تویوتا یاریس خودرویی بسیار محبوب در اروپا بوده و چهارمین نسل آن جزو پرفروش‌ترین محصولات کلاس خود است؛ اما وضعیت این خودرو در هند بسیار متفاوت بوده و ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا این خودرو را به خاطر فروش پایین از بازار هند حذف کنند.
به‌عنوان یادآوری باید گفت یاریس شکل گرفته بر اساس مزدا ۲ سال پیش از بازار آمریکا خارج شده بود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از گسترش: این خودرو در سال ۲۰۱۸ و فقط به‌صورت سدان روانه بازار خودروی هند شد. این خودرو سومین نسل یاریس XP150 بود که در اکثر بازارهای آسیایی با نام یاریس آتیو یا ویوس شناخته می‌شود. همین یاریس آتیو در سال ۲۰۱۳ عرضه و در سال ۲۰۱۶ فیس لیفت شده است. خودروی موردبحث به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی مجهز بوده و گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌فرستد. این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی نسبت به سایر خودروهای کلاس خود با دست پر وارد میدان شده بود.
تویوتا در سه سال عرضه این خودرو در هند تنها ۱۹۷۸۴ دستگاه از آن را به فروش رسانده بود. این میزان فروش که شامل فروش سازمانی هم بوده اصلاً عملکرد خوبی محسوب نمی‌شود. از رقبای صاحب‌نام و پرفروش یاریس در بازار هند می‌توان به هوندا سیتی، هیوندای ورنا و ماروتی سوزوکی سیاز اشاره کرد. البته سهم این خودروها از بازار نیز به خاطر هجوم شاسی بلندها کمتر شده است.
اکونومیک تایمز به نقل از یک سخنگوی تویوتا می‌گوید: “حذف یاریس از بازار هند بخشی از استراتژی تولید تویوتا به منظور برآورده ساختن نیازهای مشتریان در دستیابی به محصولاتی با جدیدترین تکنولوژی‌ها می‌باشد.” تویوتا خاطرنشان ساخته قطعات یدکی این خودرو حداقل تا ۱۰ سال در دسترس خواهد بود.
اتوکار هند نیز می‌گوید تویوتا احتمالاً نسخه ریبج شده ماروتی سوزوکی سیاز را به عنوان جایگزین یاریس عرضه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این خودرو همچنان با نام یاریس در دسترس خواهد بود یا نام جدیدی برای آن انتخاب خواهد شد. تویوتا همچنین هاچبک گلانزا را عرضه می‌کند که ابعاد مشابهی داشته و آن‌هم نسخه ریبج شده ماروتی سوزوکی بالنو می‌باشد. شاسی‌بلند اوربان کروزر نیز عرضه می‌شود که بر پایه ماروتی سوزوکی ویتارا برزا شکل گرفته است. سوزوکی هم نسخه ریبج شده محصولات تویوتا شامل سوایس و Across را عرضه می‌کند که در واقع همان تویوتا کرولا اسپورت تورر و راو ۴ هستند.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari