نسخه نظامی بنز جی کلاس، که با کد W461 شناسایی می شود، از سال ۱۹۹۲ روی خط تولید قرار دارد.
اگر شما مالک یک دستگاه مرسدس بنز مدل جی کلاس هستید، حتماً می دانید که این SUV جعبه ای و قدرتمند، در ابتدا برای اهداف نظامی ساخته شده بود، اما سال هاست که به اتومبیلی برای قشر ثروتمند جامعه بدل شده است. اکنون در کنار نسخه های غیرنظامی و لوکس جی کلاس، همچنان برخی کشورها از آن به عنوان اتومبیل سازمانی ارتش خود استفاده می کنند. اینک مرسدس بنز پس از مدت ها اعلام کرده که می خواهد تغییرات جدیدی بر روی نسخه نظامی بنز جی کلاس پیاده کند و دوباره آن را به اروپا بفرستد.
بنا بر گزارش وب سایت استرالیایی Which Car، سری سفارشی جدید از نسخه نظامی بنز جی کلاس با کد W464 شناخته می شود. این شاسی بلند که اکنون به طور انحصاری در اختیار نهادهای دولتی و نظامی قرار دارد، برای عملیات های ویژه طراحی شده است. جالب این جاست که رسانه نام‌برده مدعی شده که مدل W461 نیز کماکان روی خط تولید باقی می ماند. جزییات و ویژگی های مدل جدید، به آسانی در دسترس عموم نیست، اما گفته شده که نسخه غیر نظامی W464 یا همان G350d از قابلیت های آفرودی بیش تر و موتور ۶ سیلندر قدرتمند ۳٫۰ لیتری توربو دیزل بهره می برد.
طبق اطلاعات موجود، W464 قادر به تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. یعنی در دو مؤلفه قدرت و گشتاور، به ترتیب، با ارتقای ۳۵ و ۵۰ درصدی همراه بوده است. این توان به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو انتقال می یابد. نسخه نظامی بنز جی کلاس در مصرف سوخت هم مورد بهینه سازی قرار گرفته و به سیستم برق جدید مجهز شده است. ظرفیت باربری این خودرو بیش تر از قبل است و ویژگی های جدیدی همچون چراغ های LED جلو و چراغ های روزتاب در آن به چشم می خورند.
شاید بگویید که نسخه غیرنظامی W463، که اخیراً در نمایشگاه IAA مونیخ رونمایی شد، با تغییرات ظاهری حرفه ای تری همراه شده است، اما فارغ از تغییرات بصری، آپشن ها و توانمندی های آفرودی جدید را در نسخه نظامی بنز جی کلاس می توان لمس کرد. نمایشگاه مونیخ امسال، میزبان حضور کانسپت الکتریکی مرسدس EQG هم بود. محصولی که از آن به عنوان نزدیک ترین برداشت به نسخه الکتریکی جی کلاس یاد می شود. مرسدس بنز هنوز درباره قوای محرک EQG هیچ صحبتی به میان نیاورده است، اما می توان انتظار داشت که در نمونه تولیدی شاهد ایجاد تغییراتی نسبت به نمونه مفهومی باشیم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان        
جزییات و ویژگی های مدل جدید به آسانی در دسترس عموم نیست، اما گفته شده است نسخه غیر نظامی W464 یا همان G350d از قابلیت های آفرودی بیش تر و موتور ۶ سیلندر قدرتمند ۳٫۰ لیتری توربو دیزل بهره می برد.
طبق اطلاعات موجود، W464 قادر به تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. یعنی در دو مؤلفه قدرت و گشتاور، به ترتیب با ارتقای ۳۵ و ۵۰ درصدی همراه بوده است. این توان به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو انتقال می یابد. نسخه نظامی بنز جی کلاس در مصرف سوخت هم مورد بهینه سازی قرار گرفته و به سیستم برق جدید مجهز شده است.
مرسدس بنز هنوز درباره قوای محرک EQG هیچ صحبتی به میان نیاورده است، اما می توان انتظار داشت که در نمونه تولیدی شاهد ایجاد تغییراتی نسبت به نمونه مفهومی باشیم.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari