لامبورگینی اوراکان STO گل سرسبد خانواده این سوپرکار ایتالیایی می‌باشد. این خودرو جانشین اوراکان پرفورمنته بوده و مشتریان با آن توانایی حس یک خودروی مسابقه‌ای در خیابان را خواهند داشت. در واقع اوراکان STO نسخه جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای اسکادرا کورس بوده و بهبودهای زیادی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. به تازگی کانال یوتیوب مجله موتور اسپورت ویدئویی از تست شتاب این خودرو را منتشر کرده که اگرچه کوتاه است اما سرعت بالای خودرو در آن به چشم می‌آید.

اوراکان STO در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز تنها ۸.۹ ثانیه طول می‌کشد. لامبورگینی می‌گوید نسخه استاندارد هم شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای دارد اما STO برای رکوردهای ۴۰۰ متر طراحی نشده بلکه شما با این خودرو در پیست آتش به پا خواهید کرد. بسیاری از بهبودهای این خودرو شامل کاهش وزن یا افزایش عملکرد آئرودینامیکی بوده و به همین خاطر وزن خشک خودرو تنها ۱۳۳۹ کیلوگرم می‌باشد.

البته بهبودهای این خودرو شامل بخش پیشرانه نشده و بنابراین اوراکان STO از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی مدل‌های اوو و پرفورمنته استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۶۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری آن کمتر از نسخه استاندارد است. این نیرو هم مشابه مدل پرفورمنته به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. نیروی توقف نیز توسط ترمزهای برمبو تأمین شده و خودرویی در کمتر از ۳۰ متر می‌تواند سرعت خود را از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر برساند.

تحویل این خودرو به مشتریان از اوایل سال جاری میلادی شروع شده و قیمت آن نیز ۳۲۸ هزار دلار شروع می‌شود. اوراکان اوو استاندارد قیمت پایه ۲۰۸ هزار دلاری داشته است. این اختلاف قیمت با توجه به عدم تفاوت کلیدی در پیشرانه قابل‌توجه به نظر می‌رسد اما خب بهبودهای رخ داده باعث هندلینگ بهتر شده‌اند. اوراکان STO حدود ۵۰ درصد داون فورس بیشتری نسبت به اوراکان پرفورمنته تولید کرده و ۴۳ کیلوگرم سبک‌تر از آن است.
Reza Waffen SS
قبول ندارم شتاب پرفورمانته ۲.۵ ثانیه هستش پس STO با وزن کمتر و ائرودینامیک بهتر باید رکوردش کمتر باشه.
Audi rs e_tron gt
هوراکان من evo spider rwd را بیشتر از بقیه دوست دارم
Reza Waffen SS
درستش EVO RWD Spyder
hssn
ولی پرفورمنته چهارچرخ محرک هست و STO محرک عقب
تفاوتشون به همین دلیله
Reza Waffen SS
موتور همون موتوره و قدرتم همون فکر نکنم محور عقب بودنش باعث کندیش بشه
Ninja
۵۰ درصد داونفورس بیشتر براپیست خوبه ولی …..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
طراحی اوراکان نقش تابلوی مونالیزا رو توی سگمنتش داره ، واقعا طراحیش فوق العادس
زیزیگولو
انگار لامبورگینی اوراکان تو نسخه  STO به طور خاص واسه سیستم محور عقب طراحیو مهندسی شده و کاملاً مناسب کسایی هستش که دوست دارن تجربه رانندگی با محور عقب و چرخ عقب رو تو یه لامبورگینی تجربه کنن😜
لامبورگینی اوراکان در نسخه  LP580-2  به طور خاص طراحی و مهندسی شده است برای سیستم محور عقب .لامبورگینی اوراکان مدل محور عقب چرخ عقب کاملا متناسب برای خانوادهو کسانی هستند که دوست دارند  تجربه رانندگی با محور  را در یک لامبورگینی تجربه کنند است.
زیزیگولو
اشتباهی بجای STO نوشتم LP580-2
Reza Waffen SS
نسخه LP580-2 هم محور عقب بودش مثل EVO RWD
Reza Waffen SS
فکر نکنم خونواده ای بخواد واسه عبور و مرور شهریش از یه سوپراسپرت استفاده کنه ها. خودروی محبوب خونواده تو این برهه زمانی فقط SUV هستش
GT
(این نیرو هم مشابه مدل پرفورمنته به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.) فکر میکنم اشتباهی صورت گرفته، پرفورمانته چهار چرخ محرک هست
لطفا اصلاحش کنید. ممنون
AMG GT R
عجب نعره ای می کشید
امیر
خیلی جذاب هست خداوکیلی ، موتور جذاب و ظاهر جذاب و تودوزی جذاب
محمد امین
ولی یادمه مزراتی mc20 که صفر تا دویست رو در ۸.۳ رفت ، گفتید خیلی کنده و واویلا…، یا فراری روما که اونم در ۸.۳ رفت که تایم بسیار خوبی برای یه gt لوکس هست و سریع ترین در سگمتشه ، اونم بعضی ها گفتن که کنده و فلان…
حالا sto در ۸.۹ ، خودم خیلی قبول دارم این ماشین رو و واقعا عاشق هوراکان هستم ، اما لطفا نسبت به برند های دیگه مهربون تر باشید
Bayerische Motoren werke
به این هم دقت کن که این خودرو پیست محور و کلی تجهیزات داره تا بیشترین دانفورس برسه پس باعث کاهش شتاب و تاپ اسپید میشه
محمد امین
اصلا کاری با این محصول ندارم
در کل بعضی ها نظراتشون کاملا در گرو علایق و تنفراتشون هست ، اگر از یه چیز بدشون بیاد ، هرچه قدر هم که خوب باشه ، ایراد الکی میگیرن
Bayerische Motoren werke
آره خب درسته
واقعا بعضی ها خیلی ایراد های الکی میگیرن
Ninja
مطمئنن محمد امین در باره دانوفورس اینا اطلاعات کافی دارند و دلیل کند بودن ایندماشیو تو خط مستقیم رو درک میکنم خیلی بهتر ما شاید
منظورش رو نفهمیدین نیاز نیست بیایم بگین این ماشین ….. منظورش اینه که ماشین های دیگه هم به اندازه کافی سریع هستن و نباید عیبی بهشون بگیریم مثلا اون روما عم نسبت به ماشینی که هست خیلی سریع هست و مثل این که نسبت به اینکه برای پیسته خیلی سریعه و این که اصلا نیازی نیست به اونا بگیم کند
منم حرفم اینه نیاز نیست بیام زیر کامت یکی که شاید بیشتر از هممون در باره داونفورس و پیست بلد درباره داونفورس و پیست صحبت کنیم
Bayerische Motoren werke
شرمنده یادم رفت اجازه بگیرم
اجازه☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️؟؟؟؟؟
R@m!n
همچنان پرفورمانته ♥️♥️
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari