حدود سه سال پیش بود که کمپانی ایتالیایی اتومبیلی آموس یک دستگاه لانچیا دلتا اینتگراله را به عنوان هاچبک داغ و مدرنی احیا کرده بود. هماکنون و با خوشحالی فراوان باید گفت خود لانچیا برنامههای جذابی برای آینده محصولات مشهورش داشته و قرار است خودروی دلتا در سال ۲۰۲۶ بهصورت رسمی بازگردد.
این یک شایعه نیست چراکه لوکا ناپولیتانو مدیرعامل جدید لانچیا اخیراً تائید کرده دلتا حدود ۴ سال بعد روی خط تولید خواهد رفت. او گفته است:
همه خواهان دلتا بودند و این خودرو از برنامههای ما دور نمانده است. دلتا بازخواهد گشت و خودرویی واقعی خواهد بود، خودرویی که سطح بالای پیشرفت و تکنولوژی را به نمایش خواهد گذشت. البته که دلتای جدید از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.
فعلاً جزئیات این خودرو در دست نیست هرچند استفاده از پلتفرمهای کنونی استلانتیس برای دلتای جدید منطقی به نظر میرسد. احتمالاً پلتفرم این خودرو نسخه تکامل یافته eVMP گروه پژو-سیتروئن خواهد بود. گفته میشود این پلتفرم اجازه استفاده از باتریهای حالتجامد را داده و شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری را ایجاد خواهد کرد.
اما لانچیا پیش از احیای دلتا اقدام به بازنشسته کردن اپسیلون قدیمی کرده و نسل جدید آن را روانه بازار خواهد کرد. این سوپرمینی ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و فقط در ایتالیا عرضه میشود. جانشین این خودرو در سال ۲۰۲۴ عرضه شده و تنها محصول لانچیا با پیشرانه درونسوز خواهد بود. تا سال ۲۰۲۶ ایتالیاییها فقط خودروهای الکتریکی را عرضه کرده و به دنبال مشتریانی با متوسط سن بالاتر خواهند بود.
مدیر این برند میگوید: “ما خودروهایی با حس بالای مسئولیت نسبت به دنیا را تولید خواهیم کرد زیرا مشتریان خواهان حملونقل پاک هستند.” لانچیا ظاهراً شبکه نمایندگی جدیدی را در نظر خواهد گرفت و با نمایندگیهای کنونی آلفارومئو و دی اس همکاری خواهد نمود.
HamiD
دیگه لانچیا باید لوگوی خودش رو بروز کنه …
ولی خداییش …
اون دوست مازراتی فنمون که از داغون بودن شرکت های انگلیسی میگفت …
والله که توی ویکی پدیا دیدم …
ایتالیا هم کم نداره …
نمونش همین شرکت لانچیا که به چه روزی افتاده!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
آمریکا هم کم نداره! اینقدر برند نابود شدن که شمردنشون یه روز طول میکشه، متاسفانه این تعصب روی یه ماشین یا برند خاص رو درک نمیکنم…
MC20
حمید خان سلام ، بدون هیچ تعصبی این حقیقت تلخ رو قبول دارم و حق با شماست . این نقد خود من ، به عنوان یک طرفدار کلا کشور ایتالیا و خاصه صنعت خودروی ایتالیایی ، به اون هاست . متاسفانه مدیریت ایتالیایی صفر هست . ایتالیا و ایران دو نصفه ی یک سیب هستند ، هر ایرانی که رفته اونجا و هر آتزوری که اومده این جا ، این رو می فهمه و تصدیق می کنه و بدبختانه این فراتر از یه باور عامیانه و مرسوم هست که می گه ، ما دو ملت شبیه هم هستیم . یک گزارش دیدم ، جنوب ایتالیا منطقه ی ناپولیتانو (ناپل) ، بعد از همه گیری کرونا ، بازار نزول خوارها سکه شده ، میان به مردم نزول با بهره بالا میدن و نخست وزیر و رییس جمهور این کشور ورشکسته هم ، هیچ غلطی ، نمی توانند بکنند . این ها مثلا ، مومنان ی ه و دی و مس ی ح ی هستند و لازم به گفتن نیست وضع م سلمانی ما اینجا چه جوریه و بماند …………. در ضمن ، به نظرم ، بیشتر برندهای پیشرو و عاشق در خودروسازی ، به خاطر بالا تر بردن کیفیت و کشف مرزهای جدید تکنولوژی در خودروسازی ، ریسک های متهورانه ای کردند و ورشکسته شدن . انگلیسی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها ، شاخص هستند . رولز رویز آیا ماشین بدیه ؟ یا بنتلی ؟ یا مینی ؟ اگه برند های بی ارزشی بودن ، چرا آلمانی ها اونها رو ، رو هوا زدن ؟ به این لیست طولانی ی خوب های ورشکسته ، می شه ، بوگاتی ، لامبورگینی ، مازراتی ، اتوبیانکی ، لانسیا و …. فقط یکی محض نمونه از آمریکا پونتیاک رو اشاره کرد . خوب یادمه خبر ورشکستگی پونتیاک رو ، حدود ۱۰ سال پیش ، توی مجله ماشین خوندم و چقدر ناراحت شدم . می شه خودتو ماشین باز بدونی از پونتیاک خوشت نیاد . این ها عاشقانی بودن که با نبوغ و عشق و هنر و پایمردی ، برای سالیان سال ، خودروسازی رو به سمت خودشون می کشیدن ، بدون اینکه کسی براشون فرش قرمز پهن کنه . لانسیا هم از این قضیه مستثنی نیست . ببخشید طولانی شد به هر روی یاد باد آن روزگاران یاد باد .
ممد ژانگولر
داداش mc دمت گرم چی مصرف میکنی بگو ما هم …
ایران و ایتالیا نیمه سیب یا نیمه موز یا هرچی
فکر کنم میوه گرون شده بدجوری حوس کردی
به هر حال کامنت زیبایی بود
ممنون میشم بازم با جدیت تموم از این سبک کامنتا بذاری 🙏
MC20
منبع ، پایگاه خبری سبقت آزاد . نگاهی کوتاه به تاریخچه ی تاریخ رالی .
بی شک یکی از برندهای معتبر و قدیمی اروپایی ، لانچیا ایتالیا است ، که در سال ۱۹۰۶ توسط وینچنزو لانچیا پایهگذاری شد .
از دیرباز لانچیا به دلیل تولید خودروهای ممتاز و مخصوص رالی شناخته شدهاست . محصولات لانچیا البته معمولاً بهعنوان خودروهای لوکس و گرانقیمت نیز ، شناخته میشوند . لانچیا در رقابت های رالی جهانی موفق شده ١٠ قهرمانی تیمی بدست آورد و تاکنون پر افتخارترین تیم شرکت کننده در تاریخ این مسابقات شناخته می شود . (علیرغم اینکه از سال ١٩٩٣ از این رقابت ها کناره گرفت) قهرمانی هایی که پشت سر هم در سه سال پیاپی ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶، سال ۱۹۸۳ و در آخر با ۵ بار تکرار طوفان لانچیا در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به دست آمده است. در سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ این خودروها به کشورمان پا گذاشتند . جوان های دیروزی می دانند که وقتی اسم لانچیا بر زبانها می آمد شتاب و طراحی خارق العاده آنها بی درنگ در ذهنها نقش می بست. این خودروهای تو دل برو ، قالبا از موتورهای پیچیده ای که معمولا با دو کاربراتور و عمدتا خورجینی بودند و گیربکسهای ۵ سرعته که در آن زمان جز معدود گیربکسهای پیشرفته بازار بود بهره مند بودند.
خیلی ها این لانچیاها را رقیبی برای بی ام دبلیو ۲۰۰۲ و ۳۲۰ می دانستند. نسخه اسپایدر لانچیا موتور خود را در قسمت انتهایی خودرو حمل می کرد . نسخه بتا یک خودرو چهار در خانوادگی بود که از یک موتور ۱.۶ لیتری بهره می برد و نسخه های لانچیا بتا ۱.۸ و ۲ لیتری کوپه ، اسپرت و جوان پسند بودند. این خودروها به دلیل دارا بودن شتاب بالا و فشار زیاد بر روی شاسی اغلب به صورت فابریک دارای استرس بار بودند تا کمی از بار قدرت موتور که به بدنه اعمال می شد را کنترل و متوازن نماید. در اکثر این مدلها از روغن موتورهای stp که غلظت بالایی داشتند استفاده می شد. ناگفته نماند این خودروها نیاز به نگهداری با حساسیت بالایی داشتند و یکی از نسخه های بتای ۱.۶ لیتری مدل ۱۹۷۶ آن تا سال ۱۳۸۶ شمسی با ما هم رکاب بود و در تعمیرگاه ها خاطرات خوب و دلچسبی را با هم رقم زدیم! نهایتا در دوران رکود اقتصادی اروپا این برند را شرکت خودرو سازی فیات خریداری کرد و در حال حاضر شکوه و قدرت سال های اوج خود را از دست داده است.
Mercedes-Benz
لانچیا تو فقط باش تا بقیه جات رو خالی نبینن
محمد مختاری آذر
اگه لانچیا جدید این باشه من دیگه خودمو میکشم واقعا ابهت لانچیا داره زیر پا له و خوار میشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟
