو توان را به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو و عقب می رساند و به سامانه AWD مجهز است. چری می گوید که این تیپ تیگو ۸ پرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷٫۵ ثانیه ثبت می کند.
با توجه به نمونه های حاضر از تیگو ۸ پرو در نمایندگی های مدیران خودرو، این کراس اوور لوکس چینی و مونتاژی به امکاناتی مانند سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت خودرو از روی ریموت، صندلی های برقی جلو، قابلیت تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، ۷ صندلی، تهویه اتوماتیک دوگانه با قابلیت تنظیم از ردیف دوم، فن مستقل تهویه برای سرنشینان ردیف سوم، سیستم کنترل پایداری، دنده پشت فرمان، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودکار سطح ۳، سامانه پیشگیری از تصادف، سامانه ترمزگیری هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های تطبیقی جلو در پیچ ها و بر اساس ترافیک جاده، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی Sony، فناوری LED چراغ ها، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی با هوش مصنوعی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا PM2.5، دوربین ثبت وقایع، پنل TFT تنظیمات سیستم تهویه، شارژر بی سیم تلفن همراه، کول باکس، سنسور نور، سنسور باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.
پایگاه خبری اسب بخار
وای خدای من سیستم سطح سه وای با این آپشن ها و خدا کنه که تیپ دو دیفرانسیل بیاد






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
وای خدای من سیستم سطح سه وای با این آپشن ها و خدا کنه که تیپ دو دیفرانسیل بیاد





source

توسط autokhabari