چری تیگو ۷ و ریگان کوپا دو نمونه نسبتاً موفق از کراس اوورهای چینی خوش خط و خال هستند که هر دو، با وجود قیمتی بالا، توانسته اند نظر مثبت بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند.
چینی ها دیگر وارد بخش جدیدی از بازار شده اند که اغلب با خودروهای لوکس و گران قیمت رقابت دارند. ریگان کوپا، که اولین محصول شرکت ریگان خودرو بود، با همکاری هولدینگ شهر خودرو روانه بازار شد. هر چند این دو شرکت در تحویل به موقع کوپاهای پیش فروش شده به مشتریان موفق عمل نکردند و با اعتراض های زیادی روبه‌رو شدند، اما به هر حال، کوپا T210 به بازار خودرو آمد و طرف‌داران خاص خود را پیدا کرد. بدون شک، یکی از رقبای جدی کوپا، در زمان تولید، چری تیگو ۷ بود. کراس اووری که سال هاست حکم گل سر سبد محصولات مدیران خودرو را دارد و از نظر کیفیت ساخت با تولیدات پیشین چری به مراتب متفاوت است. معمولاً یکی از انگیزه های اصلی خریداران چنین خودروهایی از انتخاب‌شان، فهرست آپشن های رفاهی و ایمنی است. جایی که چری تیگو ۷ و ریگان کوپا رقابتی تنگاتنگ را با یکدیگر تجربه می کنند.
به راستی در یک محدوده قیمتی مشترک، کدام یک از این دو دارای آپشن های بیش تری است؟
چری تیگو ۷ و ریگان کوپا هر دو با دستی پر به میدان آمده اند. کامل ترین نسخه تیگو ۷ با کد IE شناسایی می شود. کوپا هم که در سه تیپ رویال، اکسکلوزیو و فلگ شیپ عرضه شده است، اما برای مقابله با تیگو ۷ نسخه فلگ شیپ را انتخاب کرده ایم. کروز کنترل به کاررفته در هر دو خودرو از نوع معمولی است و اثری از کروز کنترل هوشمند در آن ها یافت نمی شود. سیستم انتخاب حالت رانندگی در چری تیگو ۷ به سبک سایر محصولات این کمپانی وجود دارد. در کوپا هم می توان گرافیک صفحه پشت آمپر و نورپردازی کابین را بسته به حالت رانندگی تغییر داد. ترمز پارک ریگان کوپا از نوع الکتریکی است. چری تیگو ۷ هم در مدل های اولیه با ترمزدستی همراه بود، اما بعدها مجهز به ترمز پارک برقی شد. سیستم نگه دارنده در شیب یا اتوهلد نیز برای خریداران چری تیگو ۷ و ریگان کوپا تعبیه شده است. در قسمت تجهیزات نوری به وجود دی لایت LED (چراغ روز) و اتولایت در هر دو رقیب می توان اشاره کرد. ریگان کوپا با توجه به طراحی و محل نصب دی لایت ها، فاقد چراغ مه شکن جلوست، اما مه شکن های عقب را به طور فابریک دارد. از آن جا که دی لایت های تیگو ۷ داخل کاسه چراغ های اصلی خودرو نصب شده اند، پروژکتورهای جلو مانند اکثر خودروها بر روی سپر آن دیده می شوند. در ضمن، در تیگو ۷ با چرخاندن فرمان به هر سمت، پروژکتور همان سمت روشن می شود. این آپشن به منظور تأمین روشنایی بیش تر در پیچ ها کارایی دارد. چراغ بدرقه را در هر دو رقیب می توان در اختیار داشت، اما فقط کوپا به چراغ خوش آمدگویی مجهز شده است.
ناگفته نماند که نورپردازی مخفی کابین کوپا یکی از جذابیت های اتاق این خودروست که آن را نسبت به تیگو ۷ و سایر رقبای متمایز می کند. هر دو کمپانی چری و زوتی برای جعبه فرمان به سراغ نمونه الکتریکی رفته اند. این موضوع که اکثر خودروسازان در حال کنار گذاشتن فرمان های هیدرولیک هستند و نمونه های برقی را ترجیح می دهند باید به فال نیک گرفته شود. ستون فرمان چری تیگو ۷ و ریگان کوپا در دو جهت قابل تنظیم است. روکش چرمی و دکمه های کنترل سیستم صوتی نیز در هر دو فرمان وجود دارند. سنسور سرعت از لازمه های اصلی یک جعبه فرمان برقی است و در فهرست امکانات هر دو رقیب به چشم می خورد. در بخش سیستم صوتی، رقابت چری تیگو ۷ و ریگان کوپا سخت تر می شود. هیچ یک از این شرکت های چینی برای تأمین سیستم صوتی محصولات‌شان، خلاف کره ای ها به سراغ برندهای مشهور نرفته اند، اما همین سیستم های گمنام هم امکانات خوبی دارند. در تیگو ۷ یک نمایشگر ۹٫۰ اینچی بزرگ را پیش رو داریم که سه دوربین دید عقب، دید کناری و دید ۳۶۰ درجه هم به آن متصل می شوند. ۶ بلندگو در کابین تیگو ۷ تعبیه شده است که کیفیت پخش صدای آن ها را معمولی باید دانست. کوپا نیز مانند تیگو ۷ نمایشگری بزرگ دارد و ابعاد آن به ۹٫۰ اینچ می رسد. هر سه دوربین دید عقب، دید کناری و دید ۳۶۰ درجه در فهرست امکانات کوپا نیز در دسترس اند. ناگفته نماند که صفحه کیلومتر در کوپا به طور کامل دیجیتالی است، حال آن که چری از ترکیب آمپرهای آنالوگ و دیجیتال استفاده کرده است. تعداد بلندگوهای کوپا هم بیش تر است و به ۸ عدد می رسد.
سیستم ورود بدون کلید و استارتر دکمه ای را در هر دو خودرو به شکل فابریک می توان در اختیار داشت. سیستم تهویه در چری تیگو ۷ و ریگان کوپا از نوع اتوماتیک با تنظیم دوگانه است. کانال تهویه را هم برای سرنشینان ردیف عقب هر دو خودرو در نظر گرفته اند. شاید تنها آپشنی که جای آن در این قسمت، در هر دو خودرو خالی به نظر می رسد، محفظه خنک کننده یا همان کول باکس باشد. در کوپا، هم برای راننده و هم سرنشین کنار، تنظیمات صندلی به شکل برقی در نظر گرفته شده است، اما در تیگو ۷ در کمال ناباوری و تأسف، فقط راننده امکان تنظیم صندلی خود به صورت برقی را دارد. تمام صندلی ها در هر دو رقیب با چرم مصنوعی روکش شده اند. البته روکش های چرمی را در دیگر قسمت های کابین آن ها همچون داشبورد و رودری ها نیز می توان مشاهده کرد. گرم کن صندلی هم به عنوان یک آپشن استاندارد در هر دو خودرو وجود دارد، اما هر دو آن ها، سرنشینان عقب خود را از داشتن گرم کن محروم کرده اند! یکی دیگر از برتری های کوپا به تیگو ۷ را وجود آپشن درِ صندوق عقب برقی می توان برشمرد. دیگر آپشن جالب این خودرو، شارژر وایرلس (بی سیم) برای تلفن همراه است. وجود چنین آپشن هایی در کوپا، عملاً جلوه ای تجملاتی به این کراس اوور چینی می دهد. آینه وسط تیگو ۷ به شکل دستی تنظیم می شود. حال آن که، در کوپا این آینه از نوع الکتروکرومیک است. آینه های کناری هم در هر دو خودرو از نوع تاشونده برقی و مجهز به گرم کن هستند. سان روف نیز چه در تیگو ۷ و چه کوپا از نوع پانورامیک است.  آپشآآ      
در بخش ایمنی، معمولاً مالکان خودروهای چینی علاقه زیادی به کل کل کردن با دیگر برندها دارند. حال تصور کنید دو چینی نسبتاً محبوب در بازار به جان یکدیگر بیافتند! قطعاً هر یک از صاحبان چری تیگو ۷ و ریگان کوپا تلاش می کنند خودرو متعلق به خود را در برابر رقیب برتر نشان دهند. در بحث پایداری و هندلینگ، چری با نصب سیستم های کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری و کنترل ایستایی در سر بالایی، برای تیگو ۷ سنگ تمام گذاشته است. کوپا T210 هم تقریباً تمام این آپشن ها را دارد، به جز سیستم کنترل سرعت در سرازیری که البته چندان هم مهم نیست! از نظر تعداد کیسه های هوا، تفاوتی بین دو رقیب نمی توان یافت. هم تیگو ۷ و هم کوپا فلگ شیپ دارای ۶ کیسه هوا (ایربگ) هستند تا بهترین محافظت را از جان سرنشینان به هنگام تصادف به عمل بیاورند. همچنین در هر دو خودرو، سنسورهای هشداردهنده پارک هم در سپر جلو و هم عقب، جاسازی شده اند و خوشبختانه هیچ یک از دو خودروساز چینی، صرفاً به نصب سنسورها در عقب اکتفا نکرده است. مواردی همچون سنسور نور، سنسور اخطار فشار باد لاستیک ها و سنسور باران نیز به شکل مشترک در تیگو ۷ و کوپا وجود دارند. در این جا کوپا با دو آپشن جذاب، برتری خودش را به رخ تیگو ۷ می کشاند. رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین، همان دو آپشن اضافه کوپا نسبت به تیگو ۷ هستند که سطح رانندگی در این خودرو را به اندازه خودروهای گران قیمت بازار بالا می آورند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
در تیگو ۷ یک نمایشگر ۹٫۰ اینچی بزرگ را پیش رو داریم که سه دوربین دید عقب، دید کناری و دید ۳۶۰ درجه هم به آن متصل می شوند. ۶ بلندگو در کابین تیگو ۷ تعبیه شده که کیفیت پخش صدای آن ها را معمولی باید دانست. کوپا نیز مانند تیگو ۷ نمایشگری بزرگ دارد و ابعاد آن به ۹٫۰ اینچ می رسد. هر سه دوربین دید عقب، دید کناری و دید ۳۶۰ درجه در فهرست امکانات کوپا نیز در دسترس اند. تعداد بلندگوهای کوپا هم بیش تر است و به ۸ عدد می رسد.
از نظر تعداد کیسه های هوا، تفاوتی بین دو رقیب نمی توان یافت. هم تیگو ۷ و هم کوپا فلگ شیپ دارای ۶ کیسه هوا (ایربگ) هستند تا بهترین محافظت را از جان سرنشینان به هنگام تصادف به عمل بیاورند.
یکی دیگر از برتری های کوپا به تیگو ۷ را وجود آپشن درِ صندوق عقب برقی می توان برشمرد. دیگر آپشن جالب این خودرو شارژر وایرلس (بی سیم) برای تلفن همراه است.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari