سوالات خود را اینجا مطرح کنید
خانه » معرفی خودرو » با معایب هیوندای آزرا آشنا شوید
معایب هیوندای آزرا مدل 2018 موضوع این مقاله از سری مقالات مجله خودرویی همراه مکانیک است و از آنجایی که همه خودروها در کنار مزایا از معایبی نیز برخوردارند، در اینجا به بررسی نقاط ضعف و معایب آزرا مدل 2018 می‌پردازیم.
اگر بخت یار هیوندای آزرا بود احتمالاً الان یکی از موفق‌ترین سدان‌های لوکس بازار ایران به حساب می‌آمد؛ اما او نیز قربانی ممنوعیت واردات خودرو شد. هیوندای آزرا جدید یا گرنجور گران‌ترین سدان کره‌ای بازار ایران است که البته آنقدرها هم که تصور می‌شود، بی‌نقص نیست.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما مخاطبین عزیز را با معایب هیوندای آزرا مدل 2018 آشنا کنیم.
آزرا محصول تفکر انقلابی هیوندای در دهه 80 میلادی است. تفکری که شرکت را بعد از یک دوره طولانی مصرف‌گرایی وارد دوره کیفی‌سازی شده بود. در این بازه زمانی بود که سدان‌های تاریخ‌سازی مانند Dynasty و همین Grandeur تولید شدند. درواقع Azera نام جهانی این خودرو است که در سایر بازارهای غیربومی برایش انتخاب شده بود.
معایب هیوندای آزرا
مانند اغلب تولیدات دهه 80 میلادی هیوندای، آزرا نیز عمیقاً وام‌دار میتسوبیشی بود. به طوری که نسل اولش که سال 1985 معرفی شد به نوعی یک مهندسی معکوس از مدل Debonair شرکت ژاپنی به حساب می‌آمد. هفت سال بعد هم‌زمان با رونمایی از سومین نسل میتسوبیشی دبونیر، هیوندای نیز دومین نسل از آزرا را معرفی کرد.
سال 2016 ششمین نسل از هیوندای آزرا معرفی شد و اتفاقاً می‌رفت تا با حضوری گسترده تبدیل به یک پدیده در بازار شود که ممنوعیت واردات خودرو کار دستش داد و این خودرو به تعدادی بسیار اندک و قیمتی بسیار بالا وارد کشور شد.
دنبال خودروی کارکرده/دست دوم هستید؟ وارد نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده ما شوید. اینجا بهترین پیشنهاد‌ها رو برات داریم.
در ادامه با برخی از ضعف‌ها و عیوب هیوندای آزرا مدل 2018 آشنا خواهید شد.
بنا به دلایلی که بالاتر به آن اشاره کردیم، واردات هیوندای آزرا تنها محدود به مدل‌های 2018 و 2019 آن هم در تیراژی بسیار اندک بود. همین اتفاق باعث شد تا اکنون شاهد قیمت‌های غیر قابل باوری برای این خودرو باشیم. در حال حاضر قیمت آزرا صفر کیلومتر از مرز 3 میلیارد تومان نیز گذشته است! این یعنی ورود به فاز قیمتی خودروهای ژاپنی و حتی اروپایی بسیار شناخته شده و پرطرفدار.
هیوندای آزرا چه معایبی دارد؟
این شیوه قیمت‌گذاری کاری کرد که بازار آزرای جدید چندان مطلوب نباشد؛ به عبارت دیگر تنها دلیل برای خرید آزرا علاقه شخصی می‌تواند باشد چراکه دورنمای اقتصادی برای خرید این خودرو معنایی ندارد.

دیگر نمی‌توان ادعا کرد که خدمات پس از فروش یک خودرو بخش جدایی از ویژگی‌های مثبت یا منفی آن است. اینکه خودرویی از نظر فنی و کیفی نمره بالایی به دست بیاورد ولی نتوان ساده‌ترین قطعات آن را در بازار پیدا کرد، چنگی به دل نمی‌زند. این اتفاق برای هیوندای آزرا هم رخ داده است. لوازم و قطعات مصرفی این خودرو چندان در دسترس نیست؛ حتی به راحتی می‌توانیم بگوییم که این موضوع برای مالکانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند می‌تواند تا حدودی آزاردهنده هم باشد؛ به ویژه روی قطعات حساس مانند حسگرها و واحدهای الکترونیکی.
تنها نقطه انتقادآمیزی که درمیان انبوهی از جذابیت‌های ظاهری آزرا 2018 به چشم می‌خورد، فرمت طراحی چراغ‌های عقبی آن است. اهالی دنیای خودرو به خوبی می‌توانند اذعان کنند که آنچه می‌بینند طرحی مشابه چراغ‌های عقب دوج چارجر جدید است. اگرچه اتهام کپی‌برداری و تقلید به هیوندای نمی‌خورد ولی این شباهت معنادار برای خودروسازی که حالا خود را به دروازه‌های بازار خودرو آمریکا و اروپا رسانده کمی تعجب‌برانگیز است.
معایب آزرا چیست؟
با وجود اینکه موتور هیوندای آزرا حجم یا توان خروجی چندان بالایی ندارد، ولی با این حال مصرف سوخت ترکیبی حدود 8.5 لیتری در هر صد کیلومتر، عدد قابل دفاعی برای این خودروی مدرن و امروزی نیست. این در حالی است که پژو 508، رنو تالیسمان و فولکس‌واگن پاسات به عنوان سدان‌هایی تقریبا لوکس با موتور به مراتب قوی‌تر، مصرف سوختی در حدود 6 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر دارند.

میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. قیمت خودرو
هیوندای آزرا 2018 با همان پیشرانه Theta II به بازار کشور ما عرضه ‌شد؛ پیشرانه‌ای که هم‌زمان روی سانتافه، سوناتا و توسان با برند هیوندای و کادنزا، اپتیما، اسپرتیج و سورنتو با برند کیا هم تعبیه شده بود. درواقع همه این خودروها اعضای خانواده پلتفرم هیوندای-کیا Y7 هستند.
این موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی حجمی برابر با 2359 سی‌سی دارد و حداکثر توان خروجی آن به 188 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 241 نیوتن‌متر می‌رسد. استفاده از چنین پیشرانه‌ای گرچه باعث می‌شود که هیوندای آزرا 2018 نسبت به خودروهای مجهز به موتور توربوشارژ استهلاک و دردسرهای نگهداری کمتری داشته باشد، اما مطمئنا نمی‌تواند برای علاقه‌مندان به سدان‌های پرشتاب و هیجان‌انگیز چندان جذاب باشد.
بد نیست بدانید که شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10 ثانیه است که باعث می‌شود در مقابل خودروهای به مراتب ارزان قیمت‌تری نظیر فولکس‌واگن پاسات، پژو 508، هوندا آکورد و تویوتا کمری خودروی به کندتری باشد.

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین ایراد هیوندای آزرا را باید در این بخش جستجو کرد. جایی که به طرزی باورنکردنی شاهد هستیم این خودروی پرمدعا و لوکس‌گرا فاقد برخی از آپشن‌های متداول در محصولات همرده است. تجهیزاتی که حتی روی خودروهایی که نصف آن قیمت دارند هم دیده می‌شود.
نقاط ضعف هیوندای آزرا
شاید عجیب باشد ولی در این خودرو آپشن‌های رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین و رادار تابلوخوان وجود ندارد. عدم وجود سیستم چراغ چرخشی و نور بالای اتومات روی خودرویی که ادعای پرچم‌داری می‌کند، قابل قبول نیست! در این محصول هدآپ و ایربگ زانویی سرنشین جلو نیز تعبیه نشده است. ناگفته نماند که وقتی آزرا چنین آپشن‌های متعارفی ندارد نباید انتظار داشت که روی آن ماساژور و کول باکس هم موجود باشد.

در انتهای مقاله ” معایب هیوندای آزرا ” باید بگوییم که شکی نیست که آزرای جدید که با کد اتاق IG شناخته می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای مشتریان متمولی است که طرفدار پروپاقرص خاندان آزرا هستند و از گذشته تا به امروز سوار شدن بر این رده از محصولات هیوندای را به سایر خودروهای بازار ترجیح می‌دهند یا اینکه به دنبال خرید جدیدترین محصولات در بازار محدود و محروم کشور هستند.
چرا که این خودرو با مدل‌های 2019 درواقع یکی از جدیدترین مدل‌های قابل خریداری خواهد بود. با این حال در بازاری که بیم و امید آزادسازی واردات خودرو در آن مطرح است، شاید هزینه‌کرد مبلغی حدود 3 میلیارد تومان برای خودرویی که چنین چالش‌هایی دارد کمی مایه تأمل باشد.
بیشتر بخوانید
اخبار خودرو
معرفی خودرو
نکات خرید و فروش خودرو
خدمات ما

source

توسط autokhabari