برای ما شاید سوال باشد روشن شدن چراغ باتری در خودرو یا چشمک زدن ان به چه معنا می باشد اول در تصویر زیر شکل چراغ باتری را نشان می دهیم محل قرار گیری این چراغ در جلو امپر می باشد و. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به علل روشن شدن چراغ باتری خودرو و نحوه رفع آن و اینکه تا چه حد می توانیم خودمان مشکل پیش آمده را برطرف کنیم و در غیر این صورت به تعمیرگاه مراجعه کنیم.
عیب یابی دینام آموزش تعمیر دینام خودرو روشن شدن چراغ دینام دلایل سوختن دینام خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو علت روش شدن چراغ باتری پراید روشن شدن چراغ باتری آموزش باتری سازی
دلایل روشن شدن چراغ باتری چیست
رسوب گرفتن و یا شل شدن بست های باتری
رسوب کردن سر باتری که این رسوب نارسانای باعث عدم شار جریان می شود و پس با یک چک کردن ساده این قسمت و خراشیدن رسوب و تمیز کردن بست و یا سفت کردن آن، می توان مشکل را حل کرد.
آموزش باتری سازی افزایش عمر باتری ماشین طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری اتمی تعمیر و نگهداری خودرو آموزش برق خودرو کاهش استهلاک خودرو
وهمچنین ممکن است شل بودن سر باتری ها نیز سبب روشن شدن چراغ شود.
علت خالی شدن باتری ماشین
قطع شدن بست سیم دینام به باتری
وظیفه دینام بعد از روشن شدن خودرو تبدبل انرژی مکانیکی به الکتریکی و شارژ کردن باتری می باشد در صورتی سیم های دینام از سوکت جدا یا قطع شوذ می تواند سبب عدم شارژ باتری رو روشن شدن چراغ دینام شود.
قیمت باتری بهترین باتری برای پراید بهترین باتری برای پژو 405 قیمت باتری اسیدی طول عمر باتری اسیدی باتری صباسان چیست طول عمر باتری صباسان طول عمر باتری اتمی
سیم ورودی و خروجی دینام:
سیم شماره ۲ مستقیم به جلو امپر وصل می شود در صورت قطع شدن دینام تولید برق نمی کند(این سیم به ال ای دی جلو امپر وصل می شود و سر دیگه ال ای دی به باتری و در شروع کار به دینام برق می دهد)
سیمهای ۱،۳ به هم وصل میشن و بعد به ۴ سیم تقسیم میشن که یک سیم میره به سوییچ،یکی میره به فیوزها،یکی میره به استارت که مثبت باتری هم به اونجا وصل هست و یکی هم میره به آفتومات چراغ جلوها البته یه سیم کوتاه هم به رله قبل از کوئل وصل میشه.
اشکال در تسمه دینام و خود دینام
و در صورت شل بودن تسمه دینام سبب کم شارژی باتری یا عدم شارژ می شود

شل بودن تسمه دینام
تمام شدن عمر باتری
در صورت خرابی باتری هم این مشکل پیش می اید
خرابی باتری خودرو
تمام شدن زغال های افتامات دینام
در صورت تمام شدن زغال افتامات سبب چشمک شدن چراغ دینام می گردد.
روشن شدن چراغ باطری و استپ ۲۰۶
نکات مهم در مورد چراغ باتری
۱-خرابی باطری می تونه از شارژ نمودن دینام جلو گیری کنه ، که هنگام تست توصیه می کنم با اتصال کابل های باطری به صورت جداگانه به باطری کمکی عمل تست شارژ انجام بدید
۲- در صورتی پس از بستن سوئیچ چراغ دینام روشن بماند ممکن است ایراد از ناحیه دیود های دینام باشد.
۳- اگر بعد از روشن شدن خودرو با نوسانات نور چراغها مواجه شدیم اگر مقدار نوسانات شدید باشه می تونه ایراد از ناحیه دینام واگه نوسانات کم باشه باید باطری و اتصالات مورد بازدید قرار بگیرند در صورت ایراد از ناحیه دینام ، آفتامات دینام بررسی شود.
۴-در زمان سوئیچ باز باید چراغ دینام دینام با همان باتری روشن باشد و هنگام روشن شدن خاموش شود.
۵- اگر در هنگام سوئیچ باز چراغ دینام روشن نشود ولی در هنگام خودرو روشن عمل شارژ انجام بشه. ممکن هست دینام از قسمت خروجی خود برق دزدی دارد. این مورد در زمان طولانی سبب سوخت دینام می گردد و همچنین می تونیم در هنگام سرد بودن خودرو و گرم بودن پوسته دینام به خرابی آن پی برد
۶- اگر در هنگام گاز دادن خودرو با روشن شدن چراغ شارژ مواجه شدیم ایراد می تونه از دیودهای اصلی یا آفتامات باشه.
۷-اگر اقدام به تعویض باطری می کنید در هنگام ضعیف بودن شارژ باطری برای جلوگیری از آسیب دیدن دینام حتما باید باطری کمکی به صورت موازی برای مدتی در مسیر باشه. (برای خودرو های انژکتوری نه کاربرات) البته این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث سوخت ECU و انژکتور ها می شود.
کارستان



source

توسط autokhabari