مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از راه‌اندازی نخستین واحد متمرکز طراحی، مهندسی و توسعه محصول در این خودروساز با نام تکنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: این واحد در فاز نخست فعالیت خود برنامه توسعه و ارتقای موتور و قوای محرکه و همچنین گیربکس محصولات گروه سایپا به‌ویژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از سایپانیوز، مهدی رادمنش افزود: این مرکز مجهز به تیم‌های متخصص طراحی استایل، طراحی بدنه و تزیینات، طراحی شاسی و سیستم تعلیق، طراحی مجموعه‌ها و تجهیزات، محاسبات مهندسی، فناوری‌های پیشرفته و تولید است که در کنار مجموعه کارگاه‌های نمونه‌سازی و آزمایشگاه‌های تخصصی، بزرگ‌ترین مجموعه متمرکز طراحی، نمونه‌سازی و تست خودرو کشور محسوب می‌شود.
به گفته وی در حال حاضر این مرکز، پروژه توسعه خانواده قوای محرکه شامل موتور و گیربکس را در دستور کار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوری‌های روز و پیشرفته و نیازمندی‌های پلت‌فرم‌های جاری و آینده سایپا طراحی و تولید شود.
رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به سایر خودروسازان داخلی در محصولات سایپا تأکید کرد: موتورهای عنوان شده، از لحاظ توانمندی و ویژگی‌های فنی اعم از استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین استایل طراحی پلت‌فرم SP، هیچ‌گونه تطابق و قابلیتی جهت استفاده در محصولات گروه سایپا ندارند و باتوجه به برنامه این گروه برای طراحی و ساخت قوای محرکه پیشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتورهای تولیدی سایر خودروسازان در محصولات سایپا توجیه فنی و راهبردی نداشته و در دستورکار این مجموعه نیز نبوده و نخواهد بود.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ادامه گفت: گام بعدی تکنوسنتر گروه سایپا، توسعه پلت‌فرم‌های جدید خودرویی و طراحی محصولات جدید با فناوری‌های روز و منطبق با استانداردهای ۸۵گانه خواهد بود.
به گفته وی تیم‌های مختلف طراحی خودرو در قالب فرآیند ایده‌پردازی کارشناسانه، استفاده از نظرات مراکز و نخبگان علمی و دانشگاهی، نظرسنجی‌های مردمی در کنار دانش موجود در نخبگان فعال در مرکز تحقیقات سایپا و تکنوسنتر این مجموعه در حال فعالیت بر روی طراحی محصولات آینده منطبق با پلت‌فرم‌های روز هستند تا خروجی مبتنی بر ایده گروهی و جمعی را خلق کنند.
وی با بیان این که خروجی این تیم‌ها محصول یک کار جمعی متشکل از کارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستی رئیس بخش طراحی صنعتی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا است خاطرنشان کرد: طراحی تمام بخش‌های محصولات گروه سایپا از جمله شاهین در انحصار یک شخص نبوده و اگر فردی به‌تنهایی مدعی طراحی خودروی شاهین شده به‌دور از واقعیت است و می‌توان آن را حرکتی رسانه‌ای برای کسب شهرت تلقی کرد.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در پایان به برنامه توسعه محصول سایپا در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آریا با استفاده از فناوری‌های روز و گیربکس CVT در حال طی کردن آخرین تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاری به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari