شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با ارائه خودروی «آمیکو آسنا» کمبود یک خودرو پیکاپ آفرودی با قیمت مناسب را در بازار این گروه خودرو در ایران جبران کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از روابط عمومی آمیکو: آمیکو آسنا در اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز به تولید و در سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد.
این خودروی آفرودی بیش از پنج و نیم متر طول دارد که در رده خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس، نیسان فرانتیر و… قرار می‌گیرد.
ابعاد بدنه آن نیز شامل ۵۵۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۰ میلی‌متر ارتفاع است. محور چرخ‌های آن نیز حدود ۳۴۰۵ میلی‌متر با هم فاصله دارد.
ارتفاع این خودرو از سطح زمین به میزان مناسبی است که از آن یک خودروی آفرودی کارا برای عبور از ناهمواری‌های طبیعت می‌سازد.
یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری ساخت شرکت میتسوبیشی قدرت این پیکاپ دو دیفرانسیل را تامین می‌کند،گیربکس آن ۵ سرعته و ساخت شرکت زوماکس است، همچنین سامانه کلاچ آن ساخت شرکت والئو است.
استقبال قابل توجه از آمیکو آسنا در بازار ایران
آمیکو آسنا یکی از پیکاپ‌هایی است که در ایران در چند سال گذشته به دلیل ظاهر و ابعاد خود مورد توجه قرار گرفته است.
این خودرو علاوه بر ویژگی‌های مطلوبی که برای طبیعت‌گردی دارد، در ظاهر نیز بسیار به فورد سری F شبیه است و از همین رو به دلیل علاقه‌ای که جوانان به این تیپ خودروها دارند، مورد توجه در کشور ما قرار گرفته است.
تعدادی از خریداران این خودرو اقدام به تعویض جلوپنجره و سپر آن می‌کنند که ظاهر این خودرو را به فورد سری F شبیه‌تر می‌کند.
علاوه بر آن، آمیکو طی چند سال گذشته که با پیکاپ آسنا در بازار خودرو ایران حضور دارد و با توجه اعتباری که در این مدت بین عموم مشتریان به خصوص جوانان کسب کرده است، توانسته توجه عموم را به سمت این محصول خود جذب نماید.
خودرو پیکاپ آسنا همچنین بازار دست دوم خوبی نیز دارد و در حال حاضر جدی‌ترین رقیب سایر خودروهای پیکاپ موجود در بازار می باشد .
در سال‌های گذشته موضوع طبیعت‌گردی در میان جوانان رواج زیادی پیدا کرده است. از همین رو نیاز به خودروهای مناسب برای این منظور بیش از پیش احساس می‌شود.
آمیکو آسنا از بهترین گزینه‌ها برای گردش در مسیرهای صعب‌العبور است و از آنجا که قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر رقبای خود مانند تویوتا هایلوکس دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای طبیعت‌گردان باشد.
آسنا به دلیل داشتن شاسی مستقل و فاصله مناسب میان محور چرخ‌ها، در نقش یک خودروی آفرودی عملکرد بسیار خوبی دارد.
آمیکو آسنا زیربندی بسیار قوی و مناسبی دارد و از لحاظ ابعاد نیز از تویوتا هایلوکس بزرگ‌تر است و در این مدت که در بازار ایران عرضه شده، نشان داده که خودروی قابل اطمینانی است.
علاوه بر این موارد، آمیکو در طول زمان فعالیت خود نشان داده است که موضوع تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته و دغدغه مشتریان خود را تا حدود زیادی کاسته است.
این ویژگی های آمیکو باعث شده است تا مشتریان با خیال آسوده بتوانند از این شرکت خودروی آفرودی بخرند و به دل طبیعت بزنند.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari