این روزها از نمایشگرهای بزرگ به وفور در خودروهای مدرن استفاده می‌شود. از زمان همه‌گیری گوشی‌ها و تبلت های هوشمند، نگاه کردن به این نمایشگرها و ارتباط با آن‌ها به امری عادی تبدیل شده است. با این وجود هیوندای در نظر دارد غربیلک فرمان خودروها را از نو اختراع کند.
این خودروساز کره‌ای اخیراً پتنت هایی از یک غربیلک فرمان با نمایشگری در وسط خود را ثبت کرده است. ما درباره نمایشگرهای کوچک روی فرمان خودروها صحبت نمی‌کنیم چراکه هیوندای از نمایشگری بزرگ استفاده کرده است.

اول بیایید نگاهی به پس‌زمینه چنین اختراعی داشته باشیم. اولین بار نیست که هیوندای به فکر استفاده از چنین روشی می‌افتد. در سال ۲۰۱۹ آن‌ها چیزی به نام طرح مطالعاتی کاکپیت مجازی را معرفی کردند که در واقع دو نمایشگر بزرگ در مرکز فرمان بود و به خاطر وجود این نمایشگر لمسی نیازی به اضافه کردن دکمه‌ها روی فرمان نبود.
در جدیدترین پتنت ها هیوندای یک قدم جلوتر رفته است. فعلاً جزئیات این اختراع منتشر نشده اما نمایشگر بکار رفته در جایی است که معمولاً بوق خودرو قرار می‌گرفت. انتظار می‌رود این نمایشگر به عنوان پشت آمپرها و نشان دهنده اطلاعات عمل کند. در واقع می‌توان به چیزی شبیه کاکپیت مجازی آئودی فکر کرد که البته درست در وسط فرمان خودرو جا خوش کرده است.

شما احتمالاً به این فکر افتاده‌اید که پس کیسه هوای راننده در کجا قرار دارد. در این پتنت گفته شده که کیسه هوا داخل فرمان جاسازی خواهد شد و وجود طراحی خاصی باعث می‌شود نمایشگر در زمان باز شدن کیسه هوا آسیب نبیند. برای فهم بهتر این نوع اختراع می‌توان فرمان کانسپت جنسیس مینت را مشاهده کرد.

به نظر می‌رسد هدف هیوندای با این اختراع ارائه داشبوردی یکدست‌تر می‌باشد. البته فکر نمی‌کنیم که ارائه این راه‌حل برای مشکلی که تاکنون کسی به آن فکر نکرده حرکت هوشمندانه‌ای باشد. هنوز مشخص نیست که هیوندای این اختراع را چگونه پیش خواهد برد.
AMG GT R
خیلی خوب نیست
راننده حواسش پرت میشه
برای افراد بلند قد و کوتاه قامت مشکل به وجود میاد چون از صفحه ای که پشت فرمون به راننده نزدیک تره
ممد ژانگولر
به نظر من کلا باید ال سی دی ها ممنوع بشن بخاطر آسیب شدید به چشمها و عینکهای ویژه جایگزین بشن و صد البته سیستم تمام اتومات خودران وقتی جایگزین بشه کم کم همه اینا فرمالیته میشه و وجود یک بار یا یخچال و میز کنفرانس یا تخت خواب میتونه ایده آل ترین جایگزین آپشن در خودروها باشه 😎
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
فکر جالب و قشنگیه اما این طراحی داشبورد خیلی واسه بیرون ماشینای الان رادیکاله و توی هیوندای فقط میشه به توسان و ۴۵ میاد . ولی من یادمه پاگانی هم دور موتورش وسط فرمون بود که خیلی جالب بود ، در کل اگر روی طراحی درست و ماشین درستی پیاده بشه خیلی قشنگه ولی اگر درست پیاده نشه یجوریه ، به نظرم به ماشینای رادیکال میاد
عرفان
ایده بدی نیست
ولی خامه
اگه بخواد اجرایی شه
باید گرافیک و ساختار کیلومترم تغییر کنه و مناسب قرار گرفتن درون فرمون شه
نه اینکه بیاد همون کیلومترو با همون ساختار سنتی درون فرمون بچپونه (مثل رندر اول مقاله )
و نکته بعدی اینه که راننده مجبوره برا گرفتن اطلاعات سرشو بندازه پایین
یکم خطرناکه
کیان
طرف گردن درد میگیره، به جای اینکه بخواد روبرو و نگاه کنه باید هر سر خم کنه و پایین و ببینه و …
علاوه بر مشکلات احتمالی گردن، چقدر حواس پرتی ایجاد میکنه، هی روبرو و نگاه کن هی پایین و نگاه کن
الان همه دارن همه چیز و هداپ میکنن این اومده هد دان میکنه !!!
هیوندای در ارائه اپشن این رو بعنوان پکیج ناراحتی گردن باید بیرون بده
امیرحسین
یعنی مزخرف تر از این نمیشد
یعنی گفتن بیا یه حرکت بزنیم خودرو سازا برگاشون بریزه
یعنی حیف اون تایم که واسه این کار گذاشتن
خیلی ایرانی طور فکر کردن به این مورد
بالای صد سال آمپر پشت فرمون بوده جایی که نگاه راننده خیره به جلو هس بعد هیوندا از خودش حرکت زد
مرسی دلاور همین که ساز مخالف زدی نشان از شهامت
ولی یه ایده ای که پشتش یه استدلال منطقی باشه
نه خرکی
احمدعلی
خیلی زیبا و خلاقانه
خوشنام
کم کم داره جای کره و ژاپن عوض میشه.
یه زمانی ژاپن در ایده های جدید اول بود و فکر و تکنولوژی میفروخت. ولی الان تو زمینه الکترونیک و الکتریک مثل سابق پیشگام نیست و تو صنعت خودرو هم داره نزول میکنه.
♦SHAHRUKH♦
من خیلی با این ایده موافق نیستم گردن آدم داغون میشه
حسین دهمرد
چه چیزایی رو بعنوان اختراع قبول میکنن. یه مانیتور چسبونده رو فرمون این شد اختراع؟ منم یه مانیتور میچسبونم رو سقف به جای سانروف(مونروف یا هرچی) میبرم واسه ثبت اختراع کی به کیه
بهنام
یه زمانی سامسونگ روی لباسشویی موزیک پلیر میزاشت و ال جی روی جارو برقی مثلاً دوربین میزاشت و یه عده هم از اینکه اینها بالاخره بعد از مدت ها کپی کاری و سرقت تکنولوژی یه ایده ای از خودشون دروکردن بر طبل شادانه میکوبیدن.امثال این ایده ها روزی هزاران مورد در پلتفرم های مختلف فضای مجازی ارایه میشه حالا چرا پدال دوست داره کره ای ها رو تبلیغ کنه نمیدونم.
Reza Waffen SS
حال بهم زنه
Ninja
چشم ادم بعد ساعت ها رانندگی درد نمیگیره
میثم
جالب نیست
اون فرمون نیم دایره که باعث میشه آمپر رو بهتر ببینی خیلی بهتره
مثل فرمون تسلا و اون تویوتا کانسپته
MC20
جایگاه هیوندای در بدنه ی خودرو سازی ، مثل جایگاه شصت پای چپ ، در بدن انسان است ، حال آنکه بنز مخترع خودرو ، هنوز ، در جایگاه عقل ، نشسته است . اکنون ، بدا ، که شصت پا ، پی اندیشیدن و کار مغز ، کردن است .
Hami
Maserati Boomerang
https://revistacar.es/wp-content/uploads/2015/10/maserati-boomerang-03.jpg
Roham
پس این چه ثبت اختراعیه؟!
MC20
شصت پا ، که به ، شصت پا باشد پی اندیشه و کار مغز کردن است
گاو سنگین ، که به ، بر زمین باشد پی پرواز و کار نغز کردن است
MC20
رانندگی با این غربیلک نمایشگر ، ابتدا درد چشم را به همراه خواهد داشت . پس از مدتی ، راننده به گردن درد مبتلا خواهد شد . هنوز اولین سرویس دوره ای خودرو ، فرا نرسیده ، راننده که آرتروز ، بین مهره های گردنش فاصله انداخته ، در راه یافتن دکتر اورتوپد ، تصادف خواهد کرد و روح از بدنش خارج می شود و دیگر هرگز به آن باز نمی گردد .
Ali
راننده نمیتونه دید خوبی نسبت به رو به رو داشته باشه وگرنه احتمالا به عقل بقیه هم تو این مدت رسیده بود این طرح ها
عارف
بنظر من معایبش بیشر از مزایای این طرح هست . و غیر کاربردی
Roham
تو دنیایی که همه دارن سمت نمایشگرای سر بالا (Head Up Display) میرن این دو قدم رو به عقب محسوب میشه به نظرم!!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari