گرند توررها ساخته می‌شوند تا راننده و سرنشینان را در نهایت راحتی و آسایش به مقصد برسانند. مدل‌های زیادی از این قبل خودروها در بازار حضور دارند که دو نمونه از آن‌ها فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT هستند. برای کسانی که علاقه به رانندگی در هوای آزاد دارند، دومی در نسخهٔ کانورتیبل هم ارائه می‌شود. البته ناگفته نماند که گرند توررها خودروهای سریعی هم هستند و حتی می‌توانند روی پیست درگ هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

به همین دلیل، کارواو در جدیدترین درگ خود، فراری و بنتلی مذکور را در برابر هم قرار داده است. اگر علاقه‌ای به تماشای ویدئوی این رقابت ندارید و فقط می‌خواهید از نتیجه باخبر شوید، باید بگوییم که فراری هم در مسابقهٔ درگ و هم رولینگ کاملاً بنتلی را نابود کرد و اعداد به‌خوبی دلیل این اتفاق را نشان می‌دهند. GTC4Lusso هرچند یک فراری کاربردی است اما زیر کاپوت کشیدهٔ خود یک نیروگاه ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر اما بنتلی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده می‌کند که تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته به لطف سیستم پرخوران، گشتاور بنتلی بیشتر است اما نباید فراموش کرد فراری وزن سبک‌تری دارد که به میزان قابل‌توجه ۴۱۵ کیلوگرم از کانتیننتال GT کمتر است. به همین دلیل، اسب سرکش مارانلو هیچ فرصتی به شاهزادهٔ بریتانیایی نداد اما اگر در این رقابت نسخهٔ W12 بنتلی حضور می‌داشت شاید شرایط تغییر می‌کرد.

فراری GTC4Lusso
بنتلی کانتیننتال GT
ARAZ
هیچ کدوم فقط استون مارتین DBS سوپرلجرا
مهدی موتور
خداوکیلی dbs با اینکه عاشقشم هیچی نداره به خوشگلی
بنظرم استون مارتین باید کار فراری رو کنه و یه مدل مثل competizione بزنه
Reza Waffen SS
انتخابم کانتیننتال GT Convertible
M.K karimi
داداش اون سوپر لگراست! 😅
قطعا از نظر زیبایی بصری DBS سوپر لگرا یکی از زیباترین طراحی ها رو داره ولی اگه بخوایم کلی در نظر بگیریم بنظرم بنتلی کانتیننتال ( نه GT ) بخصوص تو این دو سه ساله واقعا یه گرندتورر لوکس قدرتمند و بهرمند از بهترین تناسباته! اللخصوص که اکثریت اگر طراحی کابین سوپر لگرا رو ببینن قطعا ازش منصرف میشن !!!
به شخصه انتخابم کانتیننتاله
حسین دهمرد
فرم هاچبک عرفا تداعی کننده ی ماشین ارزونه. حالا هر اسم دیگه ای هم داشته باشه تو عکس هاچبک بنظر میرسه.
GT
من عاشق طراحی شوتینگ بریک هستم ولی موافقم، اگه طول اورهنگ عقب بیشتر بود زیباتر میشد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
اگر بحث سوپراسپورتا بود بدون شک انتخابم فراری بود اما حالا که باید یه گرندتورر انتخاب کنم ترجیح میدم یه سفر طولانیو با صندلی های نرم و آپشن های زیاد برم نه با یه شوتینگ بریک مسابقه ای
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
البته این در صورتیه که در مورد نسخه ۱۲ سیلندر بنتلی صحبت کنیم در غیر این صورت من غرش سهمگین ۱۲ سیلندر اتمسفریک رو به بنتلی ترجیح میدم حتی با اینکه به اندازه بنتلی لوکس نیست
محمد امین
داداش gtc 4 lusso شاید به صورت پاییه لوکس تر از بنتلی نباشه ، اما نسخه ی تیلور مید این ماشین ، انقدر لوکس هست که کل بنتلی ها در کنارش گم میشن و دارای تریم های چوب و تیتانیم و فیبر کربن و چرم گاوهای های موناکو هست و همچنین الومنیوم خاصی که از معادن یکی از شهرهای مصر به دست میاد که مرقوب ترین در نوع خودشون هستن و درصد اکسیدشون ناچیزه
البته باید بگم که حدود نیم ملیون دلار ممکنه در اون صورت قیمتش بشه
محمد امین
میتونی توی گوگل سرچ کنی ferrari ff tailor made interior
البته گفتم ff ، چون عکس های زیادی از gtc4 lusso نیست
حالا خودت در نظر بگیر که gtc4 قطعا لکس تره از ff
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
درسته ولی در اون صورت به قول شما قیمتش خیلی میره بالا و دیگه از این سگمنت خارج میشه من منظورم همین نسخشه که با ارفاق در سگمنت بنتلیه
HamiD
آقا محمد امین …
در این صورت دیگه رقیب این خودرو محسوب نمیشه خب!!!
قیمتش از محصولات رولز رویس هم بالاتر میره خب!
امیر
من به ماشین های گرند تور علاقه زیادی دارم دوست دارم یدونه داشته باشم که باهاش
یه مسافت طولانی رو طی کنم. به همین خاطر با جرئت تمام بنتلی رو انتخاب می کنم
تازه از فراری ارزون تره. اون قدرت بیشتر فراری هم اهمیت نداره.
ولی یه چیزی که بود این بود که این درگ باز هم پوچ بود و همه از نتیجه با خبر بودن.
پس این هم اصلا جالب نبود.
GT
صد درصد GTC4 لوسو، اگه بنتلی W12 کوپه بود خیلی بهتر میشد
GT
لطفا اگه امکانش هست یک مطلب درباره معرفی کامل GTC4 لوسو بزارید چون واقعا ماشین فوق‌العاده ای هست و سیستم چهار چرخ محرکش به‌ شکل سنتی کار نمیکنه و یک نوآوری جالب در اون به‌ کار رفته
محمد امین
حالا که حرف gtc4 شد ، یه نکته ی خیلی جالب در مورد سیستم دو دیفرانسیل فراری بگم
با ff شروع میکنم
فراری وقتی می‌خواست اولین ۴wd جاده ای اش رو معرفی کنه ، به این نکته رسید که سیستم های فنی  دو دیفرانسیل  خودرو های موتور جلو ، برای ارتباطات بین گیربکس و دیفرانسیل اکسل جلو ، نیاز هست تا موتور کمی بالا تر نصب بشه ، این موضوع مستقیما تاثیر منفی در هندلینگ و تعادل و توزیع وزن خودرو داشت و این چیزی بود که فراری اصلا نمی‌خواست 
فراری برای این کار اومد یه سیستم دو دیفرانسیل کاملا جدید و خاص تولید کرد که متفاوت با هرچیزی بود که روی یک ماشین نصب شده ، و جرمی گفت که سیستم های دو دیفرانسیل قهرمان رالی اونسال که معمولا بهترین در بین ۴wd های دنیا  هستن، در مقابل این سیستم فراری،  ابتدایی هست
در واقع سیستم دو دیفرانسیل فراری به این شکل بود که نیرو موتور از طریق گیربکس  و مبدل گشتاور مستقیما به دیفرانسیل عقب می‌رسید  و از سمت جلوی میلنگ موتور به   یه سیستم مبدل گشتاور دوم  و یه گیربکس دوکلاچه ی کوچولو ی  دیگه مستقیما از طریق یه دیفرانسیل الکترونیکی به اکسل جلو نیرو می‌داد،  البته یه ارتباطی بین گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه و گیربکس کوچیکه که به دیفرانسیل جلو نیرو می‌داد بود که از درک خودم خارج هست ، برای همین توضیح راجبش نمیدم
نکته ی قابل توجه اینجاست که گیربکس دوم به علت کوچیک بودن نمی‌تونست توان زیادی رو به چرخ های جلو بده و به همین دلیل تا دنده ی ۵ گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه کار می‌کرد و نیرو میگرفت و بعد از دنده ۵ ، ارتباط موتور با گیربکس کوچیکه توسط مبدل گشتاور مابینشون قطع می‌شد،  البته یه سازکار ترمزی هم برای شفتی که به سمت گیربکس کوچیک میرفت مابین مبدل گشتاور و گیربکس کوچیک وجود داشت که خودم دلیل اش رو نمیدونم و از خودرو های فورمول یک  عصر v8 گرفته شده بود و توسط فرناندو الوسنو ، راننده ی آنزمان فرمول یکشون تست شده بود
و در آخر گیربکس کوچیک به علت نزدیکی زیاد به موتور توسط یه سیستم خنک کننده ، خنک می‌شد،  واقعا وحشتناک بود این سیستم دو دیفرانسیل از نظر سطح تکنولوژی و جای بحث خیلی داره 
مزایای که به ارمغان آورد،  این بود که باعث میشد موتور پایین تر نصب بشه و هندلینگ و توزیع وزن خودرو بهتر بشه و همچنین در سرعت های بالا ، ماشین rwd می‌شد که باعث ثبات بیشتر و اتلاف نیرو در سیستم تعلیق کمتر می شد
تنها تاثیر منفی این سیستم در برف نمایان می‌شد،  البته به شرطی که قصد داشتید با سرعت بیشتر از ۲۲۰ حرکت کنید  که خیلی کم پیش میاد ، چون در این شرایط ماشین  به‌علت کوچک بودن گیربکس دوم از ۴wď تبدیل به rwd می‌شد  و تعادل و چسبندگی کم می‌شد
البته این نکته که خودرو در سرعت های بالا rwd می‌شد،  باعث کنترل‌ بهتر در پیست و انتقال حس سوپر کار به راننده میشه،  البته سیستم های الکترونیکی زیادی دخیل در عملکرد این سیستم بودن
حالا فراری توی gtc4 lusso،  نسل دوم این سیستم رو معرفی کرد که صنعت خودرو رو به لرزش آورد،  به غیر از معایبی که برطرف شده بود ، مزایای جدید هم داشت , مثلا اتلاف نیرو در سیستم دو دیفرانسیل به حداقل رسیده بود و تاخیر تغیر انتقال نیرو به هر چرخ حدود نصف یه پورشه ی ۹۱۱ توربو اس بود
و باعث میشه که عملکرد این ماشین در پیست در سگمنت خودش کم نظیر باشه، کم نظیر که نه ، بی نظیر ، فراری اعلام کرد که gtc4 lusso میتونه در پیست تایم هایی نزدیک به f12 برلینتا ثبت کنه که ۵۰ اسب قوی تر از این خودرو هست و حدود ۳۰۰ کیلوگرم سبک تر ، پس میشه گفت که مزد کارشون رو هم گرفتن و الکی لقمه دور سرشون پر ندادن ، و در این سگمنت با اختلاف بهترین هست
البته خودم هم هیچوقت نفهمیدم این سیستم چه طور کار می‌کنه،  به قول جرمی ، انقدر پیچیدست که حتی خودشون هم درست نمی‌دونن 😅
اما حتی تصور اینکه این سیستم سال ۲۰۱۱ معرفی شده باشه هم قضیه رو پیچیده تر میکنه ، یعنی ۱۰ سال پیش زمانی که مردم گوشی دکمه ای دستشون بود
GT
ممنون واقعا مفید بود
GT
سیستم انتقال قدرتی که در این خودرو به‌ کار رفته فوق‌العاده هست این خودرو داری یک گیربکس کوچک در جلو به‌ همراه گیربکس اصلی هست که در قسمت عقب خودرو نصب شده و همونطور که محمد امین جان گفتند باعث توزیع وزن بهتر میشه، همه اینها نبوغ طراحان و مهندسان فراری را نشون میده
محمد امین
gtc4 تایم ۱۰.۹ هم زده
AMG GT R
انتخاب بین دو شاهکار
اگه برای استفاده روزانه بخوام بنتلی ولی اگه GT بخوام که هم لوکس باشه و هم سوپر اسپرت فراری
محمد مختاری آذر
هر دو خوب هستند ولی بنتلی رو انتخاب میکنم با اینکه فراری دوست دارم این خودرو تقریبا مگا هاچبک کشیده شده زیاد به اسم و رسم فراری نمیاد فقط تنها چیز قشنگ اون موتور ۱۲ سیلندر هستش
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari