دایملر رسماً به دو واحد مجزا تقسیم می‌شود که یکی از فوریهٔ آینده تحت نام جدید مرسدس بنز گروپ روی خودروهای سواری تمرکز می‌کند و دیگری با نام دایملر تراکس روی خودروهای تجاری تمرکز خواهد داشت. تصمیم برای جداسازی بخش تجاری دایملر در مجمع عمومی شرکت اتخاذ شده و شرکت دایملر تراکس تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ به بورس فرانکفورت وارد خواهد شد. همچنین از سهام‌داران خواسته شده است تا با تغییر نام هولدینگ اتومبیل دایملر به «مرسدس بنز گروپ AG» موافقت کنند.

رئیس هیئت‌مدیرهٔ دایملر AG و مرسدس بنز AG «اولا کالنیوس» دراین‌باره گفته است:
دایملر به دو شرکت مستقل و قوی تقسیم می‌شود. با آزاد کردن پتانسیل کامل هردو شرکت، ما در حال ایجاد رهبر بی‌چون‌وچرای نوآوری هستیم. مرسدس بنز و دایملر تراکس بیزنس‌های متفاوتی با مشتریان، تکنولوژی‌ها و نیازهای سرمایه‌ای خاص خود هستند. با توجه به این موضوع، ما معتقدیم آن‌ها در قالب شرکت‌های مستقل می‌توانند مؤثرتر عمل کنند

مرسدس بنز گروپ از چهار بخش مرسدس بنز، مرسدس-آام‌گ، مرسدس-مایباخ و مرسدس-EQ تشکیل شده است و دایملر تراکس شامل برندهای فرایت‌لاینر، فوسو، وسترن استار و… می‌شود. سهام‌داران کنونی ۶۵ درصد از سهام شرکت جدید دایملر تراکس را در اختیار خواهند داشت که بعداً به‌عنوان یک شرکت مستقل در بورس ثبت می‌شود. به خاطر تقسیم دایملر، سهام‌داران شرکت به ازای هر دو سهم خود در دایملر AG، یک سهم اضافی در دایملر تراکس دریافت خواهند کرد. در همین حال، دایملر هم سهام ۳۵ درصدی در بخش کامیون‌سازی در اختیار دارد که قصد دارد ۵ درصد از آن‌را به صندوق بازنشستگی خود واگذار کند.

AMG GT R
امیدوارم براشون تصمیم خوب بشه
کافر مقدس
دایلمر شده . بنز. رنو .نیسان بسیاری از انجین ها و قطعات مشترک در دو سه سال اخیر در تولیدات مرسدس رویت شده . در برخی موارد همون نیسان به اسم کلاس ایکس فروخته شده
خیلی از کمپانی ها این مدلی شدن
Karl Benz
واقعا باید این اتحاد بشکنه . مردم میرن بنز بگیرن نه رنو نیسان . حتی باید اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی هم بشکنه . پدر میتسوبیشی بدبخت در اومد.
◇SHAHRUKH◇
من بارها گفتم شرکتی که در اتحاد رنو نیسان بیشترین ضرر رو دید میتسوبیشی بود چند وقت پیش هم که خبر اومد پلت فرم جدید توسعه نمیده و محصولات نیسان رو با تغییر برند عرضه میکنه اگه دست آلمانیا بود شاید الان اوضاع بهتری داشت
آریا+منش
میتسوبیشی بخش خودروسازی خودشو میخواست تعطیل کنه اما با خرید نیسان نجات پیدا کرد و تولیدش افزایش پیدا کرده و با یکسان شدن پلتفرمرش با نیسان هزینه تولید و توسعه کاهش پیدا می کند و سوددهی افزایش پیدا می کند . خود آلمانی ها برن کلاه خودشونو بچسبن شرکت های چینی سهامشونو نخرن ، مثل جیلی که پنج درصد سهام بنز رو خریده و داره سهمشو افزایش میده
زیزیگولو
کمپانیها دارن اصالت خودشونو از دست میدن
Philipp
چند دهه ست همینجوره
کلا موتورها طراحی و تیم مدیریت تفاوت داشت
فقط الان بورسو ایناش جدا شد
GT
بهترین کار همین هست که انجام دادند
Reza Waffen SS
امیدوارم این تصمیم موفقیت آمیز بشه
حسین دهمرد
جالبه فوسو هم زیرمجموعه ی بنزه. این کامیونت های داخل ایران رو هم شامل میشه؟
محمد مختاری آذر
به نظرم نباید میشد باید با همکاری می کردند از تکنولوزی های هم استفاده می کردند
مشتاقی
پس برند چرایسلر این وسط چی میشه؟
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%84%D8%B1_%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%DB%8C_%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B1
GT
اتحاد دایملر.کرایسلر اویل قرن ٢١ به‌ دلیل‌ موفق نبودن محصولات کرایسلر منحل شد و از دایملر.کرایسلر به‌ ( دایملر) تغییر نام داد و بعد هم کرایسلر با فیات ادغام شد و در حال حاضر زیر چتر استلانتیس قرار داره.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari