این خودروی جدید هیوندای بایون است، یک شاسی‌بلند با ابعاد یک سوپرمینی که بر اساس آخرین نسخه i20 بنا شده و ظاهر بامزه و جالبی دارد.

اگرچه بحث زیبایی امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این خودروی جدید که رقیب سئات آرونا می‌باشد ظاهری عجیب داشته هرچند نمی‌توان آن را زشت دانست.
در بخش جلوی این خودرو شاهد استفاده از چراغ‌های جداگانه و دیلایت های نازک هستیم. از دیگر ویژگی‌های بایون می‌توان به ستون C بزرگ و پروفایل زیگزاگ درب پشتی اشاره کرد. در بحث طراحی ظاهری اختلاف زیادی بین بایون و i20 که مبنای شکل‌گیری این شاسی‌بلند بوده وجود دارد.

با توجه به جایگاه این خودرو در سبد محصولات هیوندای باید گفت بایون می‌خواهد یک شاسی‌بلند کوچک کاربردی‌تر در مقایسه با کنا باشد. این خودرو کوتاه‌تر بوده و پهنای کمتری دارد اما ارتفاعش اندکی بیشتر بوده و محفظه بارش نیز اندکی جادارتر است.
البته درحالی‌که کنا با قوای محرکه تمام الکتریکی نیز عرضه شده و در آینده نزدیک نسخه اسپورت N آن با قدرت ۲۸۶ اسبی ارائه خواهد شد، بایون نسخه‌های کمتری دارد. تمامی نسخه‌های این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو به همراه سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده کرده و قدرت ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخاری دارند. بایون به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند اما می‌توان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را سفارش داد.
قیمت مدل پایه SE کانکت بایون از ۲۰۲۹۵ پوند شروع می‌شود. این مدل دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلوی خودکار با دستیار نوربالا، کروز کنترل، حسگرهای پارک عقب، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی است.
تریم رده میانی که توسط ما تست شده پریمیوم نام داشته و از تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، شیشه‌های دودی، چراغ‌های جلوی LED، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تهویه مطبوع خودکار و فرمان گرم شونده سود می‌برد. نسخه پرچم‌دار خانواده هم اولتیمیت نام داشته و از نظر طراحی دارای برخی ریزه‌کاری‌های متمایز و سیستم صوتی Bose می‌باشد.
با ورود به داخل کابین بایون متوجه اشتراکاتی با سایر محصولات هیوندای از جمله i20 خواهید شد. از پلاستیک‌های سخت مشکی در جای‌جای کابین استفاده شده و بنابراین کیفیت آن خیلی از i20 دور نیست. کلیت کابین این خودرو جذابیت فولکس‌واگن تی کراس و طراحی سطح بالای خودرویی همچون پژو ۲۰۰۸ را ندارد.

تمامی مدل‌ها دارای فرمان چرمی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز جزو نقاط قوت بایون است. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای چنین خودرویی بسیار بزرگ بوده و کاربری راحت را با منوهای ساده و گرافیک تیز ترکیب کرده است.
از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به جعبه‌داشبورد با ابعاد خوب، فضای درون درب‌های زیاد و فضای ذخیره‌ای کوچک در زیر سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد که می‌تواند برای شارژ گوشی‌های هوشمند بکار رود. البته فضای ذخیره‌ای مرکزی که بین صندلی‌های جلو نصب شده ابعاد بسیار کوچکی دارد و بخش جلوی کابین نیز کمی تنگ احساس می‌شود. وضعیت بخش عقب کابین بهتر بوده و فضای پای مناسب به این معنی است که دو فرد بزرگ‌سال مشکل چندانی در مسافرت با این خودرو نخواهند داشت.

فضای بار ۳۳۴ لیتری بایون با خواباندن صندلی‌ها به ۱۰۲۵ لیتر می‌رسد. تمرکز این خودرو روی کاربردی بودن باعث شده درب پشتی با پهنای مناسبی باز شده و دسترسی مناسبی داشته باشد. همچنین کف قابل تنظیم محفظه بار نیز باعث می‌شود اشیای بیشتری را در آن جای داد.

بایون عمده تمرکز خود را روی کاربردی بودن گذاشته و نباید از آن انتظار اسپورت بودن داشت. پیشرانه ۱ لیتری توربوی هیبریدی خودرو جزو نقاط قوت بوده و نسخه ۱۱۸ اسبی تست شده پرفورمنسی خوب و کافی برای شاسی‌بلندی با این ابعاد و قیمت دارد.
سیستم‌های کنترلی خودرو به‌طور استثنایی سبک هستند. به‌طور مثال فرمان کوچک خودرو فاقد بازخورد بوده اما دقت خوبی دارد. در حالت اسپورت رانندگی فرمان کمی سنگین‌تر می‌شود.
گیربکس هم فواصل تعویض دنده کوتاهی داشته اما جذاب‌ترین گیربکس موجود در بازار نیست. پدال کلاچ هم بسیار سبک بوده و البته خبری از اتصال مکانیکی بین آن خود کلاچ نیست. این سیستم iMT eClutch هیوندای است که از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی برای کلاچ استفاده می‌کند.
عادت کردن به سواری بایون شاید کمی زمان ببرد اما زمانی که با آن آشنا شدید شاهد سواری بی حاشیه و ریلکسش خواهید بود.
علاوه بر تجربه رانندگی آرام و بی‌دردسر شاهد گارانتی ۵ ساله بدون محدودیت کارکرد نیز خواهید بود.

شاسی‌بلند جدید هیوندای بایون درست به هدف زده است. این خودرو کاربردی بوده و از تجهیزات مناسب و سواری راحت و بی‌دردسر سود می‌برد. بایون یک شاسی‌بلند لوکس برای رقابت با رقبایی همچون فولکس‌واگن تی کراس نبوده و البته دینامیک سواری خودرویی همچون فورد پوما را ندارد اما در کل محصولی جذاب و بی حاشیه به نظر می‌رسد.
مشخصات هیوندای بایون پریمیوم ۱.۰ T-GDi 120PS 48v
MC20
……گرچه بحث زیبایی امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این خودروی جدید که رقیب سئات آرونا می‌باشد ظاهری عجیب داشته هرچند نمی‌توان آن را زشت دانست.
پدال تو رو خدا سر جدت بس کن . شان سایت رو با این زباله ها ، خواهشن پایین تر ، نیارید .
(دقت و وقت گذاری مترجم ، آقای احمد زاده ، برای ترجمه جای تشکر داره ، این به کنار )
مهراد
https://www.pedal.ir/author/mpower/
جناب آقای شاهین احمدزاده همین ۳هفته پیش همجین مطلبی گذاشت پدال!👇
https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/hyundai-bayon-2021/
لطفا این مطلبی که الان نوشتید رو حذف کنید عوض تست درایو میباخ s680 رو بزارید🙏
یا تست درایو جیپ واگنییر🙏 یا تست درایو لکسس LS مدل۲۰۲۱ 🙏 همه شون توسط موتورترند تست شده
بی زحمت انجام بدید. چون مطلب الان گذاشتید تکراریه
حیدر
پدال چرا اینو دوبار گذاشتی؟ چند وقت پیش همین بایون رو گذاشته بودی!!!
MC20
با تشکر از زحماتتون ، ولی این خبر رو ۳ هفته پیش هم با یک تیتر دیگه گذاشته بودین و همین ۹۹ درصد همین مطالب توش بود . نمی دونم این چه معنی داره . خود هیوندای هم ، این قدر برای این زباله هاش ، وقت نمی گذاره که شما می گذارین . به عنوان یک دلسوز میگم اگه خلاقیتتون نم کشییییییییییییییییده خواهش میکنم ، راه های دیگر رو برای افزایش کمی و کیفی سایت امتحان کنین قول می دم جواب بگیرین .
شاهین
سلام وقت بخیر
دوست عزیز لطفا پیاز داغشو یه کم کمتر کنید.
بنده به علت کثرت مطالب ترجمه شده ندیده بودم که قبلا تست فنی این خودرو ترجمه شده و از این بابت عذرخواهی میکنم.
بین ۱۷ هزار تا مطلبی که تا حالا کار کردم طبیعیه که چند مورد تکراری هم باشه.
MC20
درود بر شما مترجم گرانقدر باد و حق ، باشماست . فقط یک پیشنهاد دارم . با احترام لطفا شما هم گوشت ش رو بیشتر کنید .
قوام خورشت به گوشت هست و قوام هر خبر یا مقاله ای به محتوی ( من مترجم نیستم ، ولی به عنوان یک نویسنده ، تا حدودی ، سختی های ، همیشه بهترین بودن رو ، درک می کنم ) .
سسسسسسسسسسسسسسسپاس فراوان و خسته نباشید .
شاهین
ممنونم از شما
قبلا بنده وقت آزاد بسیار بیشتری داشتم اما متاسفانه الان مشغله ها خیلی زیادتر شده ولی بازهم تمام سعی و تلاشم اینه که تمام قد در خدمت شما عزیزان باشم و جدیدترین اخبار و مقالات رو بی منت در اختیارتون بزارم.
ان شالله که شرمندتون نشم تو این راه.
یا حق
Sina10
سلام اقا شاهین
اول یه خسته نباشید به شما و تیم پدال باید بگم
به نظرم ایرادی نداره حالا یه مطلب تکراری ‌که چیز خاصی نیست
واقعا این سایت تو رده بالاتری از بقیه سایت های خودرو کار میکنه
یکم تو اخبار داخلی کمتر کار کردین که به نظرم واقعا اخبار داخلی چیزی جز ناراحتی نداره ، همون بهتر که زیاد کار نمیکنین
و اینکه امیدوارم شرایطش فراهم بشه خودتون بتونین بررسی خودرو انجام بدین ، تنها عیبی که میشه از پدال گرفت همینه ولی در عوض ترجمه بررسی ها رو از تقریبا همه رقبا بهتر انجام میدین
چند وقتی هم هست که بازم مطالب سایت داره روز به روز بهتر میشه ، مخصوصا برای اینکه تعداد بررسی های گروهی تکی خودرو ها رو بیشتر کردین!
خیلی ممنون!
حسین
اگه به سلیقه‌ی من باشه،طراحی این ماشین و جلوپنجره های بی‌ام‌وی و ماستانگ مک ای قشنگه اما تسلا مدل آی زشته.
MehdiTurbo
طراحی داخلیش دوست دارم
با مهربونی جهان زیباتره
سه سیلندر یک لیتری
چ کاریه برن دوچرخه بخرن
حسین
شتابش نزدیک به پژو ۴۰۵ هست.با همین موتور یک لیتری.
Reza Waffen SS
واسه من که زیباست
AMG GT R
با عقبش دارم کنار میام ولی جلوش می تونستنن بهتر طراحی کنن
MC20
مترجم گرانقدر ، جناب آقای احمدزاده ی عزیز ، ما قدردان زحمات شما هستیم و توفیقات روزافزون همه ی شما دوستان سایت پدال رو ازخداوند مهربان خواستاریم . لطفا پیش داوری عجولانه ی من رو به بزرگواری خودتون ببخشید . من شرمنده ام . سربلند باشید .
شاهین
شما تاج سری
ارادت
مهردادکمال
زیبایی امری سلیقه ایه تا حدی من که ظاهرشو دوست نداشتم
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari