شناخت عمومی نسبت به خودروهای روسی چندان زیاد نیست و فروش نشان های روسی محدود به بازار داخلی این کشور می شود. در این مقاله به معرفی خودرویی می پردازیم که در بازاری به غیر از روسیه مورد استقبال قرار گرفته و لادا نیوا نام دارد.
لادا نشان برجسته ترین نشان خودروسازی روسیه است که در سال ۱۹۶۵ براساس سرمایه گذاری مشترک فیات و اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت. در سال ۱۹۷۰ به صورت رسمی نشان لادا آغاز فعالیت خود را استارت زد و اگر معیار سابقه و عرضه را برای این خودروسازی در نظر بگیریم، می توان گفت لادا خودروسازی قدیمی و پرتیراژ در صنعت جهانی خودرو محسوب می شود که البته بازارهای هدف محدود و دستوری را در سال های مختلف داشته است. لادا به عنوان تولیدکننده خودروهای اقتصادی شناخته می شود و زیرمجموعه گروه رنو است. خودروهای این نشان از قدیم به عنوان خودروهای به صرفه و سرسخت شناخته می شدند و این ویژگی همچنان در محصولات این نشان دیده می شود. در ادامه لادا نیوا تراول را بررسی می کنیم که این روزها در بازار ژاپن فروش خوبی را تجربه می کند.
در سال ۱۹۹۸ شورولت قرارداد همکاری مشترکی را با کمپانی روسی AvtoVAZ (کمپاین مادر لادا) به امضا رساند که براساس آن شورولت نیوا به عنوان محصول مشترکی در بازار روسیه براساس سهم ۵۰-۵۰ برای کمپانی ها عرضه شود. عرضه این خودرو تا سال ۲۰۲۰ با مدل های مختلف با نام شورولت نیوا ادامه داشت و در سال گذشته اعلام شد این خودرو با نام و نشان لادا نیوا تراول به بازار عرضه می شود و حالا کاملاً محصول لادا محسوب می شود.
در واقع، لادا نیوا تراول نسخه فیس لیفت از همان شورولت نیوا است که از سال ۱۹۹۸ عرضه می شد. این خودرو در سال جدید با به روزرسانی های جدید در ظاهر توانسته است جایگاه بهتری در بازار داشته باشد. گرچه ظاهر این خودرو به سرسختی دیگر شاسی بلندهای روسی نیست، اما ارتفاع زیاد و قطعات پلاستیکی دور تا دور بدنه باعث شده است ظاهری آفرودی در این کراس اوور داشته باشیم. در کل، طراحی این خودرو در نسخه فیس لیفت امروزی تر شده، اما کاملاً مشخص است با خودرویی اقتصادی طرف هستیم و خطوط بدنه یا سادگی روی بدنه قرار گرفته اند.
تمام تریم های لادا نیوا تراول مجهز به پیشرانه ۱٫۷ لیتری تنفس طبیعی و ۴ سیلندر مجهز هستند که توان تولید نهایت قدرت ۸۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر را دارد. همان طور که از این اعدا پیداست قدرت و گشتاور بالایی نداریم و به همین دلیل ۱۹ ثانیه زمان لازم است تا لادا نیوا تراول به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت قدرت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمام چرخ ها منتقل می شود و قفل دیفرانسیل فیزیکی را در این خودرو داریم.
در بازار روسیه لادا نیوا تراول حدود ۱۱٫۲۷۰ دلار در نسخه پایه قیمت گذاری می شود و در نسخه فول، که با نام لوکس آفرود شناخته می شود، قیمت این خودرو به ۱۳٫۴۹۵ دلار می رسد. در بازار ژاپن مشتریان حاضرند مبلغ ۳۱٫۲۸۶ دلار را برای لادا نیوا تراول در نسخه فول بپردازند، چراکه با این قیمت یک خودروی آفرود با امکاناتی قابل قبول خریداری کرده اند. در نظر داشته باشید که لادا نیوا تراول در نسخه لوکس آفرود امکانات استاندارد مناسبی نظیر سیستم تهویه، سیستم مالتی مدیا، دوربین عقب، پاور ویندو، گرم‌کن صندلی های عقب و جلو، رینگ های ۱۶ اینچی، تایر های آفرودی و اسنورکل را دارد و با این قیمت خرید این خودروی روسی، حتا در ژاپن با قیمت بالاتر، مقرون به صرفه است. البته جالب است بدانید امکانات ایمنی این خودرو محدود به دو ایربگ و ترمز ABS می شود و با استانداردهای امروزی این خودرو اصلاً ایمن نیست اما بسیار ارزان است.
گرچه در سال های اخیر، به خصوص با اوج گرفتن نرخ ارز، بارها حضور خودروهایی با نشان لادا در ایران مطرح شد، اما نشان یوآز تنها نشان روسی بود که با پاتریوت به بازار ایران آمد. با این قیمت اقتصادی لادا نیوا تراول می تواند گزینه خوبی برای بازار ایران باشد، اما براساس آن چه تا امروز از روس ها دیده ایم، به نظر نمی رسد لادا به ایران بیاید.
تمام تریم های لادا نیوا تراول مجهز به پیشرانه ۱٫۷ لیتری تنفس طبیعی و ۴ سیلندر مجهز هستند که توان تولید نهایت قدرت ۸۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر را دارد. همان طور که از این اعدا پیداست قدرت و گشتاور بالایی نداریم و به همین دلیل ۱۹ ثانیه زمان لازم است تا لادا نیوا تراول به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت قدرت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمام چرخ ها منتقل می شود و قفل دیفرانسیل فیزیکی را در این خودرو داریم.
در بازار روسیه لادا نیوا تراول حدود ۱۱٫۲۷۰ دلار در نسخه پایه قیمت گذاری می شود و در نسخه فول که با نام لوکس آفرود شناخته می شود، قیمت این خودرو به ۱۳٫۴۹۵ دلار می رسد.
لادا نیوا تراول در نسخه لوکس آفرود امکانات استاندارد مناسبی نظیر سیستم تهویه، سیستم مالتی مدیا، دوربین عقب، پاور ویندو، گرم‌کن صندلی های عقب و جلو، رینگ های ۱۶ اینچی، تایرهای آفرودی و اسنورکل را دارد.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari