یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقات چند سال اخیر تبدیل شدن خودروهای الکتریکی از محصولاتی کند به موشک‌های زمینی بوده است. هم‌اکنون دیدن خودروهای الکتریکی با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه به امری عادی تبدیل شده و می‌توان گفت تسلا جزو اولین خودروسازانی بوده که چنین خودروهای الکتریکی‌ای را روانه بازار نموده است.

در طول این سال‌ها شاهد درگ های زیادی بوده‌ایم که محصولات تسلا توانسته‌اند سوپرکارهای مطرح دنیا را شکست دهند. برای مثال تسلا مدل S پلاد با خودروهای عضلانی و سوپرکارهای زیادی مسابقه داده و اکثر آن‌ها را نیز شکست داده است.

اما شاید این بار اوضاع کمی متفاوت باشد. این بار تسلا مدل S پلاد در برابر سوپرکاری دیگر که جزو مشهورترین‌های دنیاست قرار گرفته است. این گاو خشمگین لامبورگینی آونتادور SVJ تولید محدود است. آیا این خودرو می‌تواند در خط مستقیم از عهده تسلا برآید؟ اول بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی داشته باشیم.
آونتادور SVJ از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۷۵۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۹ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

اما تسلا مدل S پلاد از سه پیشرانه الکتریکی قدرتمند استفاده کرده و حاصل کار قدرت ۱۰۲۰ اسبی و گشتاور ۱۴۲۰ نیوتون متری است. اگرچه مزیت قدرت تسلا بسیار چشمگیر است اما این خودرو وزن ۲۱۶۲ کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن ۱۵۷۷ کیلوگرمی آونتادور SVJ می‌باشد.

اما در نهایت این قدرت مطلق است که برنده می‌شود. علیرغم وزن بسیار بالاتر، مدل S پلاد به راحتی رقیب ایتالیایی را زمین‌گیر می‌کند. در استارت از سکون SVJ کوچک‌ترین شانسی ندارد. به نظر می‌رسد مدل S پلاد با قیمت حدود ۱۳۰ هزار دلاری خود یک معامله ارزان محسوب می‌شود.
خب آیا از نتایج این مسابقه شوکه شده‌اید؟ ما که این‌طور فکر نمی‌کنیم…
ٍEngland
دقیقا با این درگ ها که نتیجش واضح هست چیو میخوان ثابت کنن؟ که آرمیچر باید جای درون سوز ها رو بگیره؟
و اما در واقعیت یک رینگ لامبورگینی میارزه به کل اس پلاد
ممد ژانگولر
من همینجا از ایلان ماسک خواهش میکنم دیگه درگ نذاره و رحم کنه به ماشینهای لوکس الکی گرون .
سپاس 🙏
Carbonado Aventador
مقایسه لامبورگینی با تسلا
مثل مقایسه
نوتلا با *** میمونه!!!
.
.
فکر‌کنم دیگه نیازی به توضیح بیشتر نباشه!😂
حسین
کامل و جامع😂
Audi rs e_tron gt
خب پس دیگه حرفی نمی تونید از خودتون در بیارید😁
باشه
به را راست هدایت نمی شید
ناراحت نباشید اونتادر هم الکتریکی بشه سریع میشه از اون خیالتون راحت باشه الان در مقابل برقی ها بنزینی ها ماشین های خیلی کندی هستند
تسلا رودستر هم ارزش صبر کردن داره
فکر کنید اون که خیلی سری تر از اس پلده چی میشه
آلودگی هم در کنارش نداره
بهتره اعتراف کنید برقی ها بهترن😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
بچه خوب،طرفدار گرتا تونبرگ!😂 یه نگاه به مشخصات بنداز، گشتاور تسلا دو برابر آونتادور هستش و قدرتش هم ۳۰۰ اسب بخار بیشتره! با این قدرت انتظار داری آونتادور ببره! چه رویای شیرینی!😂😂😂
Reza Waffen SS
مسخره ترین درگی بود که تو عمرم دیدم
Audi rs e_tron gt
پدال از این درگ ها و اخبار های ماشین های الکتریکی بیشتر بذار متشکرم🙏
دیگه امیدوارم تا ۲۰۳۵ از آلودگی خیالمون راحت بشود👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
مگه دست تو به تسلا میرسه!؟😂
HamiD
پدال لطفا ایشون رو بلاک کن …
بسیار متشکرم
Audi rs e_tron gt
آبتین جان اینارو نگاه کن اصلا جایگاهشون یکسانه؟
جایگاه تسلا با اونتادر متفاوته ولی ببین تسلا چه کار هایی می کنه
بعد حرصم از این در می آد که بعضی از بچه ها میان تو سایت نمی دونن اس پلد چیه و بد میگن ازش
Audi rs e_tron gt
چرا نرسه آقا آبتین😁؟
سعی و تلاشمون رو می کنیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
جایگاه یکسان ندارن مقصر تسلاست که یه سدان خونوادگی رو به یه چیز مسخره و صرفا سریع توی شتاب ۴۰۰متر کرده، بارها بوده گلف مارک یک رو هم تا ۶۰۰تسب تقویت کردن لامبو رو برده! این که هیچی نیست…
هر موقع دستت رسید بهش بعد بلوف بزن…
Audi rs e_tron gt
حمید پدال منو بلاک کنه ؟
خیلی بهم برخورد
mohamadreza
دوست عزیز
من علاوه بر اینکه یه عشق ماشینم
یه آرسی باز قهار هم هستم
تا حالا مدلای مختلف نیترو وبنزینی آرسی از کمدانی های اچ پی آی کیوشو ترکسس هوباو و …. داشتم .
حتی توی ماشینای ارسی هم لذت سوختی ها (بنزینی و نیترو )خیلی بیشتر از الکتریکیاس .
با اینکه توی دنیای آرسی هم ماشینای بنزینی و نیترو از ماشینای الکتریکی براشلس خیلی کندترن ولی درونسوزا ی ویز دیگه ان
ولی خودم حالا یه ترکسس e revo 6s 2.0 دارم و کم کم هم دارم بهش عادت میکنم .و بنظرم کم کم شتاب و سرعت فوق العادش معتادم میکنه پس لطفا لفظ آرمیچر و … به کار نبرین .
اگر شنا از تسلا یا ایلان ماسک خوشتون نمیاد دلیل نمیشه به پیشرفت تکنواوژی در حوزه باتری و موتورهای الکتریک توهین کنین.
ی انتقاد ریز هم خدمت ب دوستانی ک فقط شتاب ماشینای الکتریک رو میکشن ب رخ ی شرکت بزرگ مث فراری !
الان کمپانی های یتیم زیادی دارن ماشین الکتریک براشلس میزنن ک شتابشون ۱۰ برابر شتاب ماشینای بنزینی باجا ( اچ پی آی ) آمریکاس
اچ پی آی تو دنیای ارسی عین فراری تو دنیای ماشین میمونه .
پس بگیم اون برندا از اچ پی آی آمرکیا بهترن چون شتابشون بیشتره ؟!!!!!!
مقایسه شما عین مقایسه ای ک من عرض کردم میمونه
پس لطفا طرفدارن هر دو گروه یکم منطقی باشن
بازم ممنون از همگی
ممد ژانگولر
داداش محمدرضا اینجور که فهمیدم لول بالا هستی و از تجربه و سواد زیادی برخورداری . میشه توضیح بیشتر برای ما بی سوادا بدی که کیوشو که گفتی یعنی چه؟
یک شخص ساموراییه یا یک نوع خوراکیه ممنون میشم از تجربیاتت بیشتر بگی 🙏
Mad.z.Max
یعنی همیشه ی خدا جدی نیستی :)))
mohamadreza
مرسی داداش
نظر لطفته
آره مربوط به سامورایی هاس😀
یه کمپانی که ماشینای رادیوکنترل الکتریک و نیترو تولید میکنه و مال ژاپنه .
البته متاسفانه از سال۲۰۱۳ قطعاتش چینی شد و اون کیفیت اولیه رو ازدست داد.
یکی از قهتربن ماشیناشم مدل kyosho inferno neo st 3.0 هس ک من عاشقشممم .
مدل تراگیه ک من الان خودم دارمش(البته خیلی وقت پیش خریدمش چون راستش الان با این قیمتا دیگ ارزش خرید نداره از طرفی هزینه های نگهداری خیلی زیادی هم داره )
توصیه حتما ب ویدیوهاش نیگا کن
mohamadreza
البته ژانگولر جان
میدونم پیامت شوخی یا مسخره کردن ( یا هر چیزی ک بخای میتونی اسمشو بذاری ) بود.
ولی خب من ترجیح دادم به جای بحث و جدل های کودکانه ک حوصلشو ندارم و سنم هم از اونا گذشته
اطلاعات کمی رو ک دارم با بقیه دوستان ب اشتراک بزارم.
(فک کنم از سن پایین های سایت باشی❤️)
ممد ژانگولر
بله محمد رضا داداش ما از بزرگانی مثل شما درس یاد میگیریم و ی خبر خوب بهت بدم دیروز جشن تولد ۱۶ سالگیم بود . حتما یک سر بیا پیشم ی گربه دارم شعرهای فردوسی از حفظ میخونه . 😙🌹
J.L.A
رینگ ش که هیچی
صدای غرش لامبو به کل اس پلاد می ارزه !
Silent
فقط اووون دنده عوض کردن های بی نتیجه لامبو توو دقیقه ۲:۳۰!!! :))
TESLA PLAID گاو وحشی رو هم براه میاره
این تکنولوژی TESLA هست که با کسی شوخی نداره و نیروگاه ۱۲ سیلندر و جعبه دندهای بی بخار دیگه توو سال ۲۰۲۰ جذابیتی ندارن. حالا اینکه مدیران این دست سوپراسپورت سازی ها بعد از سال ها توو بد دردسری افتادن! لذت بخش هست دیدن سبقت یک سدان از سوپر اسپورت که تا ۳ سال پیش اگر عنوان می شد خود مدیرای ارشدش هم جدی نمی گرفتن.
محمد
تازه ایلان ماسک s plad plus رو هم کاملا آماده کرده.ولی گفته تا و قتی s plud بهترین دنیا هست مدلplus رو نمیده بیرون.البته بعضی ها تو پیست دیدنش.
Silent
تکنولوژی خیلی بی رحم هست! برا کسی که نادیدش بگیره برا مدت طولانی…
بد نیست یاداور بشم ۲۰۱۵ تسلا برا اینکه بازاری داشته باشه ناچار بود یکسری مدل هاش رو با شارژ رایگان مادم العمر! در اختیار مصرف کننده بزاره همون روزا صنعت خودرو مشغول طراحی بود تا توسعه اساسی
موتورهای پلید هم عالمی داره و در آینده معماری داخل میدان مغناطیسی ش هم باز تعریف می شه برای دورهای گردشی بالاتر حول محور
اشکان
(موتورهای پلید هم عالمی داره و در آینده معماری داخل میدان مغناطیسی ش هم باز تعریف می شه برای دورهای گردشی بالاتر حول محور)
چندتا سوال دارم. ۱=میشه یه کم بیشتر درباره موتورش توضیح بدی؟ اول اینکه چه شکلی هست؟ من هرچی سرچ میکنم به انگلیسی یه چندتا عکس موتور برقی تسلا میاره ولی نمیدونم کدومش برای S plaid هست. میشه عکسشو بدی؟
۲= موتور های الکتریکی تسلا با چی خنک میشه!؟ آب یا هوا؟ منظورم اینه اطراف موتور برقی که داغ میکنه رو چی خنک میکنه؟ با آب؟یا نه دریچه داره هوا درگردشه؟
۳= ابعاد موتور الکتریکی تسلا چه قدره؟ میگن کوچیکه،ولی چه قدر؟
۴= تسلا s plaid از ۳موتور الکتریکی استفاده میکنه و ماشینی مثل ریماک نورا از ۴ موتور، نمیشه این همه قدرت رو از ۲ موتور الکتریکی گرفت؟ میشه یا نمیشه؟
تسلا فن ها اگه میدونید بگید ، دمتون گرم.
Silent
https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04
این دوتا لینک رو نگا کن یکسری جزییات رو به تصویر می کشه و سوالات رو تا حدودی کمک می کنه. اینکه موضوع فراتر از سیم پیچ و داستانهای عوام :)) برا مدل ۳ هست و ۲۰۱۸. پیچیدگی جوری هست که جز نمایندگی امکان اسمبل کردن با پتک و آچار نیست. چیزی که پایک هم بش دست نزدن و عملا تیوون انجین شدنی نیست برا اچارکشی تیونرها
مطلبی توو سایت بود بوقتش بودم توضیح می دم اینکه چطور از مدار ها برای حذف جعبه دنده کمک گرفتن تووی دورهای مختلف و قرار هست با تغییراتی در اساس انجین میدان مغناطیسی رو به حداکثر بازده دَوَرانی در ارن یا باطری های ۴۶۸۰ قراره از چه نوع معماری استفاده کنن.
elmiraj و دوستان دیگه هم هستن
Elmiraj
اشکان @
۱= شکل تمامی الکتروموتور ها استوانه‌ای شکل هست ، تسلا هم همینطور…
در مکانیزم اختصاصی تسلا سیستم درایو مشکل از الکتروموتور ، گیربکس تک سرعته و اینورتر هست که در یک مجموعه قرار دارن و بهم چسبیده اند .
۲ = سیستم خنک کنندگی اختصاصی (BMS) که ثبت پتنت آن به زمان رودستر اول برمیگرده در model S های قبلی هم مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون در S plaid هم مورد استفاده قرار می‌گیره از نوع خنک کننده مشترک بین پک باتری و سیستم درایو هست که به صورت سری بهم متصل شده اند ، به این صورت که گلیکول مایع از طریق لوله های مخصوصی در اطراف سلول باتری ها و استاتور الکتروموتور ها توسط پمپ مخصوصی در جریان هست و به یک رادیاتور عظیم در جلوی ماشین منتقل میشه و توسط جریان هوا خنک میشه .
اما تفاوت Plaid با دیگر تسلا ها و تمامی خودروهای الکتریکی استفاده از لایه بیرونی کربن در روتور هست که باعث دستیابی به دور های بالای ۲۰۰۰۰ بدون افت عملکرد در بلند مدت میشه و تسلا را عملا از گیربکس چند سرعته بی‌نیاز کرده…
( تسلا در سال ۲۰۱۹ پمپ حرارتی مخصوصی را هم به این سیستم اضافه کرد که موجب مدیریت بهتر گرما در هوای سرد میشه که نتیجه آن اثر گیری کمتر محصولات تسلا در سرمای شدید نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی هست )
۳= در خصوص سایز الکتروموتور های plaid جدید اطلاعی داده نشده اما وزن آن ها ۳۱.۷ کیلوگرم هست که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت را دارن..!!!
۴= تسلا می‌تونست همین قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری را از یک موتور هم تولید کنه اما بدلیل مدیریت حرارت بهتر ، کشش بهتر ، چسبندگی بیشتر و تقسیم وزن بهتر سازندگان EV در مدل های پرفورمنس از دو ، سه یا چهار الکتروموتور استفاده می‌کنند .
اشکان
@elmiraj
اقای المیراژ ممنون بابت پاسخ گویی شما ، به اطلاعات من افزوده شد.فقط یه سوال دیگه اومد تو ذهنم درباره سیستم خنک کننده خودرو های الکتریکی.من یه چند سایت خوندم که خودرو های الکتریکی سیستم خنک کننده با جریان هوا دارن و یه عده خاص با آب خنک میشن(منظورم اینه اطراف الکتروموتور لوله های آب در جریانه و الکتروموتور خنک میشه)
حالا سوالم اینه میشه آیا با روغن هم خنک بشن؟!😅یا نه اصلا شدنی نیست؟
به نظرم بهتره پدال یه مطلب جامع درباره الکتروموتور های مختلف و نحوه کاکردن خودرو های الکتریکی در کلاس های مختلف بزاره . چون دارم فکر میکنم و کامنت هارو میخونم تقریبا ۹۵ درصد چیزی نمیدونیم (از جمله خودم)
مازیار
تشکر المیراژ ، سوال برای من هم بود
و تشکر ویژه بخاطر فاز شگفت انگیز دوستانی که به جواب کامل یک سوال دیسلایک میدن و از کسل کننده شدن جو سایت جلوگیری میکنن😃
Elmiraj
اشکان @
بله سیستم های بسیار ساده تری هم وجود داره که هوا خنک هستن و فقط در خودروهای الکتریکی شهری غیر پرفورمنس بکار می‌رن ، نمونه بارزش نیسان لیف هست که از چنین سیستمی استفاده می‌کنه ، به این صورت که هوا توسط دریچه های بزرگی به اطراف پک باتری و الکتروموتور ها هدایت میشه و باعث خنک کنندگی میشه…. این سیستم در خودروهای الکتریکی پرفورمنس کارایی نداره چون حتی در یک هوای معتدل هم این توانو نداره که دمای باتری را در محدوده ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد نگه داره .
چون آب در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد یخ می‌زنه و سیستم خنک کننده خودروهای الکتریکی بر خلاف درون سوز ها بسته و غیر قابل دسترس هست استفاده از آب فکر نکنم در هیچ خودروی الکتریکی ای وجود داشته باشه ( حتی در خودروهای الکتریکی مخصوص مناطق گرمسیر ) .
Elmiraj
مازیار @
ممون از لطف تون…
دیسلایک افرادی که کمترین اطلاعی از تسلا دارن نه اثری در نظر من داره نه در عملکرد برق آسای پیشرفت تسلا…
جهت اطلاعشون در حالی که دیگر خودروسازان در اثر کمبود تراشه همگی کاهش فروش را تجربه کردن ، تسلا مثل همیشه بسیار فراتر از پیش بینی کارشناسان که فروش ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تایی را برای سه ماهه سوم در نظر داشتن عمل کرد و موفق به فروش ۲۴۱۳۰۰ دستگاه شده که ۷۳ درصد بهتر از مدت مشابه پارسال هست…!!!!
دانیال_Surrey،England
مدیر بخش خرید مک لارن گفته بود،احتمالا ما تواناییشو داریم که همین فردا یک خودروی الکتریکی تولید کنیم،منتها معیارهای مک لارن متفاوته!
..
نه تها برای مک لارن بلکه برای تمام اسپرت سازان هم همینه.
چیزی که تسلا در حال حاظر به مشتری میده یه سیستم غیر قابل اطمینان خودران و شتاب گیری و هندلینگ نسبتا خوب بین الکتریکیها
نه بیشتر.
ولی انتظاری که مردم از ساخت یک سوپر کار الکتریکی از پورشه و فراری و…دارن بسیار متفاوت تر از امثال لوسید و تسلا و از این دسته.
به طبع توسعه و ساختش هم سخت تره.
اگه راحت بود رودستر تا الان ساخته شده بود و ریماک اینقدر پز شتاب نمیداد و میبردنش پیست.
یکی دیگه از مدیرای مک لارن گفته بود که،وقتی شما برای مثال ۳۰۰ هزارتا برای یه ماشین الکتریکی میدی میخوای ظاهرا خاص و احساس متفاوت تری از رقبا داشته باشه.
..
الان اکثرا این ماشینای الکتریکی فارق از برد، بیشترین تفاوتشون تو شتابه و بعدش نرم افزار و کمی هم هندلینگ.
پس تکنولوژی خاصی نیست.
وقتی رقبا به مرور بیان بعید میدونم کسی به تسلا نگاهم بکنه.
Silent
اگر تکنولوژی خاصی نیست لطف کن جواب سوالات “اشکان” رو بده!
اگر تکنولوژی خاصی نیست بوگاتی بجایی که سر از ریماک در بیاره برا خودش EV می زد!
کلی گویی بجایی نمی رسه
دانش نوین مبدا سیلکن ولی هست! چون هزینه و سرمایه گذاری سنگینی می طلبه که اوونم از دست مجموعه ای بر میاد که رو ماهواره و شاتل کار می کنه در کنار تولید TESLA
این که فعلا می بینی کاری نمی کنن چون کاری از دستشون بر نمیاد تا عمومی شدن پتنت هاش.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
بوگاتی ریماک رو نخریده ، فولکس خریده ، فولکسم ریماک رو برای سود دهی و عدم خدشه دار کردن هایپر کار های بنزینیش خریده نه برای تکنولوژیش ، در ضمن سریعترین خودروی کل برقی نوربرگرینگ همچنان هایپرکار ld فولکس هست
محمد امین
تکنولوژی‌ کجا بود ، حرف اول قدرت هست اینجا
ماشین های ۵۰ سال پیش هم از همین فورمول برای درک استفاد ه میکردن
داداش تکنولوژی‌ هایی که پشت هایپر کارها و سوپر کارهای مکلارن و فراری و … هست ، ۳۰ سال مهندسی معکوس باید بکنی تا بفهمی ، چی به چیه
حالا تسلا یه شاسی داره و ۳ تا موتور و صندلی و باطری
محمد امین
فقط چونکه تسلا تیو خط مستقیم تند تر میره دارید اسطوره رو کوچیک میکنید ، اونتادور یک دور نوربررینگ رو میزنه ، یه چرت هم میزنه ، شاید تسلا از خط رد بشه
اگر همه چیز خط مستقیم بود که ماشین کنترلی rc هم باید از لامبورگینی بهتر باشه چون رکورد ۸.۶ در ۴۰۰ متر زده
Mad.z.Max
ینی شماها هیچکدوم چشم ندارین ببینین یه سدان ۱۳۰ هزارتایی با ۲.۵ تن وزن، یه سوپر اسپورت ۵۰۰ هزارتایی با ۱.۵ تن وزن رو بلعید؟ ینی در این حد هم دیدنش انقدر سخته؟ ینی انقد درک اینکه بنزینی ها بالای ۱۰۰ سال تکامل پشتشونه و اینی که میبینیم، حد نهاییشونه اما الکتریکی هایی مثه تسلا که تازه از قدیمیای این بازارن، هنوز ۲۰ سال توسعه پشتشون نیس؟؟
بابا من عااااشق لامبورگینیم، نمیشه ماشین باز بود و روانی لامبو نبود! ولی همین که یه سدان برقی در اینحد یه سوپر اسپورت کارکشته رو به چالش میکشه، واقعا براتون جای تقدیر نداره؟؟
بخدا عجیبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
باشه بابا فهمیدیم تسلا غوله، درگ گذاشتن با ماشینی که دو برابرش گشتاور داره! هه!😂😂😂 خنده داره مثل درگ ریماک و فراری شد که ریماک با دوبرابر قدرت شد سریعتر فراری شد شکست خورده، راستی داستان شکایت پلیس فدرال از سیستم خودران تسلا چیه!؟!؟😂اونو توضیح نمیدی؟
MC20
لطفا اگر امکان داره ، تا مهندس جیوتو بیتزارینی زنده هست ، از این باتری سازها مطلب نگذارین . دستاوردهای شگفت انگیز یک عمر نبوغ مهندسی به طرز ناعادلانه ای زیر سوال می ره . هفتاد سال مهندسی کردن شوخی نیست .
Mad.z.Max
اون ت خونده نمیشه مهندس! بیزارینی هستن..
MC20
دابل زد در ایتالیایی صدای ت ز میده مهندس مثل پیتزا .
ارش
لامبورگینی و فراری و ….. شتاب ۶ ثانیه ای هم داشته باشن اونا رو انتخاب میکنم .اصالت زیبایی هیجان و جذابیت چیزی که تسلا فاقد اونهاست بعلاوه حداکثر سرعت .
حسین
واقعا هم
همینه آرش عزیز
تسلا ماشین خوبیه
ولی ارزش ماشین هایی مثل فراری و لامبورگینی
خیلی فراتر از این حرف هاست
جدا از روحیه اسپرتشون
هر کدوم ی اثر هنری ارزشمند در حال حرکت هستند
ولی امیدوارم حداقل آخرین کلاس
بنزینی ها شیرون بتونه انتقام سختی از
این برقیه خوش خط و خال بگیره
تا آبروی بنزینی ها رو بخره
منتظر یه درگ زیبا،هیجان انگیز و درست و حسابی
از این دو خودرو هستیم دوستان
ایام بکامتون❤
GT
کسانی که پلاد می‌خرند از مفهوم خودرو هیچی نمیفهمند! خودرویی که با این قیمت فقط هی تو خط مستقیم قدرت‌نمایی کنه و در پیست از جولیا QV کند تر باشه به‌ درد لای……. دیوار میخوره :)))
Carbonado Aventador
اینا حکم همون ادمایی رو دارن که پراید رو bp میکنن..
بعد افتخار میکنن که اره با بنز c200 کورس‌گذاشتیم ، رندش کردیم..😂😂
.
درحالی که نمیدونن شیر همیشه شیر میمونه و سگ همیشه سگ!!
بذارید خوش باشن!!
.
در آخر کسی که پول (لامبورگینی یا فراری یا مکلارن یا..) رو داشته باشه نگاهشم به تسلا نمیندازه چه برسه بره تستش کنه!!
GT
گل گفتی 👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
″اینا حکم همون ادمایی رو دارن که پراید رو bp میکنن..
بعد افتخار میکنن که اره با بنز c200 کورس‌گذاشتیم ، رندش کردیم..😂😂
.
درحالی که نمیدونن شیر همیشه شیر میمونه و سگ همیشه سگ!!
بذارید خوش باشن!!″
گل گفتی برادر 👌،درسته، یه مثالی هم هست که میگه دفعه های زیادیه که کفتار ها دور جسد شیرها میرقصن و شادی میکنن ولی نمیدونن شیر،شیر میمونه کفتار هم کفتار!
کسی که پول لامبورگینی رو داره براش اصالت و مهندسی ماشین مهمه با چهارتا آرمیچر یه بچه هم می‌تونه ماشین بسازه دیگه تسلا بماند…
Mad.z.Max
آقا ماشین بازی توی ایران خودت میدونی که تهش همون تغییر غیر اصولی انجینه. منم خودم با هزااااار بدبختی و صرف کلی هزینه و وقت تونستم روی یه اتاق لنسر ۹۲ معمولی، یه انجین ایوو بذارم (عکساشم توی گروه تلگرام پدال دوبار گذاشتم) داداشی ایران فرق داره. اونی که توی ایران رو پراید و پژو و میتسوی ۳۰ ساله انجین و شارژر و اینترکولر میذاره، مطمئن باش اگه جایی مثه آمریکا بود به زیر موستانگ جی تی پونصد و هلکت رد آی قانع نمیشد..
هیچوقت بچه های هموطنتو بخاطر عشقشون مسخره نکن، خودتم توی همین کشوری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
برادر من، بستگی داره چجوری لذت ببرن، اگه لذت تو اینه از اون ماشین یه بت بسازی و دیگه عالم و آدم رو بهم گره بزنی و توهین کنی، هی بهتر که طرف دستش به پرایدم نرسه، لیاقت خیلیا درهمین حده البته برای آدمای محترمی مثل شما آرزو دارن بهترین هارو سوار بشین…
Carbonado Aventador
دوست عزیزم مدمکس جان؛ من هموطن های خودم رو مسخره نکردم ؛ اون پراید هم بالای صد و خورده ای میلیون خرجش میشه تا بی پی بشه..
من عرض کردم مقایسون مثل این میمونه…
.
وگرنه شما پراید بی پی بردار کل ایرانو باهاش تخته کن ؛ کسی نمیگه فلان و بیسار..
ولی همون رو برو بغل یه پانامرا وایستا پز بده ، کری بخون!!!
همه مسخرت میکنن.
نمیدونم عرض بنده رو متوجه شدی یا خیر!
Mad.z.Max
والا جیولیا کوادروفولیو هم اولا کم ماشینی نیس، دوما از اس پلید گرونتره هنوزم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
ولی قبول داری اصلا حس یه آلفارومئوی خالص رو نمیده؟
Sina10
مطمئنی از جولیا که رقیب M3 هست از پلاد با قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلاریش گرونتره؟
اگه منظورت GTA هست که اره ولی کوادریفولیو که ارزونتره
Elmiraj
نسبت قدرت بر وزن دو ماشین تقریبا برابره ( ۰/۰۴ کیلوگرم کمتر به نفع svj )
با این حال اختلاف دو ماشین در ۴۰۰ متر ۱.۳ ثانیه هست…!!!
البته از گیربکس amt بیشتر از این انتظار نمیره .
محمد امین
پیشرانه هاشون فرق داره
مثلا پرفورمنس موتور جت با قدرت ثابت نسبت به موتور های رفت برگشتی درون سوز خیلی کمتره در خط مستقیم
و اینکه نیروی موتور لامبورگینی باید تحت تاثیر گیربکس و مبدل گشتاور و صحفه کلاچ و سیستم های الکترونیکی ماشینشون قرار بگیره و تأخیری که در این سیستم های مکانیکی پیشرفته وجود داره ، خودش باعث میشه شرایط فرق کنه
اما نسلا مستقیم موتور به چرخ متصل هست و واسطه ای وجود نداره
Khosrow
(۰/۰۴ کیلوگرم کمتر به نفع svj ) / اوه دیوانه کننده ست این منفعت 😂 ..
امیر
پدال لطفا بجای این مطالب پوچ و بحث درست کن و بی محتوا چهار تا محتوای
جذاب بذارید.
دوئل ها معلوم نیست چی شد ، تاریخچه دیگه نمی ذارید ، بررسی ها خیلی خیلی کم
شده ، فقط شده این درگ های مزخرف و فراخوان و شکایت و ……
حتی خودرو بانک هم بررسی زیاد می ذاشت ولی الان اون هم نویسنده هاش فقط به
یه نفر محدود شده که خبر می ذاره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
انگار قرنطینه روی همه اثر داشته، سایتای خودرویی قبل از کرونا خیلی مهیج تر بودن نمی‌دونم چی شد یهویی…
Sina10
یعنی نه فقط این درگای تسلا پلاد ، هر درگی که این چند وقت اونم نه فقط توسط پدال ، بلکه تمام کانال های معتبر درگ هم چند وقته درگ رقابتی و جذاب نمیزارن
همشون نتیجه از پیش مشخصه
مثلا میاد RS7 و M5 CS رو میزاره کنار هم در حالی که نتیجه مشخصه
یا شیرون رو با ویرون
یه M3 نسل قبل و جدیدش رو میزاره کنار هم
از این درگ ها با نتیجه واضح کم نداریم
پدال اگه سعی کنه مطالب مربوط به درگ های کم اهمیت تر و تصادف و فراخوان رو کاهش بده و در عوض رو تاریخچه کار کنه و بررسی های خودرو از مجلات و دوئل ها ازشون بیشتر بزاره بهتره
والا خودم سعی کردم بررسی ها رو از سایت های خودشون بخونم مثل تاپ گیر و کارانددرایور و موتور وان
بعضی جاها که نتونستم بخونم مجبور شدم از گوگل ترانسلیت استفاده کنم که اصلا خوب نتیجه نداد و تبدیل به مطالب نامفهوم و بی معنی شد!!
البته میدونم اینکار واسه سایت پدال فشار کاری بیشتری داره مخصوصا جمع اوری مطالب و بررسی ها و ترجمه اشون ولی خب دلیل برتری پدال هم همینه
بقیه سایت ها وضعیت خوبی ندارن
خودروبانک که کلا انگار تعطیله ، سالی یه بار بررسی میزاره
اخبارش هم همه با تاخیر زیاد میزاره
بقیه سایتا هم انچنان برتری ندارن
از باما هم بعضی مواقع میخوندم بررسی های خوب و جدیدی داره ولی بقیه بخش هاش مشکل داره و بسیاری از مطالبش قدیمی شدن و همه اخبارش به چینیا و ماشینای ایرانی خودمون محدود میشه اما بعد از پدال ، از بقیه سریعتر خبر های دنیای خودرو رو میزاره ،اما در کل مشکل زیاد داره
زومیت هم یه بخش خودرو داشت که الان کلا هیچی نمیزاره ، تهش یه خبر حاشیه ای از ماسک میزاره و همین ، کلا سایت فناوریه بیشتر
بهزاد
دوران حضور الکتریکی های لامبورگینی و فراری و … هم روزی آغاز خواهد شد و این اعداد و ارقام به یک امر عادی تبدیل میشود و اون زمان دیگه از تو آستین نمیشه مار و افعی بیرون کشید!
ارشیاsvj
نمیگم بره تو پیست مقایسه شون کنه چون تسلا زیادی ضایع میشه
اگه مرده بره تو نوربرگ تایم جگوار xe sv project8
۴ سال پیشو بزنه
رامتین
بنظرم درگ ۰.۲۵ مایل را کلا باید حذف کنند و درگ را طی ۱ مایل انجام بدن. درینصورت نتایج واقعی تر میشه. کسی تا بحال درگ اس پلاد را با شیرون دیده؟
SF90 STRADALE
روزی حداقل ۵ هایپرکار الکتریکی معرفی میشه که دوتاشون چینی هستن !!!!
اگه ساخت یک هایپرکار الکتریکی پیچیدگی خاصی داشت و سخت بود شاهد این همه هایپرکار الکتریکی با شتاب زیر ۲ ثانیه بودیم ؟؟؟؟
چرا یکیشون هایپرکار درون سوز تولید نمیکنه اگه ساختش راحت تره ؟؟
برای کدومشون هزینه تحقیق و توسعه بیشتری میشه ؟؟
Khosrow
عقده گشایی به سبک عمریکا / تماشای لمبورگینی رو با کل شرکت تسلا مسلا نو چنج ..
MC20
احسنت به sf90 عزیز
MC20
حاجی زدی توو خال .
یانکی
دوستان عشق ایتالیایی یا اروپایی گفتم قبلا با ته مونده گالگاریها خوش باشید که دنیای جدید خودرو بر اساس علم و تکنولوژیه سیلیکون ولی هست.اونا که میگن تسلا تکنولوژی نیست پس چرا کسی نمیتونه براش رقیب بسازه از اروپا.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
تو یه بار میای سر موتورای پوشراد گوش همه رو کر میکنی! یه بار سر باتری تسلا! بالاخره نفهمیدیم تو فن چی هستی….
Khosrow
اون باده نه تکنولوجی / یانکی های متوهم ..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
دیروز اینو گفتم بازم میگم چند دهم ثانیه زندگی کسی رو عوض نکرده ولی رو ۴۵ ثانیه میشه فکر کرد ، دنیا با جاده های ۴۰۰ متر درست نشده بلکه با جاده های پیچ در پیچ ساخته شده
MC20
آیا در دنیا کسی تا به حال به گرمایی که باتری ها در انواع گجت ها و دیگر وسایل تولید میکنند و در آینده با خودروهای برقی بیشتر هم به گرمای کره زمین اضافه می شود فکر کرده ؟ یک کره زمین با میلیارد ها باتری که حرارت تولیدی هرکدام نه اسمی نه رسمی هرگز صفر نیست . این گرما کجا میره ؟ مرگ بر سیلیکان ولی .
M.A.S
رکورد داری و رکورد شکنی هم به بزرگان میاد
یادم نمیاد زمانایی که دیمن و مک لارن ۷۶۵ و فراری استراداله رکورد شکنی کردن طرفداراشون اینقدر اعصاب خرد کنن و اینقدر اوورهایپش بکنن (البته همیشه دو سه تا کاسه داغتر از آش هستن اونا به کنار)
خب پلاید پرشتاب ترین سریعترین قویترین و کلا هر جورصفت بیانی برترین که تصور میکنید برای پلاید
یکی از دوستان فرمودند قدرت به وزن برابر دارن اما برای درگ یک چهارم مایل عدد گشتاور معمولا عدد مهم تریه که گشتاور تسلا فوری و دوبرابر اونتادور هست و علاوه بر تاخیر گیربکس AMT اونتادور که شتاب زیادی رو از اونتادور میگیره عامل بعدی داون فورسی هست که این ماشین تولید میکنه و این درحالیه که تسلا چون برای شتابگیری مسیر مستقیم ساخته شده داون فورس انچنانی تولید نمیکنه و ضریب ایرودینامیکی خوبی داره
مشخصات انجین لامبورگینی اونتادور
نسل دوم انجین های دوازده سیلندر لامبو
موتور V12 با زاویه ۶۰ درجه به ۶.۵ لیتر یا۳۹۶.۶ اینچ مکعب
چهار سوپاپ در هر سیلندر میل بادامک دوسر
سرسیلندر الومینیمی
بلوک آلومینیمی
حداکثر قدرت ۷۷۰PS@8500RPM
حداکثر گشتاور۷۲۰NM@6720RPM
قطر پیستون Xکورس حرکت=۹۵×۷۶.۴mm
ضریب تراکم:۱۱.۸:۱
ترتیب پاشش :۸-۵-۱۰-۳-۷-۶-۱۱-۲-۹-۴-۱۲-۱
تزریق سوخت پیاپی چند نقطه ای الکترونیکی
سیستم روغن رسانی مخزن خشک
استاندارد آلایندگی یورو۶ با انتشار ۳۹۸ گرم کربن
مشخصات سیستم انتقال قدرت
گیربکس ۷ سرعته AMT
ضرایب دنده ها
۱_۳.۹۱ ۲_۲.۴۴ ۳_۱.۸۱ ۴_۱.۴۶ ۵_۱.۱۹ ۶_۰.۹۷ ۷_۰.۸۹
ضریب دنده عقب ۲.۹۳
ضریب دیفرانسیل ۲.۸۶
پیام
کل صنعت جارو برقی سازی و فناش فدای صدای اونتادور بقول آرون افشار بگاز که محوت بشم گازیدنتا قربون خدا نوشت اسمتا پای آرزوهام
مهردادکمال
یه شتاب ۰تا۳۰۰هم بگیرین ببینین داستان چیه
Sina10
اصلا درگ با پلاد معنا نداره دیگه
از قبل همه رو برنده است!!
البته اونتادورم انچنان تو خط مستقیم ماشین سریعی نیستا ولی شیرون و ویرون هم بزاری کنارش برنده پلاده
البته فقط توی همون ۴۰۰ متر !!
معتقدم هر کی دنبال یه سوپرسدان برای تحقیر سوپرماشینای دیگه فقط تو۴۰۰ متر دنبال یه ماشین میگرده ، پلاد بهترین انتخابه
صدای لامبو هم بسیار زیبا بود!!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari