به نظر می‌رسد عبارت “هیچ‌چیز به‌جز مرگ و مالیات قطعی نیست” نسخه جدیدی خواهد داشت که شامل الکتریکی سازی صنعت خودرو هم خواهد بود! ما می‌دانیم بحث الکتریکی شدن صنعت خودرو برای بسیاری از افراد خوشایند نیست اما آینده ما همین خواهد بود. پورشه هم از این قاعده مستثنا نیست و تایکان را که پرفروش‌تر از پانامرا ظاهر شده در دسترس عموم قرار داده هرچند یکی از اعضای مشهور خانواده محصولات پورشه هنوز با الکتریکی سازی فاصله زیادی دارد. بله درباره ۹۱۱ دوست‌داشتنی صحبت می‌کنیم.

اوایل سال جاری بود که پورشه اذعان کرد عجله‌ای برای الکتریکی کردن این خودرو ندارد زیرا مشکلاتی از نظر جا دادن قوای محرکه الکتریکی در آن وجود خواهد داشت. قوای محرکه الکتریکی همخوانی بسیار خوبی با محصولات پرفورمنس ندارند و این موضوع به ویژه درباره پورشه که پیشرانه‌ای در قسمت عقب جا گرفته نمود بیشتری پیدا می‌کند.

البته میشائیل مائر مدیر طراحی پورشه در خلال مصاحبه اخیر خود با رسانه‌ها گفته هیچ‌چیزی غیرممکن نیست. او تائید کرده قبلاً رندرهایی از ۹۱۱ الکتریکی را تهیه نموده است.

به نظر می‌رسد زمانی که پورشه آماده عرضه ۹۱۱ الکتریکی باشد طراحی آن را از صفر انجام خواهد داد تا از تکنولوژی الکتریکی که آزادی عمل بیشتری فراهم می‌کند استفاده نماید. طراحی این خودرو از صفر برای پورشه راحت‌تر از قرض گرفتن پلتفرم کنونی و طراحی ۹۱۱ الکتریکی بر اساس الزامات آن خواهد بود.
مائر گفته است:
من از آن دسته آدم‌هایی هستم که از عصر پیشرانه‌های هوا خنک به آب‌خنک رسیده‌اند و حالا هم عصر پیشرانه‌های توربو است. شاید ۹۱۱ الکتریکی داستان دیگری داشته باشد اما در بحث طراحی ۹۱۱ الکتریکی کار ما راحت‌تر خواهد بود.
اما آیا مشتریان آماده ۹۱۱ الکتریکی هستند؟ پاسخ به این سؤال در زمان حال بسیار سخت است زیرا خودروهای اسپورت ۱۰۰ درصد احساسی هستند و هرکس برداشت خودش را از این جمله دارد. پیشرانه ۶ سیلندر تخت پورشه تعریف کننده ۹۱۱ بوده اما پیشرانه الکتریکی گشتاور و قدرت زیادی را فراهم می‌کند. مائر اظهار می‌دارد:
۹۱۱ الکتریکی صدای خود را از دست می‌دهد اما اگر به کودکان امروزی نگاه کنید با خود خواهید پرسید آیا آن‌ها به این صدا نیاز دارند؟ نمی‌دانم…
AMG GT R
اگه شبیه رندر عکس تیتر مقاله بشه بسیار زیبا خواهد بود
Zakaria
تفاوت ۹۱۱ با bmw m4 چیه؟ قسمت اعظم شخصیت این دوتا ماشین مربوط به محل قرارگیری پیشرانه هستش؛ ۹۱۱ موتور عقب و m4 موتور جلو. با برقی شدن ماشینا این تفاوتا از بین میره و موتور همه ماشینا روی اکسل نصب میشه در نهایت تفاوت دوتا ماشین در توان موتور و ظاهر بدنه خلاصه میشه. اینجاس که همه شبیه هم میشن و ۹۱۱ با m4 تفاوتی نخواهد داشت
Farzad
بله در واقع الکتریکی های بی روح همه شبیه هم هستن و هیچ پرستیژی ندارن ، در آینده سیستم خودران هم که به طور کامل روی کار بیاد خودرو به یک مکعب مسطتیل پر از تکنولوژی تبدیل میشه که فقط شخص رو از نقطه A به B میرسونه .
Audi rs e_tron gt
راستش من احساس می کنم بنزینی ها خیلی بی روح هستن
چقدر تفاوت در سلایق ها است😁
سلایق شما هم محترم است
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
یه مثال نابود کننده میخوام بزنم ، اینکه i4 و رولز رویس الکتریکی دارای یک سطح از تکنولوژین و فقط سیستم تعلیق و طراحی و توان موتورشون فرق داره به همین دلیل کاملا با حرف شما موافقم
محمد امین
البته یه سری خبر هایی از fia f1 اومده که گفته شده که فرمول یک در حال کار بر روی یه سوخت مصنوعی هست که پاییه نفتی هم نداره و بر روی تمام خودرو های کنونی قابل استفاده هست و آلودگی اش ۶۵ درصد کمتر از بنزین با اکتان ۹۸ فعلی هست ، همچنین گفته شده که با کارکردن بر روی سیستم های هیبرید پیشرفته و توسعه ی این سیستم ها در خودرو های فورمول یک ، به راندمان ۶۰ درصدی پیشرانه های بنزینی در حال نزدیک شدن هستن و این میتونه بخش اعظم مشکلات که محیط زیستی ها دارم رو حل کنه
و در آخر گفتن که وقتی خودرو های الکتریکی تعدادشون زیاد بشه ، با توجه به پیش‌بینی ها و منابع موجود و زیرساختار ها ، به غیر از هزینه ی بسیار سنگین و استفاده از منابع زیاد برای احداث جایگاه های شارژ و نیروگاه ها ، الودگی ماشین های برقی در کل باتوجه به توسعه ی پایدار ، ۳۰ درصد نسبت به درون سوز ها بیشتر میشه، البته به شرطی که بیش از ۵۰۰ ملیون خودرو ی الکتریکی وارد جهان بشه
و مورد بعد هم سوخت مورد نیاز برای تولید این برق هست که برای استخراج اورانیوم، به غیر از آسیب هایی که به زمین وارد میشه کربن دی اکسید فراوانی که تولید میکنه ، باعث تولید زباله های اتمی خطرناک میشه که فعلا در کف اقیانوس ها دفن میشن ، اما قطعا با افزایش روند تولید برق ، جایی برای دفن زباله نخواهد ماند
همچنین پیش‌بینی شده که انرژی های طبیعی هم نمیتونن کمک خاصی بکنن، آخه برای بهر برداری از انرژی های پاک ،نیاز به مساحت های زیادی هست و همچنین در آینده جمعیت بیشتر میشه و شهر سازی گسترش بیشتر ی پیدا میکنه ، پس عملا زمین های غیر قابل استفاده بسیار محدود میشه
و اینکه با تولید بیشتر باطری ها ، در صورتی که یک سوم خودرو هارو الکتریکی شامل بشه، منابع زمینی آسیب قابل توجهی میبینه ، حال تصور کنید که همه ی خودرو ها برقی بشه…..
برای حرف هام سند هم دارم ، مغاله ای که خود سایت f1 ارئه داده و پست جدید پیج اینستاگرام اشون
MC20
شما بدون سند هم ، اثبات شده ای برادر . به قولی ، حرفات سنده .
Audi rs e_tron gt
تفاوت که داره بعد پورشه مثل بی ام و نیست قطعا طراحی خوبی ماشین هاش داره
آئودی و پورشه بنظرم طراحی هاشون داره خوب پیش میره
Reza Waffen SS
موافق الکتریکی شدن ۹۱۱ هستم.
Farzad
هیچ چیز در این دنیا قطعی نیست ، به جز مرگ و مالیات . این جمله از بنجامین فرانکلین هست و واقعا درسته .
همین خودروها در آینده دیگه چرخ ندارن و تو هوا پرواز میکنن . الکتریکی هام حذف و به جاش تکنولوژی های پیشرفته تر میاد . ( البته ما اون موقع نیستیم چون مرگ قطعیه )
اگه انیمیشن WALL E رو دیده باشید دقیقا آینده بشر رو به تصویر کشیده زمانی که دیگه از کره زمین هیچی باقی نمونده و تبدیل به یه آشغالدونی شده !
محمد امین
یه جمله ی معروف هست که میگه بعضی از پیشرفت ها در واقعیت پسرفت بزرگی هست ، زمانی متوجه این پسرفت میشید که دیگه قابل جبران نباشه
مثال زیاده
Aboalfazl demon
۹۱۱ همینطوریش هیولاس . وای به حال الکتریکیش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
خب معلومه ساده ست انتظار داره ساده نباشه! اکثریت این برقیا همشون عین کانسپتا یه بدنه منحنی و گرد بدون هیچ گونه خطوط اضافی دارن، مثالشم همین فولکس های سری id،سری جدید برقی های بنز و الی آخر،حیف که مشخصه دوران لذت بردن از ماشینا به سر رسیده و از این به بعد باید به چشم یه وسیله عادی برای حمل و نقل استفاده کنیم،قطعا با این روشی که در پیش گرفتن آینده دیگه باید سوار یه چیز اسمارت مانند که خودران هستش باشیم…
taha malek
الکتریکی صدای خود را از دست می‌دهد اما اگر به کودکان امروزی نگاه کنید با خود خواهید پرسید آیا آن‌ها به این صدا نیاز دارند؟ نمی‌دانم…
بخدا نیاز داریم 🙁
MC20
محمد امین جان ، ما طرفداران خودرو ، امیدوار و منتظر هستیم ، شاید خبر خوبی ، مثل مقاله ای که شما گفتی بیاد و اجرایی بشه اما متاسفانه ، اونهایی که دارن از کره زمین و ساکنانش پول در میارن ، اهداف دیگری نیز ، دارند . هدف صرفا رفع آلودگی هوا نیست که اگه باشه ، سوخت های جایگزین خوبی ، مثل سوخت مقاله ی شما ، مطرح می شوند و چه خوب اشاره کردی که تامین برق خودروها ، در مقیاس جهانی هم ، بسیار آلودگی تولید میکنه . این ادعاها ، زمانی رنگ می بازند که می بینیم، افرادی اون رو مطرح کردن که از دهه ها قبل به بهانه ی پوچ اصلاح نژاد ، در DNA بذر ها دستکاری کردند و ارواح عمه های شان ، اصلاح ژنتیک انجام دادند و محصولات تراریخته رو متولد کردند . چند درصد مردم گوسفند ، در دنیا ، تراریخته رو میشناسن ؟ وقتی بیشتر دکترها و اساتید گ ا و دانشگاهی ما ، نادانسته و با شور و حرارت ، از کیفیت بالاتر تراریخته ها ، دفاع می کنن ؟ و هر چه قدر هم توضیح بدیم ، تعصبات پوچ پزشکی ، که همون دوستان خارجی ، تووی دانشگاه و کتاب ها ، به خوردشون دادند ، مانع می شه صدای ما رو بشنون . اون وقت اینجا ( چهار پنج سال پیش البته ) با افتخار میان میگن در رس ا نه ی م ی لی که ما ۳ عدد از پیشرفته ترین دستگاه تشخیص زودهنگام انواع سرطان رو در کشور وارد کردیم ، حدودا به ازای هر ۳۰ میلیون نفر یک دستگاه . دو تا تهران و یکی مشهد . یعنی همون بابایی که با تراریخته ، داره دنیا و ما رو ، می کشه ، به دنیا و به ما دستگاه فروخته تا مارو نجات بده . آیا بین ما کسی هست که تووی اقوام و بستگان و آشنایان تلفات سرطان رو نداده باشه . در آخر می خوام بگم کسی که داره مردم رو می ک ش ه فقط دنبال رفع آلودگی هوا نیست که اگه بود به قول شما راه هایی بهتر ، غیر از برق هم ، بود . میل شدید اون ها به فروش الکتریسیته و هر مصنوع الکتریکی ، ریشه در هویت خودشون داره . دنیای آ م ر ی ک ا یی . نیکولا تسلا ، الکترسیته و . . . رو اختراع کرد ، ادیسون ، م ا س و ن شیاد و دوستانش ، به دنیا گفتن ما اختراع کردیم . ببخشید طواتنی شد . با احترام .
محمد امین
اره ، منم موافق هستم ، درکل یکطرفه به این موضوع نگاه میشه ، چیزی که تصور شده این هست که خودرو الکتریکی اگزوز نداره و بنابراین آلودگی هم نداره ، اما درصورتی که پشت این خودرو ها آلودگی های قابل توجه و متعددی وجود داره
ادم های سرشناس و قدرتمندی هم دارن از این موضوع به چشم محیط زیستی حمایت میکنن که همین باعث سیاسی شدن قضیه میشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari