طراحی خودرو کار بسیار بسیار سختی است. نه تنها باید ظاهر زیبایی ایجاد کنید بلکه مجبور هستید نیازهای مصرف‌کنندگان را هم پیش‌بینی نمایید. قضاوت و پیش‌بینی آنچه که مشتریان در ۲، ۳ یا ۵ سال آینده می‌خواهند کار پیشگوهاست. شاید یکی از مدیران ب‌ام‌و با دیدن اعتراض‌های طرفداران به طراحی جلوپنجره بزرگ سری ۴ جدید می‌توانست جلوی این روند را بگیرد اما ظاهراً این‌طور نبوده و بلکه برعکس آن رخ می‌دهد احتمال استفاده از آن در محصولات آتی این برند وجود دارد.

BMW بلاگ اخیراً با آدریان فن هوی دونک نایب‌رئیس طراحی گروه ب‌ام‌و صحبت کرده و او گفته شاید از این جلوپنجره بزرگ در سایر محصولات باواریا نیز استفاده شود. وقتی از فن هوی دونک درباره جلوپنجره بزرگ پرسیده شده او اظهار داشته است:
ما می‌خواهیم استفاده از این قطعه را کمی گسترش دهیم.

برخی مدل‌ها دارای جلوپنجره کلیوی عمودی خواهند بود درحالی‌که برخی از نمونه‌های افقی استفاده خواهند کرد. این برند آلمانی می‌خواهد با استفاده از شخصیتی قوی باعث شناسایی فوری محصولاتش شود.

مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌افزاید:
ما می‌خواهیم مشتریان بتوانند ب‌ام‌و را در آینه عقب تشخیص دهند.
او می‌گوید مردم باید بتوانند نسخه‌های گوناگون محصولات ب‌ام‌و را هم تشخیص دهند. جلوپنجره‌های بزرگ در بین محصولات ب ام و جا خوش کرده و می‌توان آن‌ها را روی سری ۴، M3 و M4 و مدل‌های الکتریکی iX و i4 دید. ب‌ام‌و هر چند سال یک‌بار به‌روزرسانی محصولات خود را انجام می‌دهد و شاید در آینده محصولات دیگری از جلوپنجره بزرگ استفاده کنند.

البته فن هوی دونک اشاره‌ای به اینکه خودروی بعدی استفاده کننده از این جلوپنجره چیست نکرده اما گفته ب‌ام‌و قبلاً روی خودروهای سال ۲۰۲۵ و به بعد کار کرده است. به این ترتیب طراحان و مهندسان پیش‌بینی‌هایی درباره نیازهای مشتریان داشته‌اند. البته تا آن زمان چیزهای زیادی تغییر خواهد کرد و قمار کردن روی طراحی خودروها کار آسانی نیست. برای مثال طراحی iX که از بهار سال آتی میلادی روانه بازار خواهد شد حدود ۶ سال پیش شروع شده است.

Ardy
شش سال پیش؟؟؟
AMIR / ARMI
(( ما می‌خواهیم استفاده از این قطعه را کمی گسترش دهیم ))
بی ام و لج کرده سر به سرش نزارید فعلا 😂
Nima RST
دقیقا 😂👍
یکی نیست بگه این جلوپنجره دیگه جا گسترشش جر خورده دیگه چیشو میخواین گسترش بدین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
هرکاری میخوان بکنن حرف پدالی ها که به گوششون نمی‌رسه!😂 بگذریم….
حسن
ب ام و روبه افوله هرروززشت ترازدیروز بدبختاطرفداراش چه میکشن جنس ناب….
MC20
:)) فن هوی دونک هلندیه و مثل هر هلندی میهن پرستی ، در درون ، احتمالا ، هنوز ، دشمن خونی آلمان هاست ، حتی اگر کارمندشون ، هم ، باشه و احتمالا به عنوان یک هلندی ، بدش نمیاد ، حداقل ، برای مدتی ، میراث بی ام دبلیوو یعنی هویتش از بین بره . :)) واسم جالبه ، ریشه ی این پدر کشتگی های چند ده ساله ، به طور ناملموس ، حالا تا کجاها رسیده . به نظرم داره انتقام اشغال خاک کشورش رو در نبرد هلند ، نبردی که در جنگ جهانی دوم و در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۴۰ با حمله ارتش آلمان نازی به خاک هلند شروع شد رو ، غیر مستقیم و زیرپوستی ، با اصرار بی منطق بی ام دبلیوو به اعتراضات مردمی و جهانی ، نسبت به حذف این جلوپنجره ها ، از آلمان ها می گیره :)) حالا تازه دارم درک می کنم . . . پشت این مقاومت شرکت ، حداقل ، کینه ی مخفی یک نایب رییس با خصومت قدیمی و ملی گرایانه ی هلندی پنهان شده . هرچند به عنوان نایب رییس وظیفش نظارت بر پویایی طرح های جدید ، رضایت مندی مشتری و فروش بیشتره ولی مثل اینکه هنوز خیلی چیزها یادش نرفته . به قول هلندی ها : جووس .
Sina10
این طراحای احمق رو باید خیلی زودتر مینداختن بیرون
لجبازی با طرفدارا و خریدار ها عاقبت خوشی نداره
فقط این حرفش:
ما می‌خواهیم مشتریان بتوانند ب‌ام‌و را در آینه عقب تشخیص دهند.
این کارو که سالهاست همه طراحای قبل از تو کردن
هر کی جلوپنجره دوتایی در هر ابعادی هم که باشه رو ببینه میفهمه اون ماشین ب‌ام‌و هست
چه نیازی به بزرگ کردنش اندازه کل جلوی ماشین داره؟
۶ سال واسه iX با قیافه فوق زشتش زمان خرج کردن!!
والا من تو چند روز از این خیلی بهتر طراحی میکردم😂
سوپرماشینه مثلا؟ یه کراس اوور زشته ، ۶ سال چه خبره
طراح بی استعداد ، اگه بهش ۶ که هیچ ، ۶۰ سالم زمان بدی نمیتونه طرح خوبی بده
این عدد ۶ سالم دروغه به نظرم ، چون هیچ بخش خاص طراحی نداره و کاملا طراحی ساده ای داره
(ما میخواهیم استفاده از این قطعه را کمی افزایش بدهیم)
خب پس یعنی جلوپنجره ب‌ام‌و قراره از جلو ماشین به کابین ، پشتش ، بقلش ، تو موتورش و همه جاش منتقل بشه
چند روز دیگه هم ماشین جلوپنجره ای میسازن!
اون یارو دوماگو دوکک ، واسه سری ۴ گفته بود: طراحی خوب فقط به زشتی و زیبایی خلاصه نمیشود!!!!
یکی از جواد خیابانی ترین جملات تاریخ بشر😂
یعنی چی که طراحی خوب به زشتی و زیبایی نیست؟؟
مثل اینه که بگی قیافه خوب یک شخص به زیبایی یا زشتیش نیست!
حالا شاید بشه گفت طراحی مثلا مخصوص افرود با زاویه های مناسب افرود شاید ، طراحی اصیل شاید ، طراحی ائرودینامیک مثل EQE شاید ،ولی این جلوپنجره ماشین رو مربعی میکنه مثل G کلاس و آئرودینامیکش رو خراب میکنه
Yasin.Demon
https://starecat.com/content/wp-content/uploads/bmw-grille-comparison-years-larger-and-larger.jpg
Hamid
شرکت که استراتژی داره موفق هست
بدا چند سال بعد برنامه داره
مهدی
الان رنو هم با آرم بزرگش باعث شده تو آینه که ببینی زود بشناسیش ولی چقدر قشنگ اینکارو انجام داد چقدر هماهنگ نه تنها اعتراضی نشد تازه زبان طراحی رنو چند پله بالاتر رفت مهم فقط شناسایی محصول نیست اول باید فرم زیبا باشه بعد امضای کلی محصول نمایان باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari