ویدیو درگ گلف GTI و رنو مگان تروفی و لئون کوپرا نبرد سه هاچ بک تند و تیز اروپایی را نشان می دهد که برای بسیاری از ماشین‌بازها جذاب است.
فوریه امسال بود که فولکس واگن از گلف GTI کلاب اسپرت ۴۵، به یاد ۴۵ سالگی گلف GTI، رونمایی کرد. نسخه ای ویژه از هاچ بک داغ آلمانی که با بهبود پرفورمنس نسبت به GTI استاندارد همراه شده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن کم تر از ۶ ثانیه است. همچون GTI کلاب اسپرت، مدل سفارشی آن هم به نسخه ارتقایافته پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو VW مجهز شده است که اکنون ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما سؤال اصلی این جاست که این نسخه ارتقایافته از GTI تا چه اندازه خودرو خوبی از آب درآمده است؟ در ویدیو درگی که توسط کانال مجله موتور اسپرت در یوتیوب منتشر شده است، شاهد درگ گلف GTI و رنو مگان تروفی و لئون کوپرا هستیم.
گلف GTI حاضر در این درگ از سری کلاب اسپرت ۴۵ است. از بین این سه هاچ بک داغ فقط گلف ممکن است به بازار آمریکا برود. البته فعلاً فقط گلف GTI MK7 استاندارد در بازار آمریکا توسط وب سایت VW با قیمت ۲۸,۶۹۵ به فروش می رسد. نماینده فرانسوی ها، یا همان رنو مگان تروفی در این درگ، از پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ بهره می گیرد که در تریم تروفی، قادر به تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است. بر روی کاغذ، این خودرو شتاب صفر تا صد را در ۵٫۷ ثانیه پر می کند. چیزی تقریباً نزدیک به گلف GTI. سومین شرکت کننده درگ گلف GTI و رنو مگان تروفی و لئون کوپرا از اسپانیا آمده است. برند کوپرا زیر شاخه کمپانی سئات محسوب می شود و به ساخت خودروهای پرفورمنس بالا می پردازد.
لئون کوپرا از نظر سخت افزاری تفاوتی با گلف GTI ندارد، اما از تنظیمات متفاوتی در بخش های مختلف برخوردار است. این هاچ بک در دو نسخه ۲۴۲ اسب بخاری و ۲۹۶ اسب بخاری (مشابه با گلف GTI) به دست خریداران می رسد. ما هنوز نمی دانیم که لئون کوپرا حاضر در این درگ از کدام نسخه است! اما حدس می زنیم که احتمالاً از نسخه قوی تر باشد. این سه هاچ بک داغ، در عین شباهت، متمایز با یکدیگرند. درگ گلف GTI و رنو مگان تروفی و لئون کوپرا به خوبی نشان می دهد که دستور العمل های مشابه در صنعت خودرو تا چه حد می توانند نتایج متفاوتی از هم داشته باشند.     
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان
همچون GTI کلاب اسپرت، مدل سفارشی آن هم به نسخه ارتقایافته پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو VW مجهز شده است که اکنون ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید می کند.
نماینده فرانسوی ها در این درگ، از پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ بهره می گیرد که در تریم تروفی، قادر به تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است. بر روی کاغذ این خودرو شتاب صفر تا صد را در ۵٫۷ ثانیه پر می کند.
لئون کوپرا از نظر سخت افزاری تفاوتی با گلف GTI ندارد، اما از تنظیمات متفاوتی در بخش های مختلف برخوردار است. این هاچ بک در دو نسخه ۲۴۲ اسب بخاری و ۲۹۶ اسب بخاری (مشابه با گلف GTI) به دست خریداران می رسد.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari