هشتمین طرح پیش فروش یکساله محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در حالی از امروز (چهارشنبه/۱۴ مهرماه) به مرحله اجرا در آمده است که همان پنج محصول عرضه شده در ششمین طرح پیش فروش محصولات این گروه خودروسازی عرضه شده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: نکته جالب اینجاست که از مبلغ پیش پرداخت کاسته شده است؛ دلیل این موضوع می‌تواند مصوبه آخر شورای رقابت مبنی بر ” عدم مشمولیت تورم برای پیش‌پرداخت مبلغ خودرو” باشد تا در موعد تحویل خودرو، مبلغ بیشتر باقی‌مانده از وجه خودرو مطابق تورم محاسبه شود.
هفتمین طرح پیش‌فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری درحالی در اواخر ماه گذشته (۲۸ شهریورماه) و با عرضه تنها یک خودرو (تارا دستی) اجرا شد که بیش از یکماه از آخرین طرح پیش‌فروش  ایران‌خودرو در اواخر مردادماه گذشته بود و مهمترین علت این وقفه، مواردی همچون اعلام نارضایتی خودروسازان از آخرین مصوبه شورای رقابت عنوان شد.
البته که شورای رقابت نیز در این رابطه اعلام کرده بود که بهتر است خودروسازان طبق مصوبه عمل کرده و تعهدات خود را نیز انجام دهند و به این هم فکر کنند که اگر در موقعیت مسلط در بازار قرار دارند، بایستی انصاف را هم در نظر بگیرند. در نتیجه پس از یکماه، تنها تارا دستی به طرح پیش‌فروش یکساله رسید.
اکنون این خودروساز بزرگ ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش (هشتمین پیش‌فروش در سال ۱۴۰۰) با موعد تحویل حداکثر یکساله را با عرضه همان پنج محصول ششمین طرح شامل پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دناپلاس توربوشارژ در دو مدل دستی و اتوماتیک از امروز (چهارشنبه/۱۸ مهرماه) آغاز کرده و به مدت پنج روز (تا پایان روز یکشنبه/ ۱۸ مهرماه) به اجرا می‌گذارد.
موعد تحویل تمامی خودروها از شهریور ماه تا مهرماه سال ۱۴۰۱ و مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان، تعیین شده است؛ اما نکته جالب و مهم این طرح اینجاست که همان پنج محصول ششمین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو در سال جاری مجدد عرضه می‌شود اما از مبلغ پیش‌پرداخت مشتریان کاسته شده است.
این اقدام ایران‌خودرو (که قطعا ایران‌خودرو طبق روال همیشه مدعی است با مجوز و تحت نظر کمیته خودرو صورت گرفته) احتمالا بی‌ارتباط با مصوبه شورای رقابت در تاریخ ششم شهریور ١۴٠٠  تحت عنوان “پیش‌پرداخت خودرو مشمول تورم نیست” نمی‌تواند باشد. براساس این مصوبه شورا، در طرح‌های پیش‌فروش خودروهای مشمول قیمت گذاری، سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی در زمان تحویل خودرو، نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.
در بخشنامه طرح پیش‌فروش جاری (مهرماه) مبلغ پیش‌پرداخت محصولات نسبت به طرح مشابه در مردادماه، بین ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان کمتر شده است و در حقیقت مبلغ علی‌الحساب پرداختی به‌جای ۵۰ درصد مبلغ فعلی خودرو (طبق روال) به ۴۰ درصد کاهش یافته است و این نکته در بخشنامه فروش ارائه شده برای هشتمین طرح پیش فروش علنا مورد اشاره قرار گرفته است.
بطور مثال پیش‌پرداخت پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای که در طرح فروش مردادماه ۱۰۸ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، در این طرح جاری (مهرماه) به ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان کاهش یافته است. در واقع می‌توان استنباط کرد که با توجه به نارضایتی خودروسازان از مصوبه شورای رقابت، قصد دارد با کاهش مبلغ واریزی علی‌الحساب در سال جاری که مشمول تورم هم نمی‌شود، مشتری سهم بیشتری از مبلغ خودرو را در موعد  تحویل خودرو که حدودا یکسال آینده خواهد بود و قطعا در آن زمان  قیمت‌ها دستخوش افزایش قیمت و مشمول تورم خواهند شد، بپردازند.
شایان ذکر است که همانطور که اشاره شد، ثبت‌نام برای این طرح از امروز (چهارشنبه) آغاز و با توجه به ایام تعطیلات تا پنج روز آینده (پایان روز یکشنبه/ ۱۸ مهرماه) ادامه خواهد داشت. موعد تحویل خودروها از شهریور ماه تا مهر ماه سال آینده و به قیمت مطابق با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و در نهایت مراسم قرعه کشی برای انتخاب مشتریان نهایی نیز یک روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام (دوشنبه/ ۱۹ مهرماه) در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار و از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد. 
فهرست منتخبان حداکثر سه روز پس از مراسم پایان مهلت ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir و ارسال پیامک اعلام می‌شود و برندگان ظرف مدت پنج روز فرصت دارند که وجه علی‌الحساب خودرو مطابق جدول را از طریق همان سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو پرداخت کنند. لازم به یادآوری است که پیش از اعلام اسامی منتخبان، مشتری هیچگونه وجهی واریز نخواهد کرد.
طبق روال همه طرح‌های پیش‌فروش، شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌های فروش همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… اعمال خواهند شد.
همچنین امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد، ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود، کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می‌شود، می‌بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد و گارانتی خودرو نیز پس از پنج ماه از زمان تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود. ضمن اینکه در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.
 کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش ایران‌خودرو، اقدام به ثبت‌نام کنند.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari