سرانجام پس از لو رفتن تصویر رسمی از ب ام و سری ۲ اکتیو تورر، باواریایی ها از مدل ۲۰۲۲ این مینی ون پرده برداشتند. در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی می کنیم.
اگرچه سلیقه بازار مدت هاست که به سمت کراس اوورها و شاسی بلندها رفته، اما کمپانی های بزرگ باقی کلاس ها را فراموش نمی کنند. برای مثال، مرسدس بنز نسل دوم از B کلاس را معرفی کرد و حالا رقیب این نشان یعنی ب ام و مدل جدیدی از ب ام و سری ۲ اکتیو تورر را معرفی کرده که تغییراتی اساسی در طراحی دارد و با پیشرانه های مختلف عرضه می شود.
در طراحی این مینی ون یا MPV کامپکت با الهام از ب ام و X7 یک جلوپنجره بزرگ به کار رفته است. در کنار چراغ های جلوی باریک و تمام تمام ال ای دی را داریم که به صورت استاندارد در این خودرو دیده می شود و مدل ال ای دی تطبیقی ماتریسی به صورت آپشن قابل سفارش است. در کنار طراحی جدید دستگیره های در را داریم و آینه های کناری برای تقویت عملکرد آیرودینامیک بدنه پایین تر قرار گرفته اند. رینگ های با اندازه ۱۶ تا ۱۹ اینچی برای این مینی ون قابل سفارش اند که طراحی های جدیدی دارند. اگزوز در عقب به صورت مخفی طراحی شده است و چراغ های عقب باریک تر شده اند. در مجموع، طراحی ب ام و سری ۲ اکتیو تورر در مدل جدیدش مدرن و جذاب است.
در مقایسه با نسل قبل در ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ با ۴۳۸۶ میلی متر طول، ۳۲ میلی متر افزایش طول را داشته ایم و با ۱۸۲۴ میلی متر عرض، عرض خودرو ۲۴ میلی متر افزایش داشته است. فاصله محوری همانند نسل قبل ۲۶۷۰ میلی متر است و ارتفاع این خودرو ۱۵۷۶ میلی متر است. تغییرات در قطعات مورد استفاده باعث شده است تا در این مینی ون راندمان بالای آیرودینامیکی را داشته باشیم و ضریب درگ به عدد خوب ۰٫۲۶ برسد.
کابین این خودرو در نسل جدید کاملاً بازطراحی داشته است و المان های جدیدی را در قطعات مختلف می بینیم. آخرین نسل از سیستم های اطلاعات و سرگرمی ب ام و موسوم به iDrive 8 در این خودرو به کار رفته است که از طریق صفحه نمایش ۱۰٫۷ اینچی در وسط در دسترس قرار می گیرد و صفحه نمایش دیگری با اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد. زیردستی در وسط شامل دسته دنده کوچک اتوماتیک و دکمه استارت/ استاپ می شود و ترمز پارک برقی و کنترلر سیستم صوتی هم روی این زیر آرنجی قرار گرفته اند تا با این طراحی که به طراحی کنسول شناور موسوم است، بیش ترین فضا را در قسمت وسط داشته باشیم.
وقتی با یک مینی ون طرف هستیم باید کارایی زیادی را در خودرو داشته باشیم و فضای داخلی باید راضی کننده باشد. در ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ صندلی های عقب کاملاً برمی گردند تا فضای بار از ۴۷۰ لیتر به ۱۴۵۵ لیتر افزایش یابد. همچنین در این خودرو درِ صندوق عقب اتوماتیک را داریم و سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک به صورت استاندارد در این خودرو قرار گرفته است. با پرداخت  هزینه بیش تر آپشن های دیگری مثل سقف شیشه ای پانورامیک و سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردن نیز قابل سفارش هستند.
در نسخه پایه از ب او و سری ۲ اکتیو تورر که ۲۱۸i نام دارد، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. با این قدرت خودرو در ۹ ثانیه شتاب گیری می کند و نهیات سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت را در آن تجربه می کنید. در نسخه قوی تر با نام ۲۲۰i، نهایت قدرت و گشتاور به ۱۷۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر می رسد و شتابگیری ۸٫۱ ثانیه ای و نهایت سرعت ۲۲۱ کیلومتر بر ساعتی را در این خودرو خواهیم داشت.
نسخه دیگر از ب ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۲۳i نام دارد که در این نسخه پیشرانه ۲ لیتری توان تولید نهایت قدرت ۲۱۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه شتاب گیری در ۷ ثانیه انجام می گیرد و نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعتی را در آن تجربه می کنید.
پیشرانه های ذکرشده همه بنزینی بودند، اما کمپانی نسخه دیزل هم برای ب ام و سری ۲ اکتیو تورر در نظر گرفته است که ۲۱۸d نام دارد و مجهز به پیشرانه ۲ لیتر دیزل می شود که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه شتابگیری در ۸٫۸ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
قدرت در تمامی پیشرانه های ذکرشده از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و براساس اطلاعات منتشرشده فروش این خودرو اوایل ۲۰۲۲ در اروپا آغاز خواهد شد. ب ام و اعلام کرده است بعد از چند ماه خط تولید ب ام و سری ۲ اکتیو تورر با دو نسخه پلاگین هیبرید توسعه پیدا می کند که یکی از این دو نسخه ۲۳۰e نام دارد که با قدرت بیش تر، ظاهر اسپرت تری هم خواهد داشت.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
در نسخه پایه از ب او و سری ۲ اکتیو تورر که ۲۱۸i نام دارد، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. با این قدرت خودرو در ۹ ثانیه شتاب گیری می کند و نهایت سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت را در آن تجربه می کنید. در نسخه قوی تر با نام ۲۲۰i، نهایت قدرت و گشتاور به ۱۷۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر می رسد و شتاب گیری ۸٫۱ ثانیه ای و نهایت سرعت ۲۲۱ کیلومتر بر ساعتی را در این خودرو خواهیم داشت. نسخه دیگر از ب ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۲۳i نام دارد که در این نسخه پیشرانه ۲ لیتری توان تولید نهایت قدرت ۲۱۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه شتابگیری در ۷ ثانیه انجام می گیرد و نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعتی را در آن تجربه می کنید.
کمپانی نسخه دیزل هم برای ب ام و سری ۲ اکتیو تورر در نظر گرفته است که ۲۱۸d نام دارد و مجهز به پیشرانه ۲ لیتر دیزل می شود که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه شتابگیری در ۸٫۸ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
آخرین نسل از سیستم های اطلاعات سرگرمی ب ام و موسوم به iDrive 8 در این خودرو به کار رفته است که از طریق صفحه نمایش ۱۰٫۷ اینچی در وسط در دسترس قرار می گیرد و صفحه نمایش دیگری با اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد. زیردستی در وسط شامل دسته دنده کوچک اتوماتیک و دکمه استارت/ استاپ می شود و ترمز پارک برقی و کنترلر سیستم صوتی هم روی این زیرآرنجی قرار گرفته اند تا با این طراحی که به طراحی کنسول شناور موسوم است، بیش ترین فضا را در قسمت وسط داشته باشیم.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari